Skocz do zawartości

Pakiet interfejs KKL line(OPEL 97-04,BMW 87-04,VAG 92-04)


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

HeHe

Panowie ja mam tacho 2 od Viakena ( interfejs do liczników ) działa super . Można nim dużo więcej . HeHe

Tylko kilka porad dla niewtajemniczonych :

- Najlepszy system do interfejsów to win98 , na nowszych są problemy ,

- w niektórych laptopach port RS jest wirtualny i działa jako USB , fizycznie wygląda jak zwykły RS a w oprogramowaniu wew. co innego , wtedy mało co działa , w Dosie nie ma szans , mi nie wyszło ,

- Pan Viaken nie daje żadnego oprogramowania , trzeba szukać samemu , a może ktoś podpowie gdzie i co można znaleźć do tych interfejsów !?

- nowe laptopy nawet jak mają RSa to w niektórych nie można wgrać Win98 , np. HP Omnibook 4500 , stary win w nim nie śmiga a Dos owszem ,

- większość oprogramowania z netu to demo i kto nie załapie straci kupę nerwów , myśląc ,że przyczyna w sprzęcie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta przejsciowka jest do niczego nie posiada przerwan ktore sa wymagane do transmisji szeregowej, jedynie nadaje sie karta PCMCI z portem szeregowym RS-232 koszt okolo 120zl, widzialem na e-bay ten interface z pełnym oprogramowaniem za 280zl oraz specjalnie dedykowany dla wszystkich BMW za 400zl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pracy Pod Windowsem powinno działać , w Dosie nie pójdzie .

Bardziej uniwersalny , ale drogi , jest ten :

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=15&prodid=47

można go kupić jak ktoś chce zainwestować .

Co do tych z USB to dokładnie nie pamiętam ale u mnie były problemy z napięciem , z gniazda USB ponoć max można wyciągnąć 5V przy RS 232 jest chyba więcej . Jak kiedyś programowałem centralę alarmową to był komunikat o niskim poziomie napięcia , na zwykłym RSie działało .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zwiazku z kolejnymi zapytaniami pozwolilem sobie na dokladniejszy opis tego interfejsu.

W przypadku BMW dziala on na Carsofcie 6.1 lecz jest sprzedawany bez oprogramowania – ale to nie problem bo można sciagnac z internetu. Nie wiem, bo mnie to nie interesuje jak jest w przypadku opli i vag. Na forum Viakenu sa linki jaki soft i gdzie szukac (tam tez można uzyskac wiecej informacji na temat tego fejsu).

Wracajac do carsoftu – to o ile polaczy się on z modulami samochodu to pokaże w jakim module sa bledy. Po przeprowadzeniu szczegółowego testu dostajemy opis bledu, jaka czesc, nr itp. Warunkiem jest tylko czy komp połaczy się z modulem. U mnie laczy się ze wszystkim co mam, ale w przypadku trojki z 03r polaczyl się tylko z modulem ABSu – a według producenta face obejumuje samochody do 2004r.

Oprocz bledow można kasowac oil/inspection, szczytac przebieg z LCM, przeprowadzic proste kodowanie, sprawdzac chwilowe wartosci pracy silnka, predkosc, napiecia, temperatury itp. Najlepiej to sciagnac soft, zainstalowac i zobaczyc co się da zrobic – face nie jest do tego potrzebny.

Soft bez problemu instaluje się pod xp. Dziala w polaczeniu z PC i laptopem. Do laptopa zwykla przejsciowka USB/com (ja dalem 30zl).

Czy warto było go kupic? Mysle ze tak. Zanim go kupilem byłem dwa razy na kompie – KTS bosh i wydalbym 100zeta gdybym się nie umowil ze jeśli nie wykasuja bledu to nic nie place. A w moim przypadku kts się nie sprawdzil, za pierwszym razem pokazywal blad kurtyny – która sam wczesniej wymienilem. Potem znajomy sprawdzil mi glowny modul airbagu (chyba nawet usunal crasha), wiec pojechalem znowu na test i tym razem kts twierdzil ze jest blad napinacza – a nie był strzelony. Wtedy kupilem ten soft i wzialem sprawy w swoje rece. Soft pokazal dwa bledy, kurtyny i za duzej rezystancji na +, z kurtyna wiedzialme ze jest wszystko ok. wiec sprawdzilem kleme. Okazalo się ze nabój był strzelony a klema tak sprytnie zlozona ze wygladala ok. Po podlaczeniu rezystorka, blad klemy i kurtyny znkina, kotrolka zgasla i wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Panowie

Ja mam E32 750 z 88r.

U mnie CARSOFT 6,1 Łączy się ale mało co pokazuje, "przeważnie module not responde", niestety również w DME1 i DME2. O wykasowaniu inspekcji też nie ma mowy. Panowie z Viakena zapewniaja o pełnym wsparciu, ale tak naprawdę jak już kupiłeś narzędzie to mają to w D..... O tym że jest to sprzet bez oprogramowania dowiedziałem się również po zakupie.

Niestety kontakt mailowy i telefoniczny nic nowego nie wniósł, poza zdziwieniem: nie działa?...a u mnie działa!!!

Linki na forum Viakena wiodą na Rosyjską stronę lub inne manowce gdzie jest kupa oprogramowania ale nie koniecznie kompletnego, i bez informacji którego uzyć do którego auta.

Michał 750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, ponieważ cały czas mam problem który opisywałem w drugim temacie, mógłby mi ktoś powiedzieć jakie dokładnie moduły powinien mi sprawdzić carsoft 6.1 w e30 1.6i z '91 ??

 

nie mam problemu by mój interfejsc działał z VAGiem albo innymi natomiast z moją e30 walcze i walcze. I jestem wkurzony bo coś zainwestowałem a do tego dużo czasu.

 

Pozdrawiam

 

Jak ktoś jest z Poznania i okolic to chętnie bym przetestował czy działa u niego!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.