Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z samochodem, związanych z układem kierowniczym, w najbliższym czasie zamierzam podjechać na stację kontroli pojazdów, ale chciałbym się wstępnie poradzić.

Samochód: BMW E46 Touring 2003 rok po lift

Objawy: Przy normalnej prędkości(miastowej) samochód nie ściąga na prawo, jednakże po wjeździe na autostradę w miarę jawnie widać, że ściąga go na prawo.

Przy okazji znalazłem dodatkowe przyczyny jakie znalazłem przy okazji obserwowania tego problemu.

Zauważyłem, że gdy poruszam szybko kierownicę prawo-lewo to słyszę cykanie(wnioskuje, że jest to krzyżak), a dokładniej to cykanie jest przy zmianie kierunku(mam na myśli, że dzieje się to w przypadku kiedy poruszam kierownicę w prawo to cyknięcie jest przy zmianie kierunku, czyli w ostatnim punkcie kręcenia w prawo). Nie wiem czy to problem - ale chciałbym wiedzieć czy to normalne. Może jest to coś innego niż krzyżak? :mad2:

Kolejna sprawa jest taka, że czasem przy kręceniu czuje swojego rodzaju lekki opór tak jakby przekładnia kierownicza przeskakiwała z ząbka na ząbek, albo na którymś miała opór. :mad2:

Nie wiem czy to ma coś wspólnego z ściąganiem w prawo, ale możliwe że ma jakiś związek?

Jeśli nie to na co najlepiej zwrócić uwagę..?

 

Jeśli możecie to zasugerujcie możliwe dodatkowe przyczyny albo po prostu wyprowadźcie mnie z błedu :)

Opublikowano
Kolego pol roku walczylem z podobnym tematem, w miescie w miare a na autostradach i ekspresowkach zjazd na prawo. Po wymianie polowy samochodu i kilku wizytach u mechanikow ktorzy rzekomo wszystko sprawdzili i bylo pieknie, po 5 ustawieniach geometrii problem rozwiazalem przez wymiane tylnych tulei przy progach ktore nie dawaly kompletnie zadnych oznak zuzycia. Do tego maglownica miala delikatny luz na listwie i zachowywala sie mniej wiecej podobnie czyli bylo czuc jakby wlasnie to przejezdanie po tej listwie wewnatrz ale z naprawa jej sie wstrzymalem narazie bo po dociagnieciu o 3mm sruby na niej, ani nie stuka ani nie cieknie i do tego odbija ladnie po skrecie w obie strony praktycznie do samego konca. Generalnie sa drogi gdzie zjezdza bo widac nawet ze droga jest nachylona, ale nie jest to tak denerwujace i meczace jak przed wymiana. Teraz zjezdzanie na prawo jest sporadyczne a nie notoryczne. Takze podsumowujac, sprawdz maglownice pod katem luzu i ewentualnie na poczatek dokrec srube delikatnie, przyjzyj sie tym tulejom tylnym i ogien na porzadna geometrie, najlepiej na hunterze. Powodzenia i czekam na rozwoj sytuacji
Opublikowano

Spróbować dokręcić tą śrubę samodzielnie czy lepiej od razu podjechać do mechaniora?

Jeśli samodzielnie to mógłbyś względnie pokazać o której mowa? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.