Skocz do zawartości

Dolewanie oleju do skrzynii. Prosze o pomoc w intrukcji


AdamZdunek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam szybkie pytanie.

Mam e60 523i LCI ze skrzynia automatyczna 6hp-19z

Skrzynia nie łapała mi biegu D ani R i wyrzucała wszytsko na P

Udało mi sie znalezc przyczyne. Peknieta była uszczelka miedzy mechatronikiem a skrzynia. (taki prostokatny plastkowy element jakby ktos kiedys mial podobny problem moge podac numer czesci na priv)

 

Skrzynia przed zabiegiem chodzila :cool2: a teraz chodzi :nienie: bo lekko szarpie przy zmianie 1-2 i 2-3 na zimnym.

Przegladam forum od kilku godzin i zdaje mi sie ze moga byc to albo tloczki mechatronika albo zbyt niski poziom oleju.

Sam mechanik powiedzial ze troche mu oleju ubylo przy wymianie tej uszczelki bo musial sie dostac do mechatronika.

 

Zamowilem juz Olej na dolewke.

 

TERAZ GŁOWNY PROBLEM !!

Jak dolac olej do tej skrzynii?

Odkrecic wlew na zimnym silniku dolac az sie bedzie przelewało Pozniej Przewachlowac KIlka razy biegi i poczekac az temperatura oleju dojdzie do 40 stopni znowu odkrecic i znowu dolac az sie bedzie przelewało?

I na jakiej pozycji dolewac olej P czy N?

Prosze o porade z i gowy dziekuje za pomoc.

Dodam ze przejrzalem cale forum ale niektore informacje dla mnie jako laika okazały sie nie jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymianę robiłem około rok temu. Dokładną instrukcję znajdziesz w PDF z oficjalnej strony producent skrzyń ZF. Jak otworzysz link to kliknij na "Montageinformation"

https://webcat.zf.com/index.asp?Country=D&SPR=1&PKW=1&KAT_KZ=PN&EINSPNR_ART=68&ARTNR=1071.298.033&LASTPAGE=nc2_teile_info.asp

 

Instrukcja jest w czterech językach: Niemiecki, Angielski, Francuski i Hiszpański. Jak kupisz zestaw naprawczy ZF to dostaniesz taką samą instrukcję tylko w formie papierowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia musi być rozgrzana do około 40 st. Na zgaszonym silniku dolewasz aż się przeleje. Zakręcamy korek. Następnie odpalasz silnik i wachlujesz biegami (po 3 sek na każdym biegu), zostawiasz auto odpalone na P, odkrecasz korek i ponownie dolewasz aż będzie się sączyć. Zakrecasz i po sprawie. Dobrze po dolewce zrobić adaptacje (manewr z pedałem) i zrobić jazdę adaptacyjna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dolewce oleju nie odkrecamy korka na zgaszonym !!! Rozgrzać skrzynie do 40*C i na odpalonym odkręcić korek i uzupełnić. Żadnego mieszania biegami i tyle.

 

Wygodnie jest mieć strzykawke lub olejnice 0.5 czy tam 1 litr. Roboty na 10 minut.

 

A kasowanie adaptacji skrzyni przez naciskanie pedalu przyspieszenia to bujda na kółkach. Pozdro.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie, jestescie Swietni !

 

MNichu mi sie zdaje ze masz racje. Kiedys probowalem robic ta adaptacje z pedalem ale to chyba mozna miedzy bajki wsadzic bo zadnej zmiany nie odczulem po tym.

 

Mam jezcze pytanie, moj mechanik nie ma chyba tego programu INPA. Bedzie Ok jak po prostu doleje oleju jak bede czul ze miska jest taka w miare letnia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Twój mechanik nie ma INPY to niech spróbuje się podłączyć tym co ma. Zazwyczaj nawet uniwersalne kable/urządzenia diagnostyczne posiadają możliwość odczytywania wartości pomiarowych.

 

 

Czy robić to na czuja.... ciężko powiedzieć :) Jeśli dobrze określisz temp skrzyni to czemu nie ;) Jak dla mnie nie ma większej różnicy jeśli dolejesz oleju przy 35*C czy tam 45*C. Grunt to nie uzupełniać na zimnym ani na mocno rozgrzanym (np 80-100*). Ewentualnie kiedyś jak dorwiesz Inpę to sobie skontrolujesz.

 

Uzupełniaj kiedy skrzynia normalnie jest w P. A jeśli skasujesz kiedyś sobie adaptację skrzyni to nie przeraź się jak skrzynia będzie (ale nie musi) poszarpywać lub twardo zmieniać biegi, ona musi się nauczyć jazdy na nowo ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.