Skocz do zawartości

E46 320D lift-większe hamulce


YarkoNV

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! :)

 

Sory bo chyba zły dział więc jak coś to proszę o przeniesienie. Zastanawiam się jakie można założyć większe zaciski i tarcze żeby nadal dało radę założyć 16" koła, ew 17". Jeśli ktoś się orientuje z czego pasują plug&play i jakie największe tarcze wejdą to info będzie mile widziane :D mam możliwość kupić hamulce od e60 3.0d w dobrej cenie ale wątpię że da się to wgl zamontować. Ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystko jest na forum :search: na nic większego nie włożysz żebyś mógł założyć felgę 16 cali, po montażu zestawu z 330i/d najmniej 17 cali. Przód zmieniasz bez problemu, z tyłem jest gorzej, zacznij od czytania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz może czego oczekujesz od hamulców, chcesz po prostu wieksze tarcze ?

320d ma 300mm, to już spora tarcza dość. 330i/d ma 325mm, czyli już średnica taka jak w m3 (te z m3 są grubsze).

 

Bez problemu założysz cały komplet hamulców z 330d/i ale wtedy koła 17 cali.

 

na Twoim miejscu zaczałbym od sprecyzowania swoich potrzeb.

 

Możesz założyć takie hamulce które masz obecnie czyli tarcze wyczynowe i klocki wyczynowe na te 300mm i bedzie to hamować jak brzytwa, nie zmęczy się szybko, nie zagrzeje. Ale bedzie to spory koszt i nie mówie o tarczach nacinanych z allegro tylko o sportowych tarczach które zniosą wiele wiecej niż to co jest na allegro.

 

Możesz założyć komplet 325mm, poprawi się odporność na przegrzanie z racji wiekszej pojemności cieplnej tarczy, bedzie to trudniejsze do zmęczenia. Jeśli to za mało to szukaj tarcze wyczynowe 325mm.

 

Jeśli to nadal za mało, możesz pomyśleć o hamulcach z m3, tam już chyba mocniejsze zaciski wchodzą w grę.

 

Jeśli to nadal za mało dla Ciebie to proponuje zerknąć na gotowe wyczynowe zestawy np. dedykowane pod m3 e46, na pewno tego nie ugotujesz podczas normalnej jazdy.

 

osobiście uważam że do normalnej jazdy, nawet torowej 2l dieslem spokojnie wystarczą hamulce jakie masz, zainwestuj tylko w odpowiednie tarcze i klocki. Wiercone jakieś zimmermann czy ate czy inne niby sportowe to dopiero początek, najniższa półka tarcz. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz takie tarcze i klocki że portfel zaboli ale hamowanie poprawisz. Do tego przewody w oplot stalowy.

 

PS. pamietaj że spora część siły hamowania to opony i przeniesienie tej siły na asfalt. Najlepsze hamulce na słabych oponach nic Ci nie dadzą.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No! Rzeczowa odpowiedź :D Powiedzmy że do końca nie jestem jeszcze w stanie sprecyzować czego oczekuje, nie w 100%. Fajnie jest móc zatrzymać auto prawie w miejscu gdy ma się grubo ponad 100km/h ale wiadomo że to kosztuje. Wyczynowe zestawy mają cenę bo jest różnica względem zwykłych ale w sumie gdyby założyć większą średnicę i do tego jakieś lepsze części a nie standard to efekt będzie jeszcze bardziej odczuwalny. Tylko czy warto...

 

Ktoś może na tym jeździł i jest zadowolony?

 

http://www.brakes.pl/product_info.php/tarcze-hamulcowe-black-diamond-combi-p-2652?cPath=43608_43609_44259_44289_44290_50951

 

http://www.brakes.pl/product_info.php/tarcze-hamulcowe-dba-4000-t3-p-30531?cPath=43608_43609_44259_44289_44290_50951

 

http://www.brakes.pl/product_info.php/tarcze-hamulcowe-dba-4000-xs-p-14410?cPath=43608_43609_44259_44289_44290_50951

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o te australijskie to mam pozytywne doświadczenia z tarczami dba.

 

Auto to Pajero 4, znane z tego że ma słabe hamulce i szybko krzywi tarcze, do tego ciagało różne przyczepy i jeszcze szybciej się kończyły hamulce, po założeniu tarcz dba problem ustał.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YarkoNV , o ile pamiętam to celowałeś w kupno auta za 12 tys i cię interesuje "dryft" więc do takich aut dobre opony i dobre hamulce.

Taki zestaw to połowa wartości auta

móc zatrzymać auto prawie w miejscu gdy ma się grubo ponad 100km/h

Mam nadzieję że wiesz o czym piszesz.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YarkoNV , o ile pamiętam to celowałeś w kupno auta za 12 tys i cię interesuje "dryft" więc do takich aut dobre opony i dobre hamulce.

Taki zestaw to połowa wartości auta

móc zatrzymać auto prawie w miejscu gdy ma się grubo ponad 100km/h

Mam nadzieję że wiesz o czym piszesz.

 

W to co celowałem a co celuje obecnie to trochę inna bajka :) a propo "dryftu" to ja gdzieś o tym wgl pisałem??? Coś chyba mam słabą pamięć albo jednak nie pisałem. A to że wstawiłem tu kilka aut do oceny to nie znaczy że to były wszystkie które oglądałem. Wręcz przeciwnie bo nie chciałem robić spamu na forum a obejrzanych egzemplarzy za 15-18k było więcej niż tych tańszych z tym że wyższa cena nie gwarantuje dobrego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.