Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wita. posiadam E 38 98 rok Silnik Vanos 35 8 S2 i po wymianie głównego rozrządu ( Vanosy nie ruszane) Mam problem z mocą do 3000 obr/min. Po przekroczeniu tych obrotów silnik nagle dostaje mocy i jedzie. jednym słowem start ze świateł jak wolnossący Diesel !!! Zaznaczam, że komputer nie pokazuje żadnych błędów, vanosy na 0 stopni, i zrobiona adaptacja silnika do ustawień fabrycznych, co tylko nieznacznie porawiło moc. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Opublikowano

a przed wymiana lepiej się zbierał ?

zakładając, że olej jest ok w pierwszej kolejności sprawdziłbym odme i filtr powietrza

Opublikowano
Przed wymianą rozrządu zbierał się zdecydowanie lepiej. Co prawda oleju mam 2 milimetry powyżej znaku MAX. I to był by powód tego zamulenia z dołu?
Opublikowano
Tak jak pisałem w pierwszym poście. Główny rozrząd. Czyli łańcuch, ślizgi oraz napinacz. Vanosy NIE RUSZANE!!! Oczywiście wszystkie uszczelki, które były naruszone podczas wymiany też nowe. No i oczywiście nowy olej Valvoline 5W30 lub 40. Zaznaczam, że mechanik, który to robił jest bardzo łebski. Kilkakrotnie ratował mnie z różnych opresji, gdzie inni mechanicy i Ci tylko specjalizujący się w marce BMW podawali się. Zapewniał mnie, że że ustawiał rozrząd na blokadach i gwarantuje, że się nie przestawił. Ps. Czy jeśli nawet przestawił by się o jednego zęba, to silnik odpalał by żadnego problemu i ładnie pracował na wolnych obrotach i wysokich? Jedynie co mu dolega, to to, że nie ma mocy w dolnych obrotach ( do 3000 obr ). Co zauważyłem wczoraj, to że po gwałtownym wciśnięciu gazu na biegu jałowym, to mam wrażenie, że tak jak by zalewało silnik i przygasa, po czym dopiero po ułamku sekundy wchodzi na obroty!!! Ale dość leniwie i chyba powinien to robić znacznie zrywniej!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przestawiony rozrząd o ząb, nie będzie pracował stabilnie, a jak parametry w kompie, jakie wartości Vanosów, przepływki itp?
Opublikowano
Kolego WojtekX. Nie czytasz uważnie wcześniejszych moich postów i pytasz o to, na co już odpisałem albo napisałem. VAnosy na 0 stopni, więc tak jak powinno być. ( Tak powiedział inny mechanik, który nie wymieniał tego rozrządu, a specjalizuje się w BMW) Niestety nie ma pomysłu co to może być, że samochód tak się zachowuje jak opisuję. Komputer nie pokazuje ŻADNYCH błędów!!! A przepływka OK. Ale dziękuję za podpowiedz, że rozrząd może być przestawiony o zęba. Też to rozważam, bo nic innego nie przychodzi ma do głowy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
napisałem że jeżeli rozrząd byłby przestawiony o ząb, to raczej nie będzie pracował stabilnie, a jak piszesz chodzi dobrze, tylko zgasła moc w dolnym zakresie. Zablokuj wał, podnieś oba dekle i zobacz jak stoją wałki, jeżeli Vanosy nie ruszane, to raczej tam błędu nie będzie, chociaż powiem od siebie że przy zmianie napinaczy i łańcucha, też powinno się go spiąć na blokady, te ustawienia są ważne i na pewno po zmianie dokładnie tak samo nie jest
Opublikowano
Ok. Dziękuję za podpowiedz. Właśnie pojadę z powrotem do mechanika, który robił mi ten rozrząd i przekaże mu Twoje informacje. Jeszcze raz dzięki. Odpiszę tutaj po ponownej korekcie ustawień rozrządu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.