Skocz do zawartości

[E87] "130i" Pomoc w diagnozie błędów.


DSQuared2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Po niespełna 4 miesiącach walki ze swoją 1er w której silnik 2.0 zakończył swój żywot, mogę powiedzieć że ukończyłem pracę nad SWAPEM z N46B20 na M54B30, samochód odpala, jeździ :twisted: wszystkie systemy działają, na desce brak choinki ( w tym miejscu wielkie podziękowania dla Dziqska za pomoc ) :) . Na temat kosztów, ilości niepasujących części, nieprzespanych nocach w tym wątku rozpisywał się nie będę, niebawem założę galerie. Przechodząc do tematu posta, po jazdach próbnych (na chwilę obecną zrobione niecałe 1kkm) w samochodzie pojawił się błąd z którym nie potrafię sobie poradzić, mianowicie 28AE Torque Limit. Błąd po skasowaniu wraca zawsze w tych samych okolicznościach, jadąc wciskam pedał gazu w podłogę, samochód rwie do przodu, ma chwilkę zawahania i nagle odcina mi pedał gazu (totalny brak reakcji), obroty zaczynają falować między 800-1200rpm, wyświetla ikonkę tempomatu na wyświetlaczu i silnik bardzo nierówno pracuje. Problem trwa póki nie zgaszę i nie odpalę ponownie, wtedy wszystko wraca do normy, na desce pusto, wszystko śmiga. Problem jest dla mnie mega uporczywy, raz "odcięło" mnie w momencie wyprzedzania.. :evil: moje szczęście że nic nie jechało z naprzeciwka. Jeżeli ktokolwiek z was ma pomysł od czego zacząć diagnozowanie to proszę o pomoc.

Z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciekawy temat, na zagranicznych forach jest info o takich błędach, ale w modzonych sztukach..u Ciebie rozumiem, że wszystko jest "seria"? Coś zostawiłeś z n46?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiem ile zdrowia , nerwow i pracy kosztuje taka operacja nie mowiac ile kasy pochlania wiec powiem tylko SZACUN PANOWIE

Zacznij od obadania co sie dzieje z cisnieniem paliwa.Podepnij kompa i zobacz co sie dzieje z cisnieniem podczas odcinki i po niej.

Pompy paliwa pewnie nie zmieniales a ten silnik ma wiekszy apetyt i pompka moze nie wydalac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Akurat w seryjnym 130i (n52) jest taka sama więc raczej to nie to.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

 

Z N46 została pompa paliwa, skrzynia biegów, wał, zawieszenie, hamulce. Chciałbym tutaj zwrócić uwagę że seryjnie moja 1er była 120i, w temacie celowo złapałem 130i w cudzysłów :)

 

Dziś zamówiłem dodatkową wiązkę silnika, potrzebuję z niej wtyczki 5 pin do przepływki. Aktualnie zamontowany jest przepływomierz z X3 (6pin) - pasował P&P do seryjnego dolotu M54. Na którymś z zagranicznych forów wyczytałem że walnięta przepływka potrafi atakować podobnymi objawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałbym właśnie problemu w dolocie. Np brak adaptacji przepustnicy w N43 również objawia się falowaniem obrotów i brakiem reakcji na pedał.

A patrzyłeś co się dzieje z odpiętą przepływką?

Jak działa sterownik od M54 nie wiem, ale w N43 odpięta przepływka nic nie zmienia, MAP sensor sam ogarnia. Tyle, że w M54 jeszcze dochodzi ICV.

Na jakimś forum wyczytałem, że zwarcie między pinami we wtyczce przepustnicy powodowało takie falowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie adaptacje były usuwane, samochód jeździ na sterowniku MS45 (e60) - tylko dzięki temu udało się nawiązać poprawną komunikacje z CAS. Przez weekend przyjże się przepustnicy. Jak tylko przyjdzie mi wiązka to podmienię przepływkę na taką jak seryjnie być powinna, co prawda jeszcze nie mam pomysłu jak ją zamontuję ale coś będzie trzeba wykombinować.. :wink: Przy okazji zapytam, czy próbował ktoś usuwać tylne sondy ze sterownika MS45 ? Jak wygląda sprawa jakiegokolwiek modowania w przypadku tego sterownika ? W teorii, nie jest to rozwiązanie rodem ze statku kosmicznego, ale doszukać się informacji na ten temat to już kosmos :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przeplywomierza tez by sie mozna czepiac bo to z jego pomiaru wychodzi czas i dlugosc wtrysku ale mnie to bardziej pasi do paliwa bo piszesz ze bledem wali gdy pedal jest w podlodze i do pewnego momentu ciagnie ale i tak trzeba wszystko poobserwowac bo jesli problem jest z powietrzem to bym go szukal w turbinie.

Ja stawiam na paliwo bo po odcince silnikiem tarabani a gdy zgasisz to przed ponownym uruchomieniem pompa dobija cisnienie przy problemie powietrza powinno sie uspokoic po zejsciu z obrotow.

Sproboj na postoju dac pedal w podloge i zobacz czy bedzie trzymal obroty na max czy tez po chwili zacznie plywac obrotomierz.

Zastanawia mnie tylko obecnosc kontrolki tempomatu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
O turbinę może być spokojny, bo jej nie ma :roll: chyba, że w bagażniku :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem turbiny w bagażniku, również nie znalazłem :D

 

Sprawdziłem ciśnienie paliwa, jest okej 3,5bara. Doszły natomiast 2 kolejne błędy, wydaje mi się że to już jednoznaczne wskazanie na przepływomierz powietrza.

28AE Torque Limit

28DD Air Mass System

28AD Actual Torque

Pojeździłem dziś trochę z odpiętą przepływką, moc samochodu ogólnie spadła, jednak samo przyśpieszenie mocno się wyrównało, nie ma już zawahań przy ok 3tys. obrotów.

Po weekendzie mam nadzieje przyjdzie mi wiązka silnika a w niej odpowiednia wtyczka do nowej przepływki. Jak rozpracuje montaż i wszystko poskładam to dam znać co i jak :) Dziwi mnie trochę to że przy odczycie danych z aktualnego przepływomierza wszystko było okej - w teorii.. w praktyce jak widać nie do końca.

Wrócę jeszcze do pytania które zadałem wcześniej, znacie Panowie kogoś kto jest w stanie usunąć tylne sondy ze sterownika MS45, do tego myślałem o przesunięciu odcinki a w przyszłości o remapie żeby lepiej wszystko dograć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, weekend minął, wiązka przyszła, nowa przepływka założona i... Problem rozwiązany :) samochód po intensywnych testach, nie wywala żadnych błędów, śmiga aż miło :twisted:

 

Dla potomnych, nie sugerujcie się w ciemno wskazaniami INPY - w moim przypadku teoretycznie wszystko było okej :) jak widać nie bardzo sprawdziło się to w praktyce.

 

Bardzo dziękuję za udzielanie się w wątku i chęć pomocy.

 

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.