Skocz do zawartości

E38 740i po wymianie rozrządu słabo się zbiera


tynio

Rekomendowane odpowiedzi

Wita. posiadam E 38 98 rok Silnik Vanos 35 8 S2 i po wymianie głównego rozrządu ( Vanosy nie ruszane) Mam problem z mocą do 3000 obr/min. Po przekroczeniu tych obrotów silnik nagle dostaje mocy i jedzie. jednym słowem start ze świateł jak wolnossący Diesel !!! Zaznaczam, że komputer nie pokazuje żadnych błędów, vanosy na 0 stopni, i zrobiona adaptacja silnika do ustawień fabrycznych, co tylko nieznacznie porawiło moc. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem w pierwszym poście. Główny rozrząd. Czyli łańcuch, ślizgi oraz napinacz. Vanosy NIE RUSZANE!!! Oczywiście wszystkie uszczelki, które były naruszone podczas wymiany też nowe. No i oczywiście nowy olej Valvoline 5W30 lub 40. Zaznaczam, że mechanik, który to robił jest bardzo łebski. Kilkakrotnie ratował mnie z różnych opresji, gdzie inni mechanicy i Ci tylko specjalizujący się w marce BMW podawali się. Zapewniał mnie, że że ustawiał rozrząd na blokadach i gwarantuje, że się nie przestawił. Ps. Czy jeśli nawet przestawił by się o jednego zęba, to silnik odpalał by żadnego problemu i ładnie pracował na wolnych obrotach i wysokich? Jedynie co mu dolega, to to, że nie ma mocy w dolnych obrotach ( do 3000 obr ). Co zauważyłem wczoraj, to że po gwałtownym wciśnięciu gazu na biegu jałowym, to mam wrażenie, że tak jak by zalewało silnik i przygasa, po czym dopiero po ułamku sekundy wchodzi na obroty!!! Ale dość leniwie i chyba powinien to robić znacznie zrywniej!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego WojtekX. Nie czytasz uważnie wcześniejszych moich postów i pytasz o to, na co już odpisałem albo napisałem. VAnosy na 0 stopni, więc tak jak powinno być. ( Tak powiedział inny mechanik, który nie wymieniał tego rozrządu, a specjalizuje się w BMW) Niestety nie ma pomysłu co to może być, że samochód tak się zachowuje jak opisuję. Komputer nie pokazuje ŻADNYCH błędów!!! A przepływka OK. Ale dziękuję za podpowiedz, że rozrząd może być przestawiony o zęba. Też to rozważam, bo nic innego nie przychodzi ma do głowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem że jeżeli rozrząd byłby przestawiony o ząb, to raczej nie będzie pracował stabilnie, a jak piszesz chodzi dobrze, tylko zgasła moc w dolnym zakresie. Zablokuj wał, podnieś oba dekle i zobacz jak stoją wałki, jeżeli Vanosy nie ruszane, to raczej tam błędu nie będzie, chociaż powiem od siebie że przy zmianie napinaczy i łańcucha, też powinno się go spiąć na blokady, te ustawienia są ważne i na pewno po zmianie dokładnie tak samo nie jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.