Skocz do zawartości

[M47N] Ściąga w prawo przy większych szybkościach


timas123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z samochodem, związanych z układem kierowniczym, w najbliższym czasie zamierzam podjechać na stację kontroli pojazdów, ale chciałbym się wstępnie poradzić.

Samochód: BMW E46 Touring 2003 rok po lift

Objawy: Przy normalnej prędkości(miastowej) samochód nie ściąga na prawo, jednakże po wjeździe na autostradę w miarę jawnie widać, że ściąga go na prawo.

Przy okazji znalazłem dodatkowe przyczyny jakie znalazłem przy okazji obserwowania tego problemu.

Zauważyłem, że gdy poruszam szybko kierownicę prawo-lewo to słyszę cykanie(wnioskuje, że jest to krzyżak), a dokładniej to cykanie jest przy zmianie kierunku(mam na myśli, że dzieje się to w przypadku kiedy poruszam kierownicę w prawo to cyknięcie jest przy zmianie kierunku, czyli w ostatnim punkcie kręcenia w prawo). Nie wiem czy to problem - ale chciałbym wiedzieć czy to normalne. Może jest to coś innego niż krzyżak? :mad2:

Kolejna sprawa jest taka, że czasem przy kręceniu czuje swojego rodzaju lekki opór tak jakby przekładnia kierownicza przeskakiwała z ząbka na ząbek, albo na którymś miała opór. :mad2:

Nie wiem czy to ma coś wspólnego z ściąganiem w prawo, ale możliwe że ma jakiś związek?

Jeśli nie to na co najlepiej zwrócić uwagę..?

 

Jeśli możecie to zasugerujcie możliwe dodatkowe przyczyny albo po prostu wyprowadźcie mnie z błedu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pol roku walczylem z podobnym tematem, w miescie w miare a na autostradach i ekspresowkach zjazd na prawo. Po wymianie polowy samochodu i kilku wizytach u mechanikow ktorzy rzekomo wszystko sprawdzili i bylo pieknie, po 5 ustawieniach geometrii problem rozwiazalem przez wymiane tylnych tulei przy progach ktore nie dawaly kompletnie zadnych oznak zuzycia. Do tego maglownica miala delikatny luz na listwie i zachowywala sie mniej wiecej podobnie czyli bylo czuc jakby wlasnie to przejezdanie po tej listwie wewnatrz ale z naprawa jej sie wstrzymalem narazie bo po dociagnieciu o 3mm sruby na niej, ani nie stuka ani nie cieknie i do tego odbija ladnie po skrecie w obie strony praktycznie do samego konca. Generalnie sa drogi gdzie zjezdza bo widac nawet ze droga jest nachylona, ale nie jest to tak denerwujace i meczace jak przed wymiana. Teraz zjezdzanie na prawo jest sporadyczne a nie notoryczne. Takze podsumowujac, sprawdz maglownice pod katem luzu i ewentualnie na poczatek dokrec srube delikatnie, przyjzyj sie tym tulejom tylnym i ogien na porzadna geometrie, najlepiej na hunterze. Powodzenia i czekam na rozwoj sytuacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.