Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Szanownych Kolegów

Czy ktoś z was jeździ bądź miał styczność z oponami wielosezonowymi? aktualnie jeżdżę 525xd F10 i właśnie rozważam zakup takich opon stad moje pytanie.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak sie tylko zastanawiam - po co ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby nie zmieniać...

Jeździłem takimi w Isi, bo z takimi kupiłem. Byłem i w długiej trasie i w górach zimą. Poza lodem dawały sobie radę, ale to nie było auto do ścigania się tylko do spokojnej, komfortowej jazdy.

Teraz żona w swoim aucie też ma całoroczne.

IMHO jeśli nie mieszkasz tam gdzie są góry bądź dużo śniegu, jeśli nie jeździsz non stop w góry na narty, itp, jeśli mieszkasz w mieście i tam głównie jeździsz to warto. Omija cię cały cyrk z sezonową wymianą kół :)

 

Sent with handy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Parę lat temu kupiłem bmw w stanach i miałem fabrycznie opony wielosezonowe Continental.

Jeździło się średnio. W lato było w miarę ok a zimą całkiem znośnie na mokrym i śniegu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupujecie auta za 100 czy 200 tysiecy i mocy ponad 200km i chcecie oszczedzac na wymianie opon ? Jedynego elementu ktory dotyka jezdni i ma najwieksze znaczenie dla bezpieczeństwa - sorry ale nie rozumiem tego.
Opublikowano

Kolego saab tak jak kolega kicaj wspomniał samochód jeździ w 90% po mieście te 10% to autostrada i tyle do wypadów w góry i dalszych podróży mam 2 samochód stad tez moje pytanie się wzięło czy jest sens kolejny raz investowac w 2 kpl opon a w szczególności ze w pl zimy mamy jakie mamy.A wracając do opon wielosezonowych to myslałem o takich:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-eagle-ls2-245-45-r18-100-v-run-on-flat-xl-fp-#153030952

Opublikowano

Kupowanie opon wielosezonownych do BMW... auta które ma trochę mocy... eh... :? ale jak już musisz polecam Michelin CrossClimate+ (koniecznie z plusem) http://www.abmoto.pl/michelin-crossclimate-plus-245-45-r18-100y-p92221 Opona nie jest wprost całoroczna a letnie z homologacją zimową M+S. Oznacza to, że potrafi radzić sobie w śniegu.

Mówiąc w skrócie; jest to ulepszona odsłona CrossClimate, który cierpiał na utratę parametrów wyjściowych przy niewielkim zużyciu bieżnika. Moja firma ma to we flocie zamontowane i póki co jesteśmy zadowoleni. Jak będzie sprawować się zimą tego nie wiemy, bo to świeżynka z tego roku :) ale zakładam że ok.

Opublikowano

W mojej opinii oponom wielosezonowym jest znacznie bliżej do typowych zimówek niż do opon letnich.

 

Jak tu wcześniej napisano w sytucji gdy zmiany opon stanowią jakiś kłopot (finansowy, czasowy, magazynowy etc.) to sa pomocnym rozwiązaniem. W sytuacji gdy ktoś jeździ spokojnie, raczej powoli i głownie w mieście to też nie odczuje ich gorszych własności gdy temeperatury są bardziej letnie niż wiosenne czy zimowe.

 

Mam wielosezonówki w dwóch słabszych kompaktowych samochodach przednionapędówkach (115 KM) i mam porównanie jak się jeździło na letnich i zimowych - różnica jest znacząca na niekorzyść w okresie letnim (głośność, przyczepność, trwałość, trakcja) i praktycznie jej nie ma w zimie (porównywalna przyczepność, hałas i trwałość).

 

W obu samochodach przy wielosezonówkach pojawił się problem wyząbkowywania się opon i i tak trzeba je przekładać z przodu na tył i vice versa (ale ząbkowanie opon to podobno problem przednionapędówek).

 

Na opony wielosezonowe na lato do BMW na pewno nie dałbym się namówić.

Opublikowano
Dziękuje bardzo za wypowiedzi i po przemyśleniach dochodzę do wniosku ze jednak opony wielosezonowe w tym samochodzie to był głupi pomysł. :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.