Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, od 3 lat jestem posiadaczem BMW 745D z 2005 roku, auto użytkowałem sporadycznie obecnie ma najechane 305000km, odkąd go kupiłem olej się sączył z silnika, wyciek zrobił się tak duży że rozgrzany olej na silniku zaczął mi smrodzić do kabiny i postanowiłem wziąć się za doprowadzenie tego wszystkiego do ładu, samochód jeździł bez jakichkolwiek problemów do tej pory, w celu dokładnego obejrzenia silnika wyjąłem go z auta, przy okazji dowiedziałem się ze jedna turbina lekko puszcza olej, turbiny oddałem do regeneracji i już mam je zrobione, wtryski poszły do sprawdzenia i wynik jest taki że 7 jest idealnych i jeden nie trzyma normy, gość powiedział że to kwestia nagaru na końcówce i po serwisie będzie się nadawał do dalszej eksploatacji, kolektor dolotowy miałem strasznie mocno zarośnięty nagarem ale został oczyszczony, przy okazji demontażu kolektora dowiedziałem się że silnik V8 również posiada niesławne klapki w kolektorze dolotowym, po wyczyszczeniu wyglądają jak nowe, ponieważ mam wszystko na wierchu również podjąłem decyzję o wymianie kompletnego rozrządu z tym że nie mogę nigdzie dostać blokad do tego silnika, potrzebuję następujących rad:

 

-czy usuwać DPF'y z tego silnika?

-czy pozaślepiać/wyprogramować EGR'y?

-czy ktoś ma pomysł jak mogę zdobyć blokady rozrządu do silnika M67?

-czy zlikwidować klapki w dolocie?

-czy po tych wszystkich robotach oddać auto na hamownię na program? Jeżeli tak to czy podnosić mu moc i do jakiego pułapu to jest 'zdrowe'?

 

Za wszelkie porady z góry dziękuję i pozdrawiam.

Maciek

Opublikowano

Dpf zostaw, możesz się pokusić o wymycie ich po wykręceniu. Czyścili mi tak w 320d, i jest jak nówka.

EGR możesz ograniczyć komputerowo, bo wywaleniu ich woda się dłużej nagrzewa.

Klapki jak są bez luzów i jak nowe nie ruszał by ich, w końcu po coś są.

Skrzynia w 745d jest dosyć mocna to lekki programik, wyrównanie mocy jej nie zaszkodzą.

Przy okazji wymyj sobie cały dolot razem z intercoolerem, możesz się pokusić o wymiane na jakiegoś większego np fmic. Bo seria jest malutka do 4.4 V8 na 2 turbinach.

Opublikowano
Da się tam włożyć większy intercooler bez rzeźby? I czy inny intercooler podłączę fabrycznymi wężami?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.