Skocz do zawartości

E46 320d branie oleju


eclipse10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od pewnego czasu zauważyłem ubytek oleju na bagnecie. Olej wymieniałem 11.09.2017r od tego czasu zrobiłem około 3 tysiące kilometrów. Z początku miałem maximum i przez jakos czas nie brała nic dopiero jakoś dwa tygodnie temu zrobiło sie pol stanu a dzisiaj jest minimum, odma wymieniona olej castrol 5w40 turbo diesel. Z tym ze od momentu gdy zaczął znikać olej to tez nie chciała sie grzać temperatura na trasie wynosiła 72-74 stopnie i strasznie długo sie grzała. Czy przez niedogrzany silnik i odcinki 30 kilometrowe moglo ubyc tyle oleju ? Termostat będę teraz robił na dniach. Proszę o porady, z góry dziekuje i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przez niedogrzany silnik i odcinki 30 kilometrowe moglo ubyc tyle oleju?

Nie ma takiej opcji, żeby niedogrzany silnik pił olej. Podejrzewałbym turbinę.

A ogólnie te silniki mają tendencję do brania oleju prócz turbiny ? Jeśli turbina to jaki koszt takiej cześci i czy nowa czy regenerowana i czy dużo roboty jest z wymontowaniem turbiny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
M47N nie mają takiej wady jak np. M54 z uszczelniaczami zaworowymi, że pije litr na 1000km i między wymianami oleju (12-15tys. km) nie powinieneś nawet zauważyć jego ubytku. Odma też chyba może puszczać olej w dolot ale to pisałeś, że wymieniałeś. Turbinę bym podejrzewał w pierwszej kolejności, niestety. Mnie regeneracja turbawki z roczną gwarancją kosztowała równo 2000zł z robocizną drogiego mechanika, wymianą oleju i filtrów. Czy dużo roboty.... nie wiem, ja jej nie wyciągałem/wkładałem ale po zdjęciu górnej osłony i plastikowej 'harmonijki' widać turbinę po lewej stronie, to nie wydaje mi się, że aż tak dużo z nią roboty. Zdemontuj to i będziesz mógł sprawdzić luzy wirnika, czy nie cieknie olej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M47N nie mają takiej wady jak np. M54 z uszczelniaczami zaworowymi, że pije litr na 1000km i między wymianami oleju (12-15tys. km) nie powinieneś nawet zauważyć jego ubytku. Odma też chyba może puszczać olej w dolot ale to pisałeś, że wymieniałeś. Turbinę bym podejrzewał w pierwszej kolejności, niestety. Mnie regeneracja turbawki z roczną gwarancją kosztowała równo 2000zł z robocizną drogiego mechanika, wymianą oleju i filtrów. Czy dużo roboty.... nie wiem, ja jej nie wyciągałem/wkładałem ale po zdjęciu górnej osłony i plastikowej 'harmonijki' widać turbinę po lewej stronie, to nie wydaje mi się, że aż tak dużo z nią roboty. Zdemontuj to i będziesz mógł sprawdzić luzy wirnika, czy nie cieknie olej.

Ok dzięki, a żeby dostać się do tego wirnika to jakiś wąż tam przychodzi czy jest on na wierzchu? Bo rozumiem że turbina jest smarowana olejem z silnika i gdy jest zużyta przepuszcza ten olej np do intercoolera, w okolicy intercoolera mam dosyć dużo oleju a drugie primo że sam intercooler jest nieszczelny bo ten olej wydostaje się na zewnątrz.

Nagrałem jak to pracuje nagrywane telefonem może coś tam idzie z tego usłyszeć

https://youtu.be/0xpgUVm9v2U

Edytowane przez eclipse10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Luz wirnika sprawdzisz po zdjęciu rury przepływomierz-turbina. Wymień termostat główny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzisiaj sprawdziłem poziom oleju ale z tym że odkręciłem uprzednio korek od wlewu i mile się zaskoczyłem stan jest prawie maximum, gdzieś czytałem że na zamkniętym korku tworzy się jakieś ciśnienie przez wkładanie bagnetu w rurkę a jest on do końca w niej schowany i przez to pokazuje mniejszy stan ponieważ powietrze wypchnie olej z rurki. Niby taki szczegół ale coś musi być że wskazania miałem przez parę dni minimum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może sprawdzałeś zaraz po jeździe gdzie olej jeszcze nie splynol, a może poprostu krzywo stało auto.

Jak sprawdzamy olej stajemy na w miarę równym podłożu wyciągamy bagnet wycieramy i wkładamy ponownie i powinno pokazać jaki stan oleju jest. Nie słyszałem o żadnym podciśnieniu w silniku by oklamywalo stan oleju na bagnecie.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.