Skocz do zawartości

[330i] dymi z wydechu film


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wciąż mam kilka problemów ze swoim samochodem. 330i podobno po remoncie silnika, tak jak przed remontem tak teraz cały czas dymi na biało/siwo z wydechu, obojętnie czy samochód jest zimny czy rozgrzany dymi cały czas tak samo, najbardziej widoczne to jest na postoju i cofania, podczas jazdy nie widzę dymu ale to może być przez prędkość. Płynu chłodniczego mi nie ubywa, olej dopiero sprawdzam, dzisiaj sprawdzałam i jest na min ale może mi tak po prostu mechanik zalał bo auto jest po świeżej wymianie oleju. Nie mam katalizatorów. Błędów żadnych nie ma na kompie. Spalanie pokazuje ok 12,5 l przy normalnej jeździe. Samochód kiepsko ciągnie przy 1,2 i cofaniu. Przy cofaniu się dławi, szybko obroty spadają trzeba dużo gazu dodać. Ktoś może coś poradzić, dać jakieś wskazówki? Mechanik twierdzi, że ,,jego też tak dymi''.

 

Opublikowano
Zrób test na co2 w układzie chłodzenia piszesz o remoncie silnika co miałeś konkretnie robione?

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Był kupiony słupek silnika po remoncie i wstawiony do mojego oraz silnik uszczelniany. Ale płynu mi nie ubywa? I nie jestem pewna czy te testy działają? Raz robiłam to mi pokazało że nie jest upg walnieta a była. Kompresja na cylindrach od 11,5 do 12 bar.
Opublikowano

Silniki m54 produkują duzo pary wodnej, jest to widoczne zwłaszcza gdy na zewnątrz jest chłodno. Objawia sie to własnie kopceniem z wydechu. U Ciebie to chyba jednak coś innego bo ten dym jest chyba za gęsty jak na pare wodną... ale głowy nie dam. Moze to przez brak katów??Ten dym ma jakiś zapach?? Odma była robiona?? tutaj podobnie kopci i gość pisze że wymiana odmy pomogła

Oleju pilnuj bo te silniki lubią troche siorpnąć oleju, wiec warto sie zaprzyjaźnić z bagnetem:) Spalanie w normie jak na Poznań. Przy cofaniu sie dławi i obroty spadają... Zdarza sie że przy manewrowaniu na parkingu potrafi zgasnąć? Moze być krokowiec winowajcą, przynajmniej u mnie tak było. Jak chcesz możemy sie ustawić i porównać, też jestem z P-ń. Jak słabo cignie od dołu to sprawdzic dise, przepływke i vanos, może już sie kończy?

Opublikowano
Zastanawiam się własnie czy to nie przez brak katów, odma nie byłą chyba robiona, tylko jeden waz od odmy byl kiedys wymieniany bo byl pekniety. Ten dym jest taki gryzący. Tak przy manwerowaniu na parkingu tez jest ciezko, gasnac mi nigdy nie gasnie, bo zawsze dodam wiecej gazu, ale gdyby ktos inny wsiadl do tego auta to podejrzwam ze przy parkowaniu i cofaniu samochod by mu gasl. Czasami mi tez troche zafaluja obroty ale to jest przewaznie jak mocniej docisne gaz i potem stoje na swiatlach. Vanos byl regenerowany bo wczesniej mialam blad vanosa teraz nie ma. Przeplywke mam kupiona uzywana, nie jest podobno ori ani boscha, ale jak ostatnio z kolega odlaczylismy to silnik nierowno pracowal wiec chyba jest w porzadku? Dise to tylko spojrzelismy ze ten tloczek pracuje. Chetnie sie spotkam w P-ń ;) Jeszcze bede go raz podlaczac pod kompa i sprawdzac prace elektroniki ale to juz u innego mechanika...
Opublikowano
Mógł bym się zgodzić ze to para wodna ale gdyby takie obiawy występowały przy pogodzie takiej jaka mamy teraz czyli chłodno i duża wilgotność jeżeli tak kopci bez znaczenia czy zimno czy ciepło. Jak by to była para to po rozgrzaniu 9 0 stopni powinno ustać.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Jak sie silnik rozgrzeje do 90st to nadal kopci z wydechu. :? Wczesniej wydawalo mi sie ze to przez uszczelke pod glowica tak kopcil, teraz jest niby po wymianie, plynu nie ubywa i wciąż tak samo.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Sprawdzałam płyn w chłodnicy nie ubywa, olej jestem w trakcie sprawdzania i najprawdopodobniej też nie ubywa..odma wymieniona i wciąż tak samo..miałam go podpiętego pod kompa i mechanik twierdzi że wszystko jest ok. Czy to może być przez brak katalizatorow? Dym pachnie tylko spalinami.
Opublikowano

Czyli kompresja dobra,ale pierścieni olejowych niestety nie da się sprawdzić,a one nie maja wpływu na kompresję.

Napisałeś,że silnik po remoncie,więc pierścienie powinny być wymienione.Musisz zrobić z tysiąc kilometrów i sprawdzić,czy bierze olej.

Opublikowano
Lara napisz jeszcze chłopakom że "dymi" tylko jak jest chłodno na zewnątrz, jak jest ciepło to dymienia nie ma .... silnik po remoncie zakładam ze pierścienie wymienione, płynów żadnych nie ubywa... Więc czemu dymi?? i niech wypowiedzą sie właściciele m54 a nie diesli z całym szacunkiem ;)
Opublikowano
Tak jak jest jakoś 16 stopni w górę to nie widać dymu, ale jak jest wilgotno na dworze czy tak jak teraz w tych dniach rano to dymi mocno szczególnie na postoju na biegu jałowym niezależnie czy silnik jest rozgrzany czy nie..przed wymiana silnika też tak dymil, myślałam, że wcześniej to przez uszczelke pod głowica..panowie czy macie jakieś inne pomysły z wyjątkiem oleju i płynu chłodniczego? Bo wydaje mi się, że problem tkwi gdzieś indziej..
Opublikowano
takie dymienie to chyba raczej nie kwestia pogody mi się coś wydaje :norty: , nie należy tego bagatelizować i czekać do wiosny, bo może to się bardzo źle skończyć :!: dla naszego silnika, przyczyną tego dymienia może być zalegający nagar w naszym silniku.
Opublikowano
Możesz kolego rozwinąć? Jaki wpływ ma nagar w silniki na białe dymienie z rury? Zaznaczam że dymi tylko jak jest chłodno i wilgotno... gdy jest ciepło dymienie znika...
Opublikowano
takie dymienie to chyba raczej nie kwestia pogody mi się coś wydaje :norty: , nie należy tego bagatelizować i czekać do wiosny, bo może to się bardzo źle skończyć :!: dla naszego silnika, przyczyną tego dymienia może być zalegający nagar w naszym silniku.

 

Dziekuje za odpowiedz ale nie sadze poniewaz przed wymiana silnika dymil tak samo, po wymiane silnika (który był remontowany) wciaz tak samo dymi plyny nie ubywaja wiec wydaje mi sie ze, skoro na dwoch innych silnikach dymi tak samo, ze to nie jest kwestia silnika - zastanawiam sie nad osprzetem, ukladem wydechowym, paliwowym? Wydaje mi sie ze mam za wysokie spalanie poniewaz czy jestem na trasie czy w miescie spalanie waha sie tylko w odrebie od 11,9 do 12,8 a specjalnie staralam sie jechac bardzo ekonomicznie na trasie zeby sprawdzic ile mi spali..jak sprawdzam w internecie odnosnie minimalnego spalania e46 330i to sa takie wskazniki jak od 8,6 - 10 l

Opublikowano
takie dymienie to chyba raczej nie kwestia pogody mi się coś wydaje :norty: , nie należy tego bagatelizować i czekać do wiosny, bo może to się bardzo źle skończyć :!: dla naszego silnika, przyczyną tego dymienia może być zalegający nagar w naszym silniku.

 

Dziekuje za odpowiedz ale nie sadze poniewaz przed wymiana silnika dymil tak samo, po wymiane silnika (który był remontowany) wciaz tak samo dymi plyny nie ubywaja wiec wydaje mi sie ze, skoro na dwoch innych silnikach dymi tak samo, ze to nie jest kwestia silnika - zastanawiam sie nad osprzetem, ukladem wydechowym, paliwowym? Wydaje mi sie ze mam za wysokie spalanie poniewaz czy jestem na trasie czy w miescie spalanie waha sie tylko w odrebie od 11,9 do 12,8 a specjalnie staralam sie jechac bardzo ekonomicznie na trasie zeby sprawdzic ile mi spali..jak sprawdzam w internecie odnosnie minimalnego spalania e46 330i to sa takie wskazniki jak od 8,6 - 10 l

Tak na przyszłość to zanim zdecydujesz się na wymianę / remont silnika, możesz użyć środków tzw. płukanek które czyszczą silnik od środka, i pozwalają zaoszczędzić sporo pieniędzy... swoją drogą co by nie mówić na pewno dymienie silnika w żadnym wypadku nie jest zjawiskiem normalnym...

Opublikowano
Kolego wydaje mi się że jak ktoś decyduje sie na remont albo wymianę silnika to raczej nie z powodu nagaru... jasne płukanka może ruszyć troche syf zalegający w środku czy nawet ruszyc zapieczone pierścienie... tylko tak naprawde użycie jej zgodnie z tym co na instrukcji czyli 10-15 minut , jedynie co może spowodowac to rozwodnienie oleju ... i to wszytko. Na klub-sporcie kiedyś czytałem że Leo z bmwexpert zaleca nawet płukanie 3,5 godziny!!!! i wtedy może osiagniesz efekt jakiegos tam czyszczenia i usuniecia nagaru. Temat kontrowersyjny, tylko przytaczam to o czym czytałem. Sam płukankę stosuje przy kazdej wymianie oleju co 10.000 km i przynjamniej godzine. Ale nie o tym temat. Wytłumacz prosze, jaki według Ciebie ma wpływ nagaru na białe spaliny z wydechu, zaznaczam że nie ubywa oleju ani płynu chłodniczego, spalanie w mieście 11-13 litrów. Białe dymienie tylko gdy na zewnątrz jest chłodno i wilgotno, gdy jest ponad 16 stopni biały dym z rury magicznie zanika :)
Opublikowano
od razu odpowiem zanim zaczniesz pisać że o co mi chodzi: otóż samo płukanie faktycznie może mało może pomóc, gdy silnik jest bardzo jest brudny to trzeba go po płukance oczyścić ręcznie.
Opublikowano
znaczy ogólnie ty przeprowadzasz para-płukankę, bo prawdziwe czyszczenie płukanką przebiega trochę inaczej.

Kolega chce ci pomóc, dlaczego tak niekulturalnie ??

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
znaczy ogólnie ty przeprowadzasz para-płukankę, bo prawdziwe czyszczenie płukanką przebiega trochę inaczej.

Kolega chce ci pomóc, dlaczego tak niekulturalnie ??

Nie hejtuje, tylko zwracam uwagę na nieprofesjonalne i wybiórcze podejście do tematu :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.