Skocz do zawartości

E39 530D lift. Zmiana ori lamp h7 na ori ksenon


Sirbielu88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Od niedawna mam w posiadaniu e39 530d automat 2000r. Polift touring. Jako że reflektory są rozsypane w srodku to olanuje kupic cos dobrego uzywanego. Moje pytanie. Mam w zderzaku spryskiwacze a lampy codziennie rano się ustawiają. Czy jest mozliwa opcja zamontowania ksenonow ori bmw. ? Jeżeli tak do co oprocz oczywiscie lamp powinienem kupić. Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma z tym większych problemów. U siebie robiłem identyczna operację - miałem fabryczne polifty H7 i założyłem oryginalne Xenony D2S. Z tego co pamiętam to wszystko pasuje bez problemu - kostki z przetwornic wpina się w instalację i nie potrzebne są żadne rzeźby w instalacji. Ty masz o tyle dobrze, że masz już założone fabryczne spryski do lamp. Ja u siebie nie miałem więc musiałem jeszcze kupić inny zbiornik na płyn (z miejscem na pompkę wysokiego ciśnienia), spryski, wężyki i manetkę z przyciskiem bocznym "S" (intensywne zmywanie) oraz zrobić sobie wiązkę elektryczną z manetki do pompki wysokiego ciśnienia. Na początku miałem podpiętą pompkę od lamp pod zasilanie od pompki szyby ale ilość zużywanego płynu przerażała (trasa 100km i cały zbiornik płynu to było trochę za mało). Dlatego podmieniłem manetkę na tą z przyciskiem "S" i pod niego podpiąłem spryski lamp dzięki czemu mam w pełni rozdzielone spryski szyby od sprysków lamp.

Teoretycznie jeśli chcesz aby było jak fabrycznie to powinieneś jeszcze podmienić wahacze na te z uchwytami do cięgła od samopoziomowania.

W praktyce jednak silniczki tych lamp w e39 są na tyle wolne, że samopoziomowanie na nierównściach i tak nie działa i ma jedynie zastosowanie jeśli tył załadujesz na maxa - wtedy obniżą Ci światła aby nie oślepiały. Mając jednak manualną regulację masz taką samą możliwość. Dlatego u siebie bawiłem się w montaż samopoziomowania. Zależało mi głównie na działających spryskach lamp aby zimą od czasu do czasu opłukać błoto śniegowe.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze po VIN, czy przypadkiem fabrycznie nie miałeś ksenonów, bo spryski przy zwykłych lampach to dosyć rzadki temat. Może się okazać, że ktoś wcześniej wymienił lampy i to będą jedyne elementy, które musiałbyś wymienić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dzięki chłopaki za odpowiedź. Jadę jutro do aso sprawdzić po vinie co tam było ori. Jeśli się okaże że były ksenony to czy wtyczki z tych lamp normalnie się podlłącza pod lampę ksenon czy coś trzeba przerabiać. Ogólnie to obojętnie jakie poliftowe kupię ksenony ? Czy ma to jakieś znaczenie. Powiedzcie czy cena za zwykły komplet w wysokości 800zł to sporo bo tak mi się wydaję. Zauważyłem że sporo tych lamp się sypie. Ile trzeba by dac za dobry ksenon waszym zdaniem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie potrzebne Ci aso..Podaj vin albo sam sobie rozkoduj.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co ASO i dekodowanie VINów???

To czy były ksenony fabrycznie widać już po obecności lub jego braku pokrętła od regulacji wysokości świecenia reflektorów w kabinie. Po jednej stronie (przy włączniku świateł ringi-mijania) jest regulacja natężenia światła wewnątrz kabiny a po drugiej (włącznik przeciwmgielnych przód-tył) pokrętło od wysokości światła reflektorów. Jeśli masz to pokrętło tzn, że fabrycznie nie było ksenonów.

 

Samoustawianiem się lamp przy włączeniu auta się nie sugeruj - to jest normalne bo lampa musi zrobić taki ruch/test aby skorygować położenie z ustawieniem na pokrętle. Czy w oryginalnych ksenonach też tak jest - nie wiem. Ja po zamontowaniu oryginalnych ksenonów w miejsce fabrycznych H7 mam taki test na obecnych lampach ale może to właśnie wynikać z obecności pokrętła regulacji wysokości świateł na desce.

 

Wtyczki będą ok bo pod kostkę fabryczną wpinasz albo gniazdo pod H7 albo wiązkę z przetwornicą i dopiero to do palnika. Mowa oczywiście o zmianie polift H7 na polift D2S. Kombinacje przedlift - polift wiążą się ze zmianą wtyczek (ewentualnie szukaniem przejściówek bo ponoć takowe istnieją).

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W fabrycznych ksenonach też jest test silniczków. To już stare auto i mogło przejść wiele zmian, więc vin daje pewność jak było.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale raczej ciężko sądzić, że ktoś do fabrycznych ksenonów zamontował sobie ręczne pokrętło regulacji wysokości świecenia lamp...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.