Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
I jak? Rzeczywiście czuć poprawę? Jest zauważalna różnica? On przypadkiem nie jest moderatorem na tym forum? Czy chodzi o kogoś innego?
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wydaje mi się, że jest lepiej. I kilka osób na forum też tak twierdzi. Ale nie spodziewaj się diametralnej poprawy, zwłaszcza że masz auto z 2009 już masz soft z jakimiś aktualizacjami.

No i masz już sterownik MSD81, który jest poprawionym sprzętowo następnikiem MSD80.

Tak, chodzi o moderatora tego forum.

Opublikowano
Wydaje mi się, że mam MSD80 przynajmniej tak mówi INPA. Tak czy siak napisze do kolegi dziqusek. Dzięki za info! PS. Trochę drogi ten zawór... 560 zł na stronce części do bmw...lekka przesada :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mała aktualizacja. Jestem po updacie softu sterownika silnika. Z tego miejsca wielkie dzięki dla forumowicza Dziqsek ! Okazało się, że w aucie był wgrany sterownik starszy niż powinien. Mimo małych trudności udało się wszystko doprowadzić do porządku. Polecam, bo Artura na prawdę zna się na rzeczy. Auto po aktualizacji jakby bardziej żwawe. Co najważniejsze silnik chodzi już dużo lepiej, lecz drgania i telepanie czasem się pojawia. Po aktualizacji nie pojawia się już błąd 30C1 (zbyt niskie chwilowe ciśnienie oleju). Wszystko wskazuje na to, że czyszczenie maf sensora i map sensora wyeliminowało 29E0, czyli błąd ubogiej mieszanki :) a ta chwile mam 3 błędy noxa - 2AF2, 2AF4 i 2AF6. Mimo, że jest dużo lepiej to postaram się całkowicie usunąć drgania na biegu jałowym. Ciśnienie paliwa w porządku, korekty wtryskiwaczy ok. Zauważyłem, że jak dojeżdżam do świateł przez pierwsze 10 sekund auto chodzi idealnie dopiero po chwili pojawiają się bujniecia. Jakieś pomysły? :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
To że mam uszkodzona sondę nox to wiem, ale moim zdaniem bujanie na jałowym nie wynika z uszkodzonego noxa. Wydaje mi się, że problem leży w cewkach lub wtryskiwaczach. Auto często koziołkuje w szczególności jak ruszam z 1 lub wrzucam dwójkę. Czasami ciężko jest płynnie ruszyć i na prawdę trzeba trochę autem pojeździć żeby je wyczuć. Zauważyłem też że im zimniej tym bardziej auto się telepie...Sam już nie wiem co mam myśleć...
Opublikowano
Ja tez wymienialem 2 wtryski!ale zeby ocenic ich stan musisz je wyciagnac! Pisalem juz o tym na na poczatku rozmowy w tym poscie.Cewki przeciez mozesz sprawdzic
Opublikowano

@Pysiek

Co masz na myślisz pisząc "bujanie na jałowym"? Cykliczne zwiększanie i zmniejszanie się obrotów? Bo jeśli tak, to ja obstawiam czujniki położenia wałków rozrządu.

A co do koziołkowania - zacznij od wymiany płynu hamulcowego, koniecznie z dobrym odpowietrzeniem hamulców i wysprzęglika.

Opublikowano
Może rzeczywiście źle się wyraziłem. Sama wskazówka obrotów nie faluje... No może minimalnie, lecz jest to ledwo co zauważalne. To jest bardziej telepanie się silnika. Odczuwalne głównie na fotelu kierowcy i drążku zmiany biegów. Jakby wypadal zapłon lub nie dopalał idealnie mieszanki...
Opublikowano
A jakie masz korekcje na wtryskach? U mnie na 2 pokazywalo powyzej 3! Tez mam problem z delikatnym bujaniem na biegu jalowym i koziolkowaniem! Wymienilem juz 2 wtryski przeczyscilem map,maf sensor i przepustnice mam wgrany nowy soft.Jakis czas bylo ok ale znowu rura jest okopcona i zaczyna delikatnie bujac!Mechanik podpowiedzial zebym wyrzucil nox z program.Odnosnie koziolkowania wymienie plyn hamulcowy i wyrzuce zawor dlawiacy cdv
Opublikowano
Korekty na wtryskach bardzo dobre. Jeden cylinder trochę odstawał od reszty, ale były to minimalne różnice. Maf sensor wyczyszczony, map sensor wyczyszczony, przepustnica wyczyszczona. Ostatnio zaktualizowałem soft silnika do najnowszej wersji i też nie pomogło. Jedyne co mnie zmartwiło to olej na map sensorze... Czy to normalne? Czy problemu szukać w odmie?
Opublikowano
Czyli odma ale w n 43 odma jest w pokrywie zaworow ja to juz przerabialem.Opis najtanszej wymiany jest w innym moim poscie! U mnie wymiana tej membrany raczej nic nie pomogla! W poniedzialek przechodze na wyzszy lewel czyli usuniecie nox z systemu
Opublikowano
Daj znać czy usunięcie noxa wyeliminuje telepanie budą. Ja obstawiam jeszcze cewki. Z tego co wiem były wymieniane jakieś 80 tys temu. Jak wymieniałem świece sprawdziłem że mam cewki bosha a te chyba miały problemy i była na nie akcja serwisowa?
Opublikowano
Cewki to najtańsza i najszybsza do wymiany usterka w n43 przy telepaniu budą. Do tego to dosyć powszechny problem akurat w tym motorze z jego początków. Przy takich objawach zawsze zaczynałbym od cewek.Gdzieś było już na forum od którego rocznika bmw zaczęło montować te lepsze cewki: 2009 albo 2010 - ktoś może potwierdzić?
www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Jakie cewki polecacie? Na wiosnę będę robił rozrząd bo ma już swoje najechane, więc zmienię też cewki. Czytalem że Delphi dają radę. Ktoś cos podpowie?
Opublikowano
Myślisz że to wina sprzęgła? U mnie najgorzej jest na pierwszym biegu jak jadę w korku. Muszę dodać dużo gazu żeby ruszyć płynnie. Ktoś kto nigdy nie jedzil autem ma duże problemy z płynna jazda...parę osób pisało o wymianie płynu hamulcowego i dobrym odpowietrzeniu całego układu. Co do noxa to chyba też się zastanowię :)
Opublikowano
Po usunieciu noxa jest poprawa! Ustalo drzenie jalowego biegu

I zakaz wjazdu do każdego sąsiada Polski? xD

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Kolego a jaka jest różnica między nie działająca sonda nox a taka która jest wyprogramowana? :) nie zapomninaj że po coś ten drugi katalizator ktoś zamontował. U mnie mimo uszkodzonej sondy analiza spalin wyszła książkowo. Więc moge wjechać nawet do Berlina jak będę chciał :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.