Skocz do zawartości

Prośba o porady przy małym remoncie 745D


belin87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, od 3 lat jestem posiadaczem BMW 745D z 2005 roku, auto użytkowałem sporadycznie obecnie ma najechane 305000km, odkąd go kupiłem olej się sączył z silnika, wyciek zrobił się tak duży że rozgrzany olej na silniku zaczął mi smrodzić do kabiny i postanowiłem wziąć się za doprowadzenie tego wszystkiego do ładu, samochód jeździł bez jakichkolwiek problemów do tej pory, w celu dokładnego obejrzenia silnika wyjąłem go z auta, przy okazji dowiedziałem się ze jedna turbina lekko puszcza olej, turbiny oddałem do regeneracji i już mam je zrobione, wtryski poszły do sprawdzenia i wynik jest taki że 7 jest idealnych i jeden nie trzyma normy, gość powiedział że to kwestia nagaru na końcówce i po serwisie będzie się nadawał do dalszej eksploatacji, kolektor dolotowy miałem strasznie mocno zarośnięty nagarem ale został oczyszczony, przy okazji demontażu kolektora dowiedziałem się że silnik V8 również posiada niesławne klapki w kolektorze dolotowym, po wyczyszczeniu wyglądają jak nowe, ponieważ mam wszystko na wierchu również podjąłem decyzję o wymianie kompletnego rozrządu z tym że nie mogę nigdzie dostać blokad do tego silnika, potrzebuję następujących rad:

 

-czy usuwać DPF'y z tego silnika?

-czy pozaślepiać/wyprogramować EGR'y?

-czy ktoś ma pomysł jak mogę zdobyć blokady rozrządu do silnika M67?

-czy zlikwidować klapki w dolocie?

-czy po tych wszystkich robotach oddać auto na hamownię na program? Jeżeli tak to czy podnosić mu moc i do jakiego pułapu to jest 'zdrowe'?

 

Za wszelkie porady z góry dziękuję i pozdrawiam.

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpf zostaw, możesz się pokusić o wymycie ich po wykręceniu. Czyścili mi tak w 320d, i jest jak nówka.

EGR możesz ograniczyć komputerowo, bo wywaleniu ich woda się dłużej nagrzewa.

Klapki jak są bez luzów i jak nowe nie ruszał by ich, w końcu po coś są.

Skrzynia w 745d jest dosyć mocna to lekki programik, wyrównanie mocy jej nie zaszkodzą.

Przy okazji wymyj sobie cały dolot razem z intercoolerem, możesz się pokusić o wymiane na jakiegoś większego np fmic. Bo seria jest malutka do 4.4 V8 na 2 turbinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.