Skocz do zawartości

[E39] 540i brak katalizatorów jak sobie z tym poradzic


quake222

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam 540 m62tub borykałem się ze strasznym spadkiem mocy, wymieniłem uszczelki pokryw zaworów, świece, cewki, fajki, odmę z przewodami i to nie pomogło, ale nakierowalo mnie na katy, które okazały się zapchane. Bez chwili namysłu wycialem je i bingo auto wróciło do żywych.

 

Jednakże na zimnym silniku zaczynają wypadać wszystkie zapłony, auto przytyka dzieje się tak dosłownie kilka sekund po czym zaczyna migać check i auto pracuje normalnie.

 

Długo szukałem kogoś kto usunie mi sondy za katem programowo , padło na bimmer diag w Rudnej koło Lubina. Koleś na początku chciał wgrać soft przez złącze okrągłe i w ten sposób spalił się sterownik silnika, ok kupiłem zestaw startowy (300 zł) on nic nie wziął . Po kilku tygodniach znów do niego pojechałem podjąć walkę i znów to samo! Sterownik się pali po próbie wgrania Softa. Dopiero po drugim razie elektronik stwierdzil że się na tym nie zna i trzeba wyjąć sterownik i zawieźć do kogoś kto zrobi to na stole... Trwało to 3 tygodnie ja musiałem wrócić do domu pociągiem , odbieram auto niby wszystko ok odrazu pojechałem w trasę i??? Po 50km check wyskoczył i problem nadal jest identyczny!

Druga sprawa na inpie wyskakują błędy sond , wypadają wszystkie zapłony ponadto w podglądzie live data widzę że sondy naprzemian włączają się i wyłączają. Voltarze również skaczą . Czy tak powinno to wyglądać po programowym usunięciu sond???? Czy może on nic nie zrobił ???

 

Ponadto wczoraj zamontowałem adaptery do sond i również kompletnie się nic nie zmieniło.....

Brakuje mi już sił RZYGAM wszystkimi mechanikami znawcami do których oddaje auto place siano i nic się nie zmienia.... Proszę o jakąś mądra porade!

Profesjonalna modyfikacja oraz regeneracja reflektorów BMW + sklep xenon

htps://web.facebook.com/proretrofit/ Zapraszam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli został wgrany soft bez sond za katami to wtedy widać w inpa, że "stoją". Skąd jesteś? Może ktoś z okolicy wskaże kompetentną osobę do ogarnięcia Twojego problemu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z zielonej góry

Screenshot_2017_10_19_14_13_30_133_com_miui_globalvideo.png

Jest zrzut z filmiku sondy naprzemian są włączone i wyłączone tak jak i pierwsze, tak drugie.

Pytanie konkursowe brzmi, czemu po montażu adapterów dalej jest to samo?

Profesjonalna modyfikacja oraz regeneracja reflektorów BMW + sklep xenon

htps://web.facebook.com/proretrofit/ Zapraszam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Twoim samochodzie nie da się wgrać nowego softu po kablu, sterownik musi iść na stół i programator (po uprzednim zmodyfikowaniu map), można jedynie zczytać mapę ze sterownika. Sondy Ci się chwieją bo żadna próba wgrania po kablu nie pójdzie, dlatego się wysypał wsad, czyli sondy jak miałeś aktywne tak masz, ale moim zdaniem masz je uszkodzone. Ja w swoim samochodzie (też 4.4 ) nie mam katów i sondy pracują poprawnie, oczywiście zmieni się troszkę zachowanie sond ale nie na tyle żeby nie dało się nim normalnie jeździć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekak, czekaj ale jak to się nie da po kablu? Tzn że wywalony sterownik to normalna sprawa ? Wiesz byłem pewien że jest cos napierdzielone w elektronice.

Generalnie autem jeżdżę na codzien. Jest to uciążliwe bo na zimnym ja mocno przytyka ale tak jak mówię trwa to parę sekund i jest ok powtarza się kilka razy i jest ok. W trasie wogole nie odczuwalne.

No dobrze a dlaczego emulatory sond wogole nie pomogły?

Profesjonalna modyfikacja oraz regeneracja reflektorów BMW + sklep xenon

htps://web.facebook.com/proretrofit/ Zapraszam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo masz uwalone sondy albo tak duży problem z regulacją dawki że w konsekwencji wywala błędy sond. Zresztą Twój problem z katami sam podsuwa pomysł, że miałeś problem z regulacją dawki. Wzbogacając i zubożając dawkę sterownik oczyszcza katalizator.

 

EDIT: Jeśli nie masz OBD czytasz i zapisujesz ten sterownik na stole, po OBD można go zapisać po kablu. Ile volt dają Ci te sondy?

---------------------------------------------------

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego zmieniać sondę? Skoro masz wypadanie zapłonów to masz problem z mieszanką a sondy tylko to potwierdzają. Lambda tylko podpowiada sterownikowi że mieszanka jest zbyt bogata lub zbyt uboga. Twoje mówią, że mieszanka jest uboga. Szukaj przyczyn zbyt ubogiej mieszanki (zbyt mało paliwa, za dużo powietrza).

 

Weź pod uwagę że:

- zapchane katy świadczą o złej mieszance

- masz wypadanie zapłonów a lambda nie powoduje nieskończonej korekcji dawki, jeśli osiągnie granice to wywali błąd lambdy poza zakresem

 

Możesz mieć lewe powietrze dostające się do cylindra, przekłamującą przepływkę, zbyt niskie ciśnienie paliwa czy kiepską wydajność wtryskiwaczy a i tak wywali Ci lambdę.

---------------------------------------------------

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da się po kablu, bo to b.niewdzięczny sterownik do programowania, ma rozsianą mapę w dwóch czy trzech układach, i przy programowaniu wymaga wyższego napięcia niż to co jest w samochodzie, to nie 2.0 czy 3.0D gdzie robi się to b.prosto. Dlatego przy pierwszej próbie, Tuner wysłał Cię po zestaw ratunkowy, a oddając Ci auto masz dokładnie to samo.

Lambda nie tylko podpowiada sterownikowi czy jest ubogo czy bogato, lambda monitoruje i reguluje dawkę paliwa, jeżeli b.długo jeździłeś z uszkodzoną lambdą która niewłaściwie to robiła, konsekwencją mogą być popalone katalizatory. Oczywiście problemy mogą być z nieszczelnością dolotu, czy przepływką, ciśnieniem paliwa, ale komp wyraźnie zgłasza lambdę jako element pracujący niewłaściwie lub jako uszkodzony. Jeżeli lambda fiksuje (co jest b.częste w tych modelach) żadne emulatory tu nic nie zmienią. Podmień sondę którą zgłasza komp i zobacz co się będzie działo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hymmm. Ok podmienie ta sondę jeżeli chodzi o przeplywke to po odłączeniu auto gaśnie. Dodam też że bez włączonej klimy auto ma za niskie obroty na jałowym ok 500 natomiast po włączeniu automatycznie obroty wskakują na właściwe ... Może to też ma jakoś związek .. dzięki panowie za rady

Profesjonalna modyfikacja oraz regeneracja reflektorów BMW + sklep xenon

htps://web.facebook.com/proretrofit/ Zapraszam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się sprzeczać bo nie o to tu chodzi tylko o to by kolega problem rozwiązał ale wiele innych niesprawności wywala błąd lambdy. Sam zgłębiając ten temat wybrałem się na szkolenie Boscha by podciągnąć się w diagnostyce lambdy i widziałem to w praktyce. Lambda spełnia funkcję kontrolną, na jej podstawie sterownik koryguje dawkę raz uboższą raz bogatszą, jednak nie w nieskończoność.

 

Miałem już takie auta gdzie był błąd lambdy to wymieniano lambdę i nic to nie zmieniało. Wskazania drugiej sondy też wskazują na ubogą dawkę paliwa choć nie w takim stopniu.

 

Absolutnie nie twierdzę, że lambdę można wykluczyć. Każdy diagnozuje po swojemu.

---------------------------------------------------

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli trzeba go traktować jako poliftowe

przed lift po odpięciu przepływki nie gaśnie, polift tak, moduł klimy w ustawieniach podbija wolne obroty żeby nie spadały po uruchomieniu klimy-to normalne, ale powinna mieć nieco wyżej niż 500. Jeżeli masz gdzieś pod ręką podobne auto, spróbuj podmienić sam przepływomierz, one często zachowują się dziwnie nie zgłaszając błędów w ECU

Ale tak na prawdę, dobrze byłoby porządnie zdiagnozować wszystkie elementy po kolei i zrobić z tym porządek. Dobrze że Ci tych sond nie wyprogramował, bo to elementy przy codziennej jeździe potrzebne, zginęła by Ci poprawna adaptacja, paliłaby więcej i jak jeździsz dość ostro, mogłoby się okazać że jest za ubogo na górze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym z chęcią oddał to auto do kogoś kto mi to ogarnie na zicher. Ale nie ma takiej osoby!!! A dotychczas wszyscy uznawani jako znawcy lecą konkretnie w H.... Nie wiem co mam z tym zrobić

 

Jeżdżę różnie, raz spokojnie raz nie.. ostatnio po trasie 300 km z czego 150 autostrada (dynamiczne hamowanie i przyspieszanie) 100 trasa (pałowanie na max) i 50 miasto spokojna jazda spaliła 14 pb więc wynik bardzo dobry ....

Edytowane przez quake222

Profesjonalna modyfikacja oraz regeneracja reflektorów BMW + sklep xenon

htps://web.facebook.com/proretrofit/ Zapraszam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przywieź go do Warszawy, zrobimy z nim porządek

 

Z całym szacunkiem kolego czysto informacyjnie informuje że wszyscy którym oddawałem auto tak mówili ( 3osoby) i każdy mówił to samo a place becel i odbieram nadal nie sprawne auto.....

Może polecicie mi kogoś bliżej ? Np. Poznań , Wrocław.

 

Dopowiem jeszcze , że ogólnie silnik raz pracuje pięknie idealnie równo, a raz słabo, zwłaszcza na zimnym

Profesjonalna modyfikacja oraz regeneracja reflektorów BMW + sklep xenon

htps://web.facebook.com/proretrofit/ Zapraszam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pełnym bucie nie ma zadnego szarpania. Dodam wiecej oprocz tych objawow na zimnym przy niskich predkosciach kiedy zaczynaja wypadac zaplony auto dosc mocno przytyka, po chwili miga check i wszystko wraca do normy. Leci w jak najlepszym porzadku.

Korzystajac z zainteresowania temat podrzucam lawine bledow z inpy, moze jeszcze z tego cos wywnioskujemy.

 

Sa tutaj: https://imgur.com/a/S7AUh

 

Dla ulatwienia przepisze je tutaj :

-12 Lambda probe rear cat.

-136 Test emergency air position

-134 test lower at stop

-98 tank ventilation valve output (wymienialem ostatnio to urzadzonko blad zniknal ale jak widac powrocil)

-62 missfire detection, sum error

-51 missfire detection zyl 5

-4 oxygen sensor- heater rear kat (bank 2)

-28 lambda probe2 rear cat.

-141 output engine Fan

-3 switched oxygen sensors

-140 output thermostat map cooling (temp w porzadku sledze ja jak glupi)

Profesjonalna modyfikacja oraz regeneracja reflektorów BMW + sklep xenon

htps://web.facebook.com/proretrofit/ Zapraszam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.