Skocz do zawartości

E39 520i sprawdziłem ciśnienia sprężania, zapraszam


spovn83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zacznę od poczatku, posiadam E39 2001r kombi, od września 2016 od razu po zakupie założony gaz, silnik to M54B22 przebieg na dzień dzisiejszy 247 300km ( zrobiłem juz 20tyś. km). Dziś się zebrałem i pomierzyłem ciśnienie sprężania. Stopień sprężania dlatego silnika wynosi 10,8:1 ,a korzystajac ze wzoru: Pspr = 0,125 x ε (ε – stopień sprężania badanego silnika) w MPa wynik, więc mnozymy x10 zeby byl w barach, cisnienie sprężania wynosi 13,5 Bar-a (195,8 Psi). Pisze to wszystko bo słabo z tym w Internecie tzn ja nic konkretniejszego nie znalazłem. Badane ciśnienie robiłem na nagrzanym silniku (temp oleju 70°C) z wyjętymi wszystkimi świecami, gaz w podłogę przy kręceniu (przepustnic elektroniczna, nie jestem pewien czy na 100% sie otwierała ale mysle ze tak) nie odlaczalem pompy paliwa bo nikt o tym nigdzie nie pisal zeby odłączyć. Mam nadzieje że bez błędów to napisałem. Pomiary najtańszym zestawem z allegro wiadomo na bardziej profesjonalnych wyniki mogą być inne itd. Przewód do manometru gumowy, przydała by się przedłużka sztywna żeby móc dokręcić pewniej manometr to tak na przyszłość. Wyniki jakie uzyskałem to:

 

Cylinder - ciśnienie psi/(bar w przeliczeniu)

1 - 200/13.79

2 - 192/13.24

3 - 200/13.79

4 - 184/12.69

5 - 200/13.79

6 - 196/13.51

 

Manometr który używałem posiada trzy skale, sugerowałem sie wskazaniem w jednostce PSI, bary po przeliczeniu troche inaczej sie pokrywają ze wskazaniem na skali w barach ale minimalnie dlatego przyjąłem j.w. Jak widać na 4 cylindrze największa różnica ale nie przekracza 10% pomiędzy cylindrami więc jest dobrze. Test robiłem bo mam spalanie oleju 680ml/1000km (5W40 castrola) bardzo dynamicznie jeżdżę na tyle ile pozwala silnik hehe. Kupiłem preparat xado do czyszczenia tłoków i niewiem czy stosować czy nie jak myślicie?

Na olej czekam wybrałem ten co "pomaga" 5w50 valvoline. Więc tu niema tematu żeby inny itd bo za dużo tego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja książkowa można powiedzieć,tylko że uszkodzonych pierścieni olejowych nie zdiagnozujesz pomiarami silnika.Jak chcesz zakończyć temat spalania oleju to wymień pierścienie,bo jak poczytasz troszke na forum,płukanki i inne srodki pośrednie mało komu coś dały a portfel tylko lżejszy sie zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książkowo to by miał w przedziale 10-11 bar jak podaje producent, który chyba wie lepiej jaki silnik stworzył. Pomiaru dokonuje się na zimnym silniku po nocy bez odpalania. Twoje wyniki nie dość, że są przekłamane bo błędnie zmierzone to jeszcze na dodatek świadczą o tym, że Twój silnik uwielbia olej...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Książkowo to by miał w przedziale 10-11 bar jak podaje producent, który chyba wie lepiej jaki silnik stworzył. Pomiaru dokonuje się na zimnym silniku po nocy bez odpalania. Twoje wyniki nie dość, że są przekłamane bo błędnie zmierzone to jeszcze na dodatek świadczą o tym, że Twój silnik uwielbia olej...

 

Witam.. jesteś w błędzie.. kompresję mierzy się na ciepłym i wyniki są ok. Skąd masz wartości 10-11 bar ? Dołącz skan. Jest tak jak wskazałem wyżej w obliczeniach. To są podstawy.

 

 

Tu proszę zamieszczam link warto takie rzeczy czytać częściej niż fb ;-)

 

http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm

Edytowane przez spovn83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja książkowa można powiedzieć,tylko że uszkodzonych pierścieni olejowych nie zdiagnozujesz pomiarami silnika.Jak chcesz zakończyć temat spalania oleju to wymień pierścienie,bo jak poczytasz troszke na forum,płukanki i inne srodki pośrednie mało komu coś dały a portfel tylko lżejszy sie zrobił.

 

Witam,

Zobacz dolałem przez 20tys 8 litrów oleju za 200zl.. więc ja uważam że zabawa w naprawianie nie jest warta chyba że zacznę jeździć rocznie po 50tys. Bo też czytałem że różnie remontowali płacili od 2-4 tyś i nie było większych zmian wiec slabo z taka gwarancja.

 

A pisze nie warto bo zmieniłem olej na standardowy hehe... czyli valvolaine 5w50 vr1 i po przejechaniu 1000km przy różnej jeździe z wykorzystaniem w pełni obrotów nawet do odcinki.. nie ubyło nic. Dziś sprawdziłem... będę kontrolował co 1000km. Wiem ze to nie jest naprawa ale jak nie łyka to nie grzebie ;-)

 

P.s. nie robiłem żadnej plukanki itp. Tylko jak go kupilem to zrobiłem plukanke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Książkowo to by miał w przedziale 10-11 bar jak podaje producent, który chyba wie lepiej jaki silnik stworzył. Pomiaru dokonuje się na zimnym silniku po nocy bez odpalania. Twoje wyniki nie dość, że są przekłamane bo błędnie zmierzone to jeszcze na dodatek świadczą o tym, że Twój silnik uwielbia olej...

 

10-11? To już chyba mocno zmęczony silnik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odma była wymieniana?bo to troche dziwne że raz bierze olej a raz nie

 

 

Odme wymieniłem na początku.. jak pisałem caly czas brał olej i jak długo go mam to tego oleju brał mniej i ostatnio wyszło jakieś 660ml na 1000km w przybliżeniu wiadomo, po zmianie na 5w50vr1 przestał brać, tzn. Po 1000km nic nie wziął zaraz dobija drugi.. sprawdzę niebawem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.