Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam zagadnienie techniczne, pacjent to BMW 335i 2006r, wersja USA.

 

Środek skali temperatury to 250 F, a mój sIlnik nagrzewa się do 270-280 F (w miescie, w trasie przy spokojnej jeździe w granicach 270, ale raz w Niemczech przeoczyłem temperaturę i silnik przełączył s-ę w tryb awaryjny)

 

Byłem z tym 2 razy w ASU Bavaria Mators w Wawie i najpierw stwierdzili, że się nie przegrzewa poza środek skali (250F), ale nie zgodziłem się z tą opinią i nie odebrałem auta. Później przeprowadzili testy w czasie jazdy i faktycznie przyznali, że silnik się nagrzewa do 270-280F, ale termostaty dzialają poprawnie, komputer nie pokazuje żadnych bledów i że to jest normalne w tym modelu. Zaznaczyli też, że mam wskaźnik w stopniach F, a nie w C i taka temperatura, jak jest u mnie, przy wskaxnikach w C jest na środku skali.

Jutro mam niby odebrac samochód.

 

Ale mam wątpliwości.

 

Bo jak w necie popatrzyłem na liczniki wersji US i EU, to tak:

 

środek skali w US: 250F EU: 120C

 

Po przeliczeniu 250F = 121,1C czyli raczej się zgadza. Środek, to środek, nie zależnie od wersji :)

 

Dla wersji EU 280F = 137,7C, więc mniej więcej 2 kreski w prawo od środka.

 

 

No i wreszcie pytanie do posiadaczy 335i, nie zaleznie czy USA czy EU - jaka macie temp pracy silnika i co sądzicie o tej sytuacji?

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Opublikowano

Chodzi Ci o temp oleju, tak ?- jeżeli tak to

po zmianie na Mobil 1 0W40 New Life żeby przekroczył 120 st muszę niezle upalac auto...

Szybka jazda i tryb sportowy skrzyni a na zewnątrz temp 33 st C i mam 120 st.

Przy upalaniu 130 st.

Opublikowano

Więc pokolej:

Temperatury są dwie: oleju i cieczy chłodzącej. Ta o której piszesz (do ktorej mamy wskaźniki pod obrotomierzem) to temperatura oleju.

Przy normalnej jeździe mam 105-110 stopni (tylko że ja mam nową chłodnicę oleju w niestandardowym miejscu) w korkach 115 stopni, na nurburgringu 139 stopni, podczas "killowania" - 120-130 stopni max.

Wcześniej te wartości były o średnio 10 stopni wyższe (na standardowej chłodnicy oleju)

 

Moc i tryb awaryjny jest odcinana przy 149 stopniach, masz chłodnice oleju? Ja jadąc 250-280 przez 20-30 kilometrów nie osiągnąłem więcej niż 130 stopni.

 

Druga rzecz to temp cieczy: (dostępna w ukrytym menu punkt 7.)

Tam mamy coś takiego:

90-95 stopni - jazda autostradowa

95-104 stopnie umiarkowana jazda miejska - optymalna temperatura pracy

108 stopni tryb eco

121 stopni zolty alarm redukcja mocy

124 stopnie czerwony alarm prawie calkowita redukcja mocy.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi!

 

Miałem na myśli temperaturę oleju, czyli wskaźnik pod obrotomierzem. Czyli tak jak podejrzewałem, nie jest to normalne, że mam cały czas wychylony o 2-4kreski, czyli do temp. 270-280F, a czasem nawet 290F. (132-143C).

 

I co mam z tym zrobić, skoro w ASO twierdzą, że to normlane i że po przeliczeniu F na C wskazówka byłaby po środku skali...

 

Wygląda na to, że chcę mnie po prostu spławić, bo z jakiegoś powodu nie mają ochoty dłubać przy samochodzie...

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Opublikowano

Zrób zdjęcie komory silnika to Ci powiem czy masz chłodnice oleju. (możesz też sam sprawdzić) sprawdź czy koło filtra oleju masz dwa węże idące w stronę prawego przedniego nadkola i schodzące w doł, jak tak:

- masz chłodnice oleju a temperatura która osiągasz jest problemem i na 100% nie jest normalna (zły olej, padnięty termostat olejowy, inne: gorsze problemy...)

jeśli podczas jazdy autostradowej (140-180) osiągasz więcej niż 135 stopni toto w ogóle nie jest normalne i ASO możesz olać... - to nie te czasy gdy w aso pracowali specjaliści którym można było ufać.

Dziś do aso warto pojechać na naprawę gwarancyjną lub jak się ma darmowy pakiet serwisowy a i też najlepiej patrzeć na ręce.

 

jeśli nie masz chłodnicy oleju:

- to temp jest OK, ale czym prędzej zainstaluj chociaż oryginalną chłodnice oleju ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.