Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie :)

jestem nowy na tym forum i pisze w sprawie problemu z BMW mianowicie dokładnie 3 dni temu zjechałem z obwodnicy stanąłem na światłach wbiłem P i czekam na zielone po wrzuceniu NA D dodaje gazu a samochód nie jedzie wrzuciłem na skrzynie manualna 1 i samochód pojechał po rozpędzeniu wrzuciłem D i samochód jechał przez następne 6 km samochód jechał normalnie ,po tych 6 km samochodzie wyskoczyła taka zębatka na komputerku i samochód zaczął jak by ślizgać powoli się rozpędzał a obroty siegały niekiedy 4 tysiace ,dojechałem do domu ,jakieś 3 km z tym błędem wbijam R( chciałem cofać) a samochód jedzie do przodu na luzie(N) tak samo wczoraj odpaliłem auto i samochód podjechał do przodu i do tyłu ale obroty ślizgały dalej ... samochód wcześniej chodził jak igiełka przebieg 230 tysiecy (raczej orginał) 2002r, skrzynia;A5S390R(ROZKODOWANY VIN)

-Pytanie co to może być ?

-ile to bedzie kosztować ?

-co o tym sądzicie ? ;(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wygląda na konwerter.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamęczyłeś automat wrzucaniem na swiatłach na P. Tego się nie robi!!! Poczytaj sobie na necie jak używać automatu.
Opublikowano

ogólnie na przyszłość nie wrzucaj P na światłach bo tego się nie robi, zdrowiej dla skrzyni jest trzymać ją na biegu niż co chwile przerzucać z D na P.

 

to akurat wcale nie musi być powiązane, po prostu skrzynie automaty przy 3l dieslu mają ciężko i pracują na granicy swojej wytrzymałości. Sa za słabe do silnika, taka wtopa producenta trochę. Musi ktoś od skrzyń automatów tam zajrzeć i wtedy coś wiecej się dowiesz o kosztach ale pewnie małe nie bedą jak to przy automacie. Nie wiem czy nie lepiej wyjdzie poszukać używkę ale to nigdy nie wiesz na co trafisz niestety, ale może z anglika po małym przebiegu jeszcze w aucie znajdziesz gdzieś żeby przetestować jak działa.

szukam
Opublikowano
Troche tego nie rozumiem, każdy mówi ze ta skrzynka jest za słaba dla tego silnika. Owszem jest przystosowana do momentu 390nm ale znam kilka aut co mają pod 500 nm i jakoś jeżdżą. Nie ma czegoś takiego, że skrzynie w e46 się sypią na potęgę, a w autach gdzie zastosowano automat z zapasem to jezdzi milion km bez szwanku, przynajmniej ja sie z tym nie spotałem i wszedzie są opinie że w danym aucie automat pada. W zdecydowanej większości żywot automata zależy od użytkownika. Jak się auto piłuje na zimnym, nie zastanawiając się czy to dla skrzynki jest dobrze czy nie, wrzuca cały czas na P przy postoju i poprostu nie wie jak się posługiwać pedałem gazu to skrzynia jakaby nie była poprostu padnie. Mamy z bratem bmki obie 330d w automacie, obie nalatane 300 tyś i po skrzyniach nie czuć żadnych objawów zużycia a nie zaglądał tam nikt od nowości oprócz wymiany oleju :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli olej był zmieniany jak powinien co 60k km, jest program, w którym moment jest dość wysoko to nawet i ten gm o słabej opinii będzie dawał sobie radę. Jeżeli natomiast nikt nie ruszał oleju to nie ma siły, nawet w serii przy ok 300-400k km w końcu padnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

no ale jest za słaba :D nie ma co tutaj dyskutować. Lekki program ogarnie, mocniejszego już nie, trzeba obniżać moment obrotowy itp.

 

powiedzmy masz pewne auto, olej zmieniany, przebiegu koło 200tys potwierdzonego, zrobisz program na ponad 260 koni, momentu na ponad 500 i wiele kickdownów ta skrzynia nie wytrzyma :)

 

Jakby była zrobiona z zapasem na 600nm i seryjnie auto miało 400 to nie ma problemu.

 

Zobacz ile te nowsze 8 biegowe wytrzymują. Są zrobione ze sporym zapasem, te z e46 niestety nie mają zapasu.

szukam
Opublikowano

ale to są nowe skrzynie ;DD Zgadzam się z tym, że skrzynia jest słaba i nie wytrzyma dużego momentu, nie ma wiele zapasu. Ale wiele ludzi twierdzi ze przy serii ona sobie nie daje rady co jest g**no prawdą, bo taki ktoś kupuje jakiegoś trupa gdzie ktoś wczesniej nie umiał tym autem sie posługiwać i zaraz musi robić remont skrzynki za 5k a później klnie ze GM to lipa i wgl. Wystarczy dbać i bedzie służyć. Chociaż można i tak długo dyskutować bo nawet skrzynie które mają dużo zapasu (dsg i inne cuda) też się sypią przy przebiegach 200-300 tyś km mimo ze mają rezerwy mocy. :)

 

Z resztą robić ten silnik pod 300 hp w automacie to bez sens,ma być komfort i jakaś dynamika, ja mam nieco ponad 210hp i mi to w zupełności wystarcza, wyprzedzanie to kosmos nie mówiąc o omijaniu vagów w tdi ;p Nie ma co gadać, automat dobrze obsługiwany bedzie hulać wieki wieki w serii, jak się chce wirusy robić to manual i po kłopocie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.