Skocz do zawartości

Bmw e39 3.0d gaśnie podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem z moim bmw szukalem i wiem ze sa podobne tematy ale zaden nie daje mi wystarczajacej odpowiedzi odnośnie do tematu podłączona pod kompa bledy 1260'09f6'1190 wymieniony czujnik w listwie dalej to samo wszyscy pisza ze moze to byc pompa w zbiorniku ale po wyciagnieciu jej dziala normalnie leje paliwo czy jest mozliwos ze jak sie nagrzewa to ja rozlancza? Jeszcze pytanko ta pompka to przelewa paliwo z jednej do drugiej komory jest za pasażerem czy kierowcą?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak pracuje pompa progowa? Jak zwykle czy głośniej? jakie daje ciśnienie na wolnych obrotach a jakie pod obciążeniem? Do sprawdzenia np. w inpa.

 

Pompka jest za kierowcą:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DL71-EUR-12_1997_E39_BMW_530d&diagId=16_0209#16146753982

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pompka progowa zachowuje sie normalnie tzn nie dziala glosniej z tego co czytalem to pisza wszyscy ze progowa jak by sie zepsula to wgl by nie odpal a nie jak jest poniżej 15l wsumie to odlanczelem wszystkie kostki nawet od progowej i auto zapalilo. Pompa ssąca strumieniowa czy ona sie psuje? Wykonalem test licznika nr 6 pokazuje 13.0/16.03/29.2l czy to jest ok?
Opublikowano

Pompka strumieniowa jest tak prosto zbudowana, że tam właściwie nie ma się co zepsuć. W niej nie ma nawet żadnej elektroniki. Przeważnie pada pompka paliwa w baku jeśli auto gaśnie poniżej 15 litrów.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie rozumiem tego zapisu ilości paliwa, najlepiej zrób zdjęcie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wykonalem test licznika nr 6 pokazuje 13.0/16.03/29.2l czy to jest ok?

Sprawdź ten test jak auto Ci zgaśnie i nie chce zapalić. Zobacz wtedy jakie stany paliwa są w komorach. To co wrzuciłeś teraz nic nie rozjaśnia - wiadomo tylko, że jest 13 litrów w LEWEJ komorze, 16 litrów w PRAWEJ komorze i sumarycznie jest to 29 litrów w całym baku. Jak będziesz miał poniżej 15 litrów w baku to zapewne w jednej komorze ilość paliwa będzie równa ZERO a w drugiej komorze cała reszta. I to dlatego auto Ci zgaśnie bo paliwo nie zostanie przepompowane do komory z której paliwo jest zasysane (to w niej właśnie będzie w teście nr 6 parametr 0.0 l) w układ paliwowy i idzie dalej na pompkę progową i wysokiego ciśnienia.

Strumienica w baku to jest tak prosta budowa, że tam nic nie ma prawa się popsuć. Tam nie ma żadnej elektroniki, żadnych ruchomych części itp - napęd tej "pompki" tworzy przepływające przez nią paliwo, które wytwarza różnicę ciśnień i zasysa przez to dodatkową ilość paliwa co wystarczy aby paliwa w komorze PRAWEJ przybywało.

Jest odpowiedni temat o tym ale niestety wygasły zdjęcia do tego

viewtopic.php?f=72&t=193392

 

Ja znalazłem uproszczony schemat zbiornika paliwa, który jest dostepny w TISie BMW. Po nim już mniej więcej może się sporo rozjaśnić jak to wszystko tam jest pospinane.

CqESexc.jpg

Tyle, że ten schemat jest zdaje się nie do końca poprawny ponieważ zasilanie pompki progowej idzie z dekla LEWEGO a na tym schemacie wygląda jakby wszystko funkcjonowało tylko prawą stroną zbiornika.

 

 

EDIT:

Znalazłem jeszcze schemat baku w e39 525D i z niego wynika, że pompkę strumieniową zasila powrót paliwa z silnika...

O tyle jest bardziej wiarygodny, że tu już przewidziano jakąś funkcję dla LEWEGO dekla. Tylko nasuwa mi się pytanie - po co w takim razie pompie strumieniowej 3 węże? Jeden to to dajmy na to ten, którym paliwo wraca do baku i niby zasila pompkę strumieniową, drugi to wężyk wychodzący z pompki strumieniowej i przelewający paliwo do komory prawej a po co ten 3 - ci?

 

http://workshop-manuals.com/bmw/5_Series_E39/525d_M57_SAL/page-1921019.png

 

 

EDIT 2:

Znalazłem jeszcze jedno zdjęcie i nie wiem czy to będzie najbliższe prawdzie. To jest schemat x5 ale w tym aucie bardzo dużo podzespołów jest identycznych więc może i w e39 tak jest.

 

12900_fuel_pressure_14.jpg

 

Tyle, że w takim wypadku brak zaislania w pompce baku nie ma wpływu na działanie pompki strumieniowej więc teoretycznie awaria pompki w baku nie powinna powodować problemów z gaśnieciem auta poniżej 15 litrów.

 

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.