Skocz do zawartości

[E90 N47 177KM] Komplikacje z zaworem EGR


duszek1978

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

jakis czas temu zapalila mi sie zolta kontrolka. Wykaz bledow ISTA-D wykazal:

 

[*] 0041BB [*] DDE: Abgasgegendrucksensor

[*] 004501 [*] DDE: Abgasrückfuhr-Regelung

[*] 004C9E [*] DDE: Abgasrückführverntil, Plausibilität

[*] 004D03 [*] DDE: Abgasgegendrucksensor

 

wymienilem wiec caly zawor EGR na nowy, znikl blad 004D03 a reszta nadal jest, kontrolka sie zapala. Zaznaczam, ze nie doznalem zadnych objawow typu drgania, utrata mocy czy cos w tym stylu.

 

Czy ktos ma jakies pomysly co to mogloby byc, czy zaraz do mechanika?

 

Serdecznie pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Właśnie pomóżcie koledze to i mi pomożecie. W moim N47 kontrolka silnika się nie zapala, ale mam błędy od EGR

40E9 Exhaust regain control

4C9E Exhaust-gas recirculation valve, plausibility

4C9F Exhaust-gas recirculation valve, plausibility

 

Ten pierwszy prawdopodobnie jest od samego EGR. Trza wyczyśćić lub kupić nowy. Ale dwa kolejne to już chyba coś innego, bo kolega wyżej wymienił egr i ma nadal ten błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[*] 0041BB [*] DDE: czujnik ciśnienia gazu wydechowego

[*] 004501 [*] DDE: Kontrola recyrkulacji gazów spalinowych

[*] 004C9E [*] DDE: recyrkulacja spalin, wiarygodność

[*] 004D03 [*] DDE: czujnik ciśnienia gazu wydechowego

 

Czujnik ciśnienia spalin to na moje oko coś związane z DPF. Identyczny błąd miałem kiedyś w Golfie 5 z DPF i wystarczyło wymienić ten czujnik na nowy, Koszt 120zł za czujnik + wymiana oleju, bo podczas tego błędu DPF się nie wypalał i dolało paliwa do oliwy :mad2:

 

Podejrzewam że do Buni będzie coś takiego:

http://allegro.pl/bmw-nowy-czujnik-cisnienia-spalin-filtra-dpf-i6926919831.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ISTA możesz zrobić test czujnika ciśnienia spalin. Powinno to rozwiać wątpliwości co do pierwszego błędu. Gdybyś chciał go wymienić to nie kupuj z allergo. W aso i sklepach internetowych jest sporo tańszy. Nie bagatelizuj tego błędu bo mogą się zacząć kłopoty z DPF.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do błędu 4C9E znalzłem takie info. Mało jest na ten tema informacji. Robił ktoś z was to może lub coś wie na ten temat.

http://www.bmwclub.ua/threads/123565-2-0d-N47

https://www.drive2.ru/l/5769380/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TLDR: Rozwiązanie problemów z błędami (w moim przypadku):

- DDE 41BB, 41BA - wymiana czujnika ciśnienia spalin (BMW OE 13627805152). Nie polecam FEBI, szkoda że nie posłuchałem sprzedawcy jak mówił: "na stanie od ręki nie mam nic godnego polecenia, tylko FEBI", po miesiącu czujnik zaczął wariować, tym razem pokazuje wartości ujemne i wyskakuje błąd ponownie. Po wymianie na BMW OE, problemu juz nie ma.

- DDE 4501, 4C5E - wymiana elektrozaworu od EGR (BMW OE 11747805391). Wymiana na Pierburg (nie BMW OE, ale BMW OE to też Pierburg), rozwiązała problem z 4501/4C5E oraz zamuleniem.

Poniżej szczegółowy opis

---------------------------------------------

 

Ostatnio miałem problem też z błędem DDE 4501 (u mnie był dodatkowy opis: Exhaust-gas recirculation, control deviation - Air mass to high/negative control deviation):

https://www.dropbox.com/s/8df8tr4vdto4ez9/2017-10-03%2016.09.12.jpg?dl=0

 

Zapalała się także kontrolka silnika. Wydawało mi się nie było utraty mocy, ale jednak gdy odpiąłem wtyczkę od elektrozaworu który steruję EGR (podciśnieniem), to błąd 4501 przestał się pojawiać oraz samochód odżył. Teraz wydaje mi się że od ponad pół roku problem z utratą mocy postępował i w końcu komputer zaczął wywalać błąd 4501.

 

Elektrozawór zaznaczony na zielono, a wtyczka którą odpiąłem na czerwono:

https://www.dropbox.com/s/zxr767d6p4wyxuy/2017-10-14%2017.36.30.jpg?dl=0

 

Po testach od dwóch tygodni błąd się nie pojawił (przejechane ponad 1000km). Dzisiaj spróbuje rozebrać ten elektrozawór i wyczyścić (o ile się da, bo wtedy to wymiana na nowy, nr 11747805391. Edit: wymieniam, bo wygląda że poza osłoną filtra - a filtr przepuszcza - nie da się więcej rozebrać bez uszkodzenia całości). Prawdopodobnie zawór nie domyka się i otwiera EGR pomimo że komputer daje sygnał żeby zamknąć EGR.

Dodam jeszcze że przez DIS robiłem testy "Air mass system test" i wszystko było ok, więc możliwe ze elektrozawór tylko czasami źle działał.

 

Wyciągałem też sam zawór EGR (gruszka), ale był w miarę czysty - była sadza, ale tylko minimalne ilości (sadzy nie było grubo), ale czyszczenie nie pomogło. Wyglądało podobnie tak jak kiedyś otwierałem: https://www.dropbox.com/s/chjudz5aatca81e/2013-01-18%2017.50.45.jpg?dl=0

Testowałem też EGR podpinając wężyk podciśnienia bezpośrednio do gruszki (z pominięciem elektrozaworu). Chodził poprawnie, po zgaszeniu silnika i odczekaniu całej nocy podciśnienie było utrzymywane, więc membrana oraz wężyki były sprawne, po odłączaniu wężyka zawór wrócił do pierwotnego położenia (zamkniętego), więc spręzyna w EGR wyglądała także na sprawną.

Testowałem też EGR miernikiem na oporność po zmianie położenia zaworu, wartości zmieniały się (nie pamiętam jak i na którym bolcu), więc pewnie jest ok.

 

Teraz odnośnie błędu 41BB (oraz 41BA), też miałem go ok. 1 msc. temu, pokazywała się ikona odnośnie zapchanego DPF (który jest wycięty). Pomogła wymiana czujnika ciśnienia splin (13627805152). Stary pokazywał wartość ok. 1000 (czegoś-tam, nawet na postoju oraz z wył. silnikiem), a dopuszczalne max. jeżeli dobrze pamiętam, to przy 4000 obrotów była wartość 200. Po wymianie czujnika problemu nie ma.

Od kupna samochodu (ponad 5 lat temu) miałem błąd DDE 4C5E. DPF był już wcześniej wycięty i zakładałem że błąd był przez to że DPF nie był usunięty z mapy komputera.

Po wymianie elektrozaworu 11747805391, też błędu 4C5E już nie mam.

Edytowane przez Kibab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Też mam problem z zaworem EGR a raczej z moim mechanikiem. :?

silnik jak w temacie tylko e92.

Krótko.

padły wtryski i pompa poszly opilki koszt 4400 pln.

Skoro już naprawialismy to przy okazji wyciecie dpf fizyczne ( Kat zostal ) i komputerowe koszt 600pln.

2 miesiace pozniej jakies niecałe 4000 tys kilometrów powtorka z rozrywki - wtryski. Niespodzianka. Nie chcac sie wloczyc po sądach naprawa z mechanikiem podzielona na pół 2200 i od tego czasu zaczęła sie zabawa :D chyba sie wkur*** i na chce nam rozwalić auto no chyba ze ja juz sie zrazilam do niego na maxa. od tego momemtu 2 bledy

czujnik cisnienia zwrotnego spalin przed filtrem czastek stalych i zawór EGR ktorego zaslepienie kolejne 350 pln. :evil:

 

Mechanik artysta twierdzi ze EGR zaslepiony check sie już nie pojawia ale auto nie chodzi dobrze. Ciezko ruszyc z jedynki i dwojki. auto mozolne powolne kiedys 250 km/h to nie byl problem a teraz starch jechac 140 bo buczy i ciezko idzie.

 

Przy okazji EGR i tego czujnika zaczęłam grzebać na forach i wyczytalam ze moze jakis bezpiecznik lub przekaznik padl i nie ma przewodzenia . otwieram sobie schowek z bezpiecznikami a tu ku mojemu zdziwieniu nie ma polowy bezpiecznikow .

 

Ani jednego od checka i wielu innych.

 

Prosze o pomoc bo moze egr wcale nie jest zaślepiony tylko wyjete bezpieczniki a ja jezdze na check'u.

I gdzie znajduje się ren nieszczęsny czujnik.... :roll:

Wrzucam zdjecia błędów i bezpiecznikow.

 

https://www.imageshack.us/my/images

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co się dzieje z tym krzywym bezpoecznikiem na miejscu 33? Ogólnie to wszystkoch nie będziesz miał obsadzonych. To zależy od wyposażenia auta. Tu masz jaki ma numer konkretny bezpiecznik, chociaż może się różnić bo to od benzyny.

replacing-fuses-for-the-e90-with-regard-to-2006-bmw-325i-fuse-box.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie dzis go poprawiliśmy bo byl wypiety. Jezeli chodzi o bezpiecznik nr 77 to u nas jest 61 i jest odpowiedzialny za całkiem co innego bo uklad jest taki :

https://www.imageshack.us/i/pmcwm8Kbj

 

https://www.imageshack.us/i/pnox0VNZj

 

ale dziwi mnie to ze nie ma ani jednego od ikony check engine który włączał się jak wyskakiwał błąd zaworu EGR... mechanik twierdzi ze egr zaślepiony i odcięty to by sie zgadzało bo checku nie ma ale nie ma tez bezpiecznikow i pytanie takie czy wy tez nie macie w swoich bmw ani jednego bezpiecznika ktory odpowiada za check engine...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Odświeże temat tych błędów.

40E9 Exhaust regain control

4C9E Exhaust-gas recirculation valve, plausibility

4C9F Exhaust-gas recirculation valve, plausibility

 

Jako, że zrobiło się trochę cieplej postanowiłem się tym zająć. Zdjąłem obudowe mojego EGR według tej instrukcji.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118d-sha_200904/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/air-mass-system/exhaust-gas-recirculation-control/egr-controller-electrical/exhaust-gas-recirculation-valve-check/Fli3JfLD

Auto ma 230 tysi najechane, ale chyba nigdy nikt tam nie zaglądał. Obudowa plastikowa nie chciała delikatnie zejść jak na obrazku i ciut pękła. Jak ktoś ma taką to jestem chętny. Zawór blokował się w każdej pozycji choć nie był mocno zasyfiony. Orzeczyszczony preparatem do EGR oraz nasmarowany, chodzi idealnie. Od 4 dni błędów brak, a wracały zaraz po odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Kolego Jack, demontowałeś zawór do czyszczenia czy tylko tą obudowę ściągałeś? też wyskoczył mi błąd 40E9. Zastanawiam się nad całkowitym usunięciem EGR,ale zanim się na to zdecyduję to spróbowałbym go przeczyścić. Czym go nasmarowałeś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko te plastikową obudowe z góy demontowałem. Na wyjęcie całego poczekam do lata. Na początek popsikałem smarem w sprayu jakimś teflonowym, ale nadal się blokował, chociaż mniej. Stwierdziłem że pojade go towotem, jak nie zadziała to wyczyszcze ponownie. Po towocie zaczął działać super płynnie. W żadnej pozycji się nie blokuje. Także od misiąca spokój, błędy nie wróciły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam , czy możesz coś pomoc z błędami egr , N47 , 177km 320 d 12.2007 aut.

główny zawór wymieniony na nowy , ENGITECH 500073 , ENGITECH ENT830002 Konwerter ciżnienia

na desce nie wyświetla się błąd silnika , lecz po połączeniu kompa pokazują się takie błędy

485C Zawór obejściowy chłodnicy EGR

4AFB Czujnik ciśnienia hamowania, sygnał

4CAE Czujnik położenia regulatora spalin, sygnał

4CA0 Czujnik ciśnienia oleju ,wiarygodność

Auto równo pracuje na obrotach , dobrze przyspiesza ,spala prawidłowo ,obroty nie szarpią

problem polega na tym :(

na zimnym silniku bardzo wolna reakcja pedału gazu . skrz. aut. i ogólnie mam wrażenie że skrzynia przy normalnej jeździe zamula zmianę biegów (olej w skrzyni wymieniony) mechanik podpowiadał że może to mieć związek z błędami EGR

strasznie opalony wydech sadza , dpf wypalony

Czy to może być zła kalibracja , czy czujnik sterowania egr

Może ktoś miał podobny problem i mógłby pomóc

dzięki

Edytowane przez radziwszy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napisz jaki masz EGR, Wahler czy ten starszy Pitsburg. Wsadzałeś teraz nowy czy używkę? Ewidenrnie po błędach jest coś nie tak z nim. Nie robi się kalibracji, powinno być wszystko ok od razu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jaki masz EGR, Wahler czy ten starszy Pitsburg. Wsadzałeś teraz nowy czy używkę? Ewidenrnie po błędach jest coś nie tak z nim. Nie robi się kalibracji, powinno być wszystko ok od razu.

Na pewno był wymieniony na nowy nie pamietam jakiej firmy bo robił to mechanik , pamietam że przed wymiana auto szarpało strasznie i wyskakiwał błąd na desce , dziś zobaczę i napisze , myślisz że to błędy głównego zaworu egr czy może być walnięty czujnik zaworu egr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jaki masz EGR, Wahler czy ten starszy Pitsburg. Wsadzałeś teraz nowy czy używkę? Ewidenrnie po błędach jest coś nie tak z nim. Nie robi się kalibracji, powinno być wszystko ok od razu.

Na pewno był wymieniony na nowy nie pamietam jakiej firmy bo robił to mechanik , pamietam że przed wymiana auto szarpało strasznie i wyskakiwał błąd na desce , dziś zobaczę i napisze , myślisz że to błędy głównego zaworu egr czy może być walnięty czujnik zaworu egr

 

Dziś sprawdziłem zawór Egr mam

engitech 500073



Czujnik elektrozawór

Engitech. 830029


Czy myślisz że to może być ze są złe , dlatego są błędy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niech się ktoś wypowie kto te najtańsze cudo wsadzał. Ja mam słabe doświadczenia z wszelkimi zamiennikami. Zawsze sie to kończy podwójna robotą, kolejnymi kosztami za część i nerwem, że nie wiadomo co jest uszkodzone. Część jest odpowiednia, tylko i jedno i drugie kupowałem zawsze Pierburg, bo to szło na pierwszy montaż. cena w stosunku do tego co kupiłeś x2 ponad.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.