Skocz do zawartości

318i - zbyt uboga mieszanka 29E0


Pysiek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wydaje mi się, że jest lepiej. I kilka osób na forum też tak twierdzi. Ale nie spodziewaj się diametralnej poprawy, zwłaszcza że masz auto z 2009 już masz soft z jakimiś aktualizacjami.

No i masz już sterownik MSD81, który jest poprawionym sprzętowo następnikiem MSD80.

Tak, chodzi o moderatora tego forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Mała aktualizacja. Jestem po updacie softu sterownika silnika. Z tego miejsca wielkie dzięki dla forumowicza Dziqsek ! Okazało się, że w aucie był wgrany sterownik starszy niż powinien. Mimo małych trudności udało się wszystko doprowadzić do porządku. Polecam, bo Artura na prawdę zna się na rzeczy. Auto po aktualizacji jakby bardziej żwawe. Co najważniejsze silnik chodzi już dużo lepiej, lecz drgania i telepanie czasem się pojawia. Po aktualizacji nie pojawia się już błąd 30C1 (zbyt niskie chwilowe ciśnienie oleju). Wszystko wskazuje na to, że czyszczenie maf sensora i map sensora wyeliminowało 29E0, czyli błąd ubogiej mieszanki :) a ta chwile mam 3 błędy noxa - 2AF2, 2AF4 i 2AF6. Mimo, że jest dużo lepiej to postaram się całkowicie usunąć drgania na biegu jałowym. Ciśnienie paliwa w porządku, korekty wtryskiwaczy ok. Zauważyłem, że jak dojeżdżam do świateł przez pierwsze 10 sekund auto chodzi idealnie dopiero po chwili pojawiają się bujniecia. Jakieś pomysły? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
To że mam uszkodzona sondę nox to wiem, ale moim zdaniem bujanie na jałowym nie wynika z uszkodzonego noxa. Wydaje mi się, że problem leży w cewkach lub wtryskiwaczach. Auto często koziołkuje w szczególności jak ruszam z 1 lub wrzucam dwójkę. Czasami ciężko jest płynnie ruszyć i na prawdę trzeba trochę autem pojeździć żeby je wyczuć. Zauważyłem też że im zimniej tym bardziej auto się telepie...Sam już nie wiem co mam myśleć...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pysiek

Co masz na myślisz pisząc "bujanie na jałowym"? Cykliczne zwiększanie i zmniejszanie się obrotów? Bo jeśli tak, to ja obstawiam czujniki położenia wałków rozrządu.

A co do koziołkowania - zacznij od wymiany płynu hamulcowego, koniecznie z dobrym odpowietrzeniem hamulców i wysprzęglika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może rzeczywiście źle się wyraziłem. Sama wskazówka obrotów nie faluje... No może minimalnie, lecz jest to ledwo co zauważalne. To jest bardziej telepanie się silnika. Odczuwalne głównie na fotelu kierowcy i drążku zmiany biegów. Jakby wypadal zapłon lub nie dopalał idealnie mieszanki...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz korekcje na wtryskach? U mnie na 2 pokazywalo powyzej 3! Tez mam problem z delikatnym bujaniem na biegu jalowym i koziolkowaniem! Wymienilem juz 2 wtryski przeczyscilem map,maf sensor i przepustnice mam wgrany nowy soft.Jakis czas bylo ok ale znowu rura jest okopcona i zaczyna delikatnie bujac!Mechanik podpowiedzial zebym wyrzucil nox z program.Odnosnie koziolkowania wymienie plyn hamulcowy i wyrzuce zawor dlawiacy cdv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty na wtryskach bardzo dobre. Jeden cylinder trochę odstawał od reszty, ale były to minimalne różnice. Maf sensor wyczyszczony, map sensor wyczyszczony, przepustnica wyczyszczona. Ostatnio zaktualizowałem soft silnika do najnowszej wersji i też nie pomogło. Jedyne co mnie zmartwiło to olej na map sensorze... Czy to normalne? Czy problemu szukać w odmie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać czy usunięcie noxa wyeliminuje telepanie budą. Ja obstawiam jeszcze cewki. Z tego co wiem były wymieniane jakieś 80 tys temu. Jak wymieniałem świece sprawdziłem że mam cewki bosha a te chyba miały problemy i była na nie akcja serwisowa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki to najtańsza i najszybsza do wymiany usterka w n43 przy telepaniu budą. Do tego to dosyć powszechny problem akurat w tym motorze z jego początków. Przy takich objawach zawsze zaczynałbym od cewek.Gdzieś było już na forum od którego rocznika bmw zaczęło montować te lepsze cewki: 2009 albo 2010 - ktoś może potwierdzić?
www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że to wina sprzęgła? U mnie najgorzej jest na pierwszym biegu jak jadę w korku. Muszę dodać dużo gazu żeby ruszyć płynnie. Ktoś kto nigdy nie jedzil autem ma duże problemy z płynna jazda...parę osób pisało o wymianie płynu hamulcowego i dobrym odpowietrzeniu całego układu. Co do noxa to chyba też się zastanowię :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jaka jest różnica między nie działająca sonda nox a taka która jest wyprogramowana? :) nie zapomninaj że po coś ten drugi katalizator ktoś zamontował. U mnie mimo uszkodzonej sondy analiza spalin wyszła książkowo. Więc moge wjechać nawet do Berlina jak będę chciał :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.