Skocz do zawartości

E46 318i - kontrolka check, nierówne obroty, trzęsie budą


ciemnota

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wyprzedzam i wiem, że do diagnozy jest potrzebny komputer, ale na chwilę obecną nie mam możliwości. Do rzeczy:

 

Podczas jazdy zapaliła się żółta kontrolka silnika - samochód zaczął pracować bardzo głośno, jakby strzelał z tłumika, brak mocy, trzęsie budą, co jakiś czas kontrolka miga. Po wyłączeniu auta i ponownym włączeniu problem nadal ten sam. Szarpie, brakuje mocy. Pierwsze co pomyślałem - być może przepływomierz. Po odpięciu go nic się nie zmieniło i silnik nadal źle pracuje. Martwią po pierwsze te wibracje - odczuwalne na drążku zmiany biegów. Wiem, że to może być dosłownie tysiąc usterek, ale być może ktoś miał już podobne objawy. Silnik n42 143km, auto po lifcie pazdziernik 2001 Touring. W ostatnim czasie jedyne co wymieniałem to: tłumik końcowy w sierpniu no i na początku września olej - zalałem Motulem. Być może to będzie istotne info. Wczoraj wieczorem tankowalem na Orlenie Pb95 - czyżby benzyna złej jakości?

 

Edit:

 

Znalazlem jedną z przyczyn na YT, na przykładzie... Renault Clio 1.4 - identyczne objawy:

OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Świece kiedy były zmieniane ?

Możesz prosto sprawdzić na pracującym silniku , wypnij wtyczkę z cewki - jeśli nie ma zmiany w pracy silnika to uszkodzona świeca lub cewka, jeśli dobra to zauważysz pogorszenie pracy silnika , zapnij wtyczkę i sprawdź w ten sposób wszystkie cylindry .

Stawiam na cewkę zapłonową .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odpinaj po kolei cewki i patrz czy zmienia się praca silnika, tam gdzie się nie zmieni jest uszkodzona cewka lub świeca, ewentualnie wtryskiwacz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam podobne objawy. Wymiana świec nic nie pomogła. W kleje filmik jak sprawdza się cewki
może się przydać. Jutro odstawiam auto do mechaniora, zanim wymienię sam pół auta. Tu masz mój wątek viewtopic.php?f=69&t=332845&start=15, jak coś to tam napiszę co było przyczyną usterki.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Link do zdjęć jak wyglada sytuacja pod plastikowa pokrywką:

 

https://www.dropbox.com/sh/a614nrubo8770me/AABJKvJYy3AsVUMJAwT8xDzka?dl=0

 

Jak widać, olej się tam dostał. Odpinałem po kolei przewody do cewki począwszy od najbliższej wlewu oleju. Po jej odpięciu silnik działał bez zmian. Przy odpinaniu kolejnych dało się już odczuć pewne zmiany. Silnik działał, co oczywiste, nadal źle, ale inaczej. W tej wtyczce co na zdjęciu jest oblepiona smarem, to znalazłem olej. Wiec na pewno to trzeba wyczyścić.

 

Teraz pytanie: jak bardzo ryzykowna może być jazda z przynajmniej jedną wypaloną świecą?

OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Teraz zamień miejscami cewki 1 i 2 cylindra i zobacz czy będzie teraz to samo tylko na 2 cylindrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Wyczyścilem gniazdo oraz wtyk do tego wałka mimośrodowego. Odpalilem auto. Po kolei znów odpinałem wtyczki od cewek. 1 cewka odpięta - samochód zmuliło. 2 cewka odpięta - bez zmian. 3 i 4 odpięta - auto zgasło. Następnie 1 i 2 cewkę zamieniłem miejscami. Odpinam znów zaczynąjąc od 1 - i nic się nie dzieje. 2 cewka odpięta - łapie dół, zmula. Kolejna sprawa - po wyjeciu cewek wszystkie świece sa czyste i suche. Więc prawdopodobnie to nie ich wina. Wniosek jest taki - do wymiany cewka. Pytanie - jak wymienie cewkę, a nie mam komputera do skasowania błędu check - to auto będzie działać sprawnie? (zakładając, że wystarczy wymiana cewki)

 

Załączam galerię z fotkami i 2 filmami jak to wygladało - https://www.dropbox.com/sh/amz57vofhd3n3dr/AAC-Z3IEuNbCJMUxT62vBGbQa?dl=0

 

 

Znalazłem przykład na M3 - zrobiłem dokładnie tak jak ten starszy pan.

 

OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam nawet miernika przy sobie wiec oceniam tylko na podstawie tej podmianki i obserwacji, cewka padła. Zakładam ze wymiana na nową będzie rozwiązaniem problemu. Jutro zakupie nowa i albo będzie działać albo w plecy 150zł. Nie mam obecnie we Wrocławiu nikogo kto mógłby "pożyczyć" swoja cewke na sprawdzenie.
OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymień tą jedną cewkę i będzie po temacie, komp nie jest potrzebny już, błędy będą w pamięci, ale nie będą wpływać na pracę silnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dziś cewkę NGK. Włożyłem i tak jak przypuszczałem po wczorajszych oględzinach, problem z pracą silnika ustąpił. Pytanie - czy kontrolkę check trzeba skasować komputerem czy powinna sama zgasnąć?

 

DSC_1340.jpg

OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zgaśnie sama , ale w komputerze błąd zostanie - wypadało by go skasować .
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.