Skocz do zawartości

Silnik B47 2.0diesel - dymek i chlapanie olejem z bagnetu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam - to mój pierwszy post na forum, więc zarazem chciałem się przywitać ... i od razu mam pytanie przed zakupowe.

Chciałem kupić BMW F31 316D (116km) z przebiegiem ok 90kkm. Silnik B47.

 

Przed zakupem wstrzymał mnie niepokojący objaw - na rozgrzanym, uruchomionym silniku, po delikatnym wysunięciu bagnetu do sprawdzania poziomu oleju z rurki wydobywa się spora ilość jasnego dymu (spalin?) Przedmuch jest dosyć stały i całkiem intensywny. Największy na wolnych obrotach, po dodaniu gazu jakby efekt ustępował.

Dodatkowo przez bagnet wychlapywany jest olej - po 30 sek. mam zachlapaną dłoń i widać rozchlapany olej na rurkach w okolicach bagnetu.

Dym wydobywa się także (może w trochę mniejszej ilości) spod korka wlewu oleju, ale raczej brak chlapania.

 

Olej ma 13kkm przebiegu, a silnik pracuje raczej równomiernie. Miernik oleju pokazuje prawidłowy poziom.

 

Czy to jest prawidłowy objaw? Czy jesteście w stanie sprawdzić w swoich uruchomionych silnikach B47, czy po wyjęciu bagnetu leci z niego dym i jest delikatne chlapanie olejem (wystarczy wyciągnąć na 2cm).

 

Sugerowałem się filmem na YT (https://www.youtube.com/watch?v=c4OC_g78mds), gdzie w ok. 3 minucie z bagnetu nic nie leci. W moim przypadku dymienie jest spore i nie sposób tego nie zauważyć. W sumie wstrzymało mnie to przed zakupem samochodu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie jest to efekt braku odpowietrzenia skrzyni korbowej (zapchana odma)?

Ze względu na konstrukcje odmy w tym silniku tj.(membrana+ sprężyna) mało prawdopodobne.Wystarczy zdjąć nasadkę odmy (1min.)i oczom ukaże się prosta,niezawodna konstrukcja.

Opublikowano

ok .. sprawdziłam już 4 szt. takich BMW:

- B47 - 2015 / ok 90kkm - chlapie + mocne dymienie (rozgrzany silnik)

- B47 - 2015 / ok 70kkm - brak chlapania + lekkie dymienie (rozgrzany silnik, na zimnym podobnie)

- B47 - 2016 / ok 50kkm - brak chlapania, brak dymka (ale silnik pochodził ze 2 min tylko)

 

Dla porównania test w X1 z N47:

- N47 - 2014 / ok 70kkm - brak jakiegokolwiek chlapania i dymienia na zimnym i rozgrzanym silniku

 

 

Jesteście w stanie sprawdzić to u siebie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.