Skocz do zawartości

[E39] 540i brak katalizatorów jak sobie z tym poradzic


quake222

Rekomendowane odpowiedzi

Może to banalne, ale sprawdzałeś czujnik temperatury (ten na termostacie z 4 kabelkami) ? Czasem tam coś nie styka (u mnie tak było) i na zimno wypadały cylindry. Nie mogłem dojść o co chodzi, bo nie zdarzało się to regularnie, ale w końcu w INPIe prześledziłem odczyty temperatury i okazywało się, że czasem były dobre, a czasem wariowały. Pomogło wyjęcie czujnika i psiknięciem sprayem do czyszczenia styków. Od 2 lat problemu nie ma.

Co ważne - ten sam czujnik podaje temperaturę do różnych modułów, ale innym kablem idzie info na deskę (test zegarów) i innym do kompa silnika. Stąd niektóre odczyty mogą być ok, podczas gdy inne zafałszowane (jak jeden kabel traci styk).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz po odłączeniu sond dalej chodzi słabo na wolnych ale tylko na zimnym na ciepłym czasami chodzi tak jakbym sobie tego życzył. Czy pamiętasz które dokładnie parametry w inpie śledziłeś ?

Profesjonalna modyfikacja oraz regeneracja reflektorów BMW + sklep xenon

htps://web.facebook.com/proretrofit/ Zapraszam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pełnym bucie szarpie?

Witam , przepraszam ze pisze w twoim watku. Ja wlasnie mam ten problem o który zapytal kolega. Auto przy pełnym bucie szarpie, jest takie zero jedynkowe. Korekty dochodza do 20. Mogby ktos cos podpowiedziec. Z bledow to czujniki stukowe na pierwszwj glowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem rozwiazany. Problemy okazaly sie smieszne. Wywalona uszczelka pod przepustnica (nierowna praca)

Zamienione przewody od przednich sond lewa z prawa (nagle wypadanie wszystkich zaplonow podczas jazdy, migajacy check , po kilku sekundach wszystko ok)

Tak to jest jak polowa naszych mechanikow to typowi partacze patologia ...

Profesjonalna modyfikacja oraz regeneracja reflektorów BMW + sklep xenon

htps://web.facebook.com/proretrofit/ Zapraszam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Uszczelka pod przepustnicą mówisz? Gdybyś zrobił próbę dymową to wszelkie nieszczelności by wyszły jak na dłoni i od tego w zasadzie trzeba zacząć każdą naprawę z niepoprawną pracą silnika.

 

Generalnie to po wywaleniu katalizatorów odłączasz sondy za katalizatorem, przy pomocy winKFP wgrywasz oprogramowanie EU2 dla Twojego silnika i komp benzynowy traktuje auto tak jakby było bez katalizatora i sond za katalizatorem. Zbiera odczyty z sond przed katalizatorem, które regulują mieszankę. Problem z katalizatorem i błędami z sond za katalizatorem jest wtedy rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.