Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ta to znowu ja

jakiś czas temu zastanawiałem się nad wymianą świec tak profilaktycznie ale koledzy z forum Powiedzieli że jak nie wywala błędy to nie trzeba No i patrzę że wywaliło mi błąd świeca na drugim cylindrze No i będę wymieniał wszystkie Chciałbym abyście mi od a do z powiedzieli jak ja mam to zrobić Nie wiem po wykręceniu świec mamy jakiś preparat stosować czy tylko wkręcić nowe i to wszystko?

Pryskać czymś przed wykręceniem świec żeby lepiej wyszły?

Opublikowano
Po wymianie u siebie to mam rade: Wykręcaj na ciepłym i jak niestety wyjdzie gwint, a trzpień zostanie i nie dasz rady wyjąć go kombinerkami czy czymkolwiek to możesz nakręcić jeszcze raz tą część z gwintem do oporu i wtedy duża szansa, że się zakleszczy na trzpieniu i wyjdzie wszystko. Tak miałem na dwóch świecach. no i uważaj żeby żaden paproch nie wpadł do silnika. :cool2:
Opublikowano
Ok a po wykręceniu jak będę wkładał nowe swiece to mam je czymś smarować czy tylko wkręcić ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozgrzej silnik. Zdejmij kolektor ssący. Zajmie ci to max 30 minut za pierwszym razem, więc silnik będzie akurat. Ja z tego co pamiętam niczym nie psikałem na początek. Świece zrywają się przy ok. 30Nm. To jest naprawdę mała siła, więc na chama nie ciągnij. Jak nie chce iść to zalewasz odrdzewiaczem i zostawiasz na 5 minut. Ogólnie świece które nie pokazują błędów, znaczy działają, wykręcają się bez problemu. U mnie to się potwierdziło. Najdłużej był błąd na drugiej świecy i tą wykręcałem ze dwie godziny. Metoda jest taka, że delikatnie odkręcasz, aż stanie, cofasz, psikasz, czekasz i ponownie odkręcasz. Nic na siłę i wyjdzie. Lipa jest taka że skoro ciężko idzie to znaczy że gniazdo jest zasyfiałe i nowej świecy też dobrze nie wkręcisz. Będzie źle dolegała i ponownie zbierze się na niej nagar. Trzeba przed wkręceniem nowej oczyścić to gniazdo. Ja zastosowałem gumową rurkę, taką co się wciśnie w gniazdo, przeciętą wzdłuż, aby powstał taki drapiący rant. Połączyłem to z odkurzaczem, żeby nic nie wpadło do środka i czyściłem do momentu kiedy świeca wkręcała się lekko, jak przy świecach sprawnych. Ten rant kręcąc rurką w lewo i prawo usuwał ten nalot. Doczyścił gniazdo idealnie. Nowe świece dokręcasz momentem 25Nm. Zaopatrz się w klucz dynamometryczny. Nowych świec niczym nie smarowałem. Zdania są tu bardzo podzielone i im więcej czytałem tym bardziej zakręcony byłem. Moim zdaniem jak dobrze dokręcisz i gniazdo będzie szczelne to potem nie będzie problemu z wykręceniem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak pierwszy raz będzie ściągał kolektor dolotowy to śmiem twierdzić, że nie zrobi tego w 30min :8) polecam najpierw zdjąć osłony i podszybie, wyjechać jeszcze żeby dogrzać silnik i dopiero do dzieła.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Też mi się wydaję że mogę za pierwszy razem dłużej wykręcac

No ale jakby nie było to już regułę znam

W poniedziałek się biorę za to

Opublikowano
świece żarowe warto posmarować smarem miedzianym, specjalną pastą do wtryskiwaczy. Tylko pod żadnym pozorem nie smarować zwykłym smarem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja używam smaru miedzianego, miałem kiedyś okazję odkręcać po sobie po dwóch latach i nie było problemu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

przy okazji zrzuconego kolektora możesz go wyczyścić i sprawdzić stan klapek jeśli je jeszcze masz ewentualne wyrzucić i zaslepić

ogólnie przy zrzuconym kolektorze jest fajny dostęp do kilku rzeczy np przelewy czy wężyki podciśnienia i do zaworu sterowania egr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.