Skocz do zawartości

[320d] totalnie rozjechane, duże korekty pod obciażeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Mam dosyć ciekawy problem, korekty na jałowym są znośne w granicach +- 0,3 - 1,0. Problem pojawia się wtedy kiedy zaczynam przyśpieszać (odrazu idą mocno w góre na każdym biegu 2-3mg a około 3 tysiecy obrotów to są po 4mg aż niektóre dochodzą do 6mg! (nie zrobiłem zdjęcia podczas jazdy) O czym to może świadczyć? Nie wszystkie są na plusie tylko tak jak na obrazku tak i pod obciążeniem dwie na plus i dwie na minus ale potężne wartości na wszystkich czterech ;/

 

12b06e7ed878e3f31d152aacb15f7e51.html

 

Czy to ma jakieś odniesienie może co do ciśnienia doładowania? Bo to nie chce mi przekroczyć łącznie pod maksymalnym obciążeniem 2.05 bara a ogólnie podczas wzrastania zamula, komputer wymaga więcej niż jest tymczasowo i ciągle goni wartości wymagane. Tak samo goni za wartościami wymaganymi przepływka i dochodzi maks do 1000mg ale prawie przy 3,5 tys obrotów. Auto ogólnie jest zamulone na nizszych obrotach.

 

Przepływka nowa pierburga, egr zaślepiony, elektrozawory sprawne bo podmieniane i te same wartości, czujnik doładowania tak samo podmieniony, odma nowa, filtr pipercross, nowy intercooler, wymienione wężyki podciśnienia.

 

Ps w razie jakby to zdjęcie się nie wyświetlało w linku korekty na jałowym https://zapodaj.net/f6e6d19a6b589.jpg.html

 

Ja nie kumam, może ktoś pomoże, dzięki.

Edytowane przez Martin1095
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wyświetla się, wstaw na hosting żeby nie trzeba było pobierać. Jakieś błędy? Nagraj film przyspieszenia z gazem w podłodze na 4 biegu 2000rpm i przy zakładce nominal/actual (użyj programu do nagrywania ekranu).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
błedy to 2 swiece żarowe które wiem już że są ukręcone niestety, wcześniej przed wymiana intercoolera pokazywał sie bład cisnienia co jakiś czas (był jeszcze wiekszy muł) i czasami tez EGRa. Postaram się wrzucić filmik niebawem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz w takim razie iść tropem egr. Jak masz euro3 to możesz na próbę odpiąć podciśnienie od niego i zaślepić śrubką.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Udało się nagrać filmik

 

Pierwszy

cisnienie, tak jak mowiłeś od 2 tys w góre na 4 biegu do maksa i musiałem hamować. (myślałem że aż tak nie zamula bo z przyzwyczajenia jeżdzę na wyższych obrotach i w miare jedzie)

 

Drugi

to są korekty przyspieszajac na 2 i 3 biegu tylko, wyższe biegi to problem jeszcze większy.

 

Egra mam zaślepionego tak jak pisałem, włożyłem w wężyk srubkę.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz euro3 czy 4? Egr nie zaciął się przypadkiem w pozycji otwartej?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Auto jest ze stycznia 2003 wiec chyba euro 3, Egr wyglada na zamkniety, pozatym jak auto jest na jalowym to komp pokazuje że potrzebuję ~ 320mg a mierzy ~ 560mg a jak podłączyłem wężyk spowrotem to było na równo.

 

edit ale zapomniałem że jak podłaczyłem Egra a sciągnełem rure z intercoolera to na jałowym dalej był zamknięty a raczej powiennien być chyba otwarty a komp pokazywał na równo z wymaganym

Opublikowano
Z tego co mi wiadomo korekty wtryskiwaczy sprawdza się na ciepłym silniku i na biegu jałowym, z wyłączonymi odbiornikami prądu (nawiewy, swiatła, klima itp.) a podczas jazdy zawsze bedą rosnąć. U mnie jest tak samo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmiana przepływomierza coś dała? Skasowałeś po tym adaptacje? Jak były mocno rozjechane to może nie działać prawidłowo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Z tego co mi wiadomo korekty wtryskiwaczy sprawdza się na ciepłym silniku i na biegu jałowym, z wyłączonymi odbiornikami prądu (nawiewy, swiatła, klima itp.) a podczas jazdy zawsze bedą rosnąć. U mnie jest tak samo

 

Wiem, że sprawdza się tak jak mówisz ale nie jeden "spec" mówi że pod obciążeniem też jest ważne i chciałem się upewnić czy coś się nie może stać i czy to miarodajne w ogóle.

 

 

 

Zmiana przepływomierza coś dała? Skasowałeś po tym adaptacje? Jak były mocno rozjechane to może nie działać prawidłowo.

 

Po zmianie przepływki trochę się poprawiło bo jeszcze bardziej zamulał, ogólnie po przepływce i intercoolerze zmieniło się na plus ale dalej jest jak jest.

Mam tylko INPE i nie bardzo wiem czy udało mi się to zrobić ale robiłem też prostą metodą z "forum" odłaczając aku, rozładowując kondensatory itd..

Opublikowano

Korekty sprawdza się tylko na biegu jałowym

Nie szukaj problemu w paliwie,tylko w powietrzu.

Zwróć uwagę,że wartość ciśnienia turbiny (żądana i zadana).Masz to na nagranym filmiku.

Przepływka nie będzie wskazywać dobrych wartości,jeśli turbo nie doładowuje(to własnie turbo wymusza przepływ powietrza).

Turbo może dmuchać odpowiednio,a możesz mieć nieszczelność pomiędzy turbina a kolektorem ssącym.

Opublikowano
Sprawdź szczelność gruszki od turbo,oraz zmienną geometrię,czy działa prawidłowo (z takimi objawami może być zacięta w pozycji zamkniętej ,czyli małego przepływu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.