Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od niedawna jestem posiadaczem auta E39 96r więc mało o tych autach wiem. Gdy kupiłem auto nie zauważyłem odpiętych wtyczek od długich świateł. Po podłączeniu wtyczek okazuje się, że światła drogowe świecą się non stop nawet po wyciągnięciu kluczyka. W serwisie powiedzieli mi, że to wina modułu lcm i mogą mi to zrobić za 250zł. Z tego co czytałem to mógł paść tranzystor bts425l1 który jest w module. Czy wlutowanie nowego tranzystora załatwi problem ? Czy problem może być gdzieś indziej? :shock:

 

Wiem, że są podobne tematy ale chciałem opisać dokładny problem, wiec proszę o pomoc :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po wyjęciu kluczyka światła powinny zgasnąć, za świecenie odpowiada LCM więc tam trzeba zajrzeć, może podmień na chwilę z innego jak masz możliwość, będzie odpowiedź
Opublikowano
Tak kolego to wspomniany tranzystor, miałem kiedyś tak samo u Siebie. W module są bodajże 2 lub 3 takie tranzystorki. Kupisz nawet 2 sztuki plus robocizna elektronika co naprawia sprzęty RTV i wyjdzie w granicach 100zł maksymalnie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Ogarnąłem po części sprawę. Ktoś założył nowy moduł i pociągnął prąd z lewej lampy do prawej, czyli jakby długie światła działały na 1 tranzystorze a nie na 2. zamówiłem 2 tranzystory ale w sumie niepotrzebnie do mój drugi tranzystor który steruje prądem na prawa lampe jest dobry więc teraz pociągnąłem prąd odwrotnie z prawej na lewą i jak na razie świeci ale długo chyba tak nie pociągnie. Podobno wina leży w akumulatorze, że niby podczas jazdy klema może nie łączyć i alternator nie ma co zrobić z napięciem i pali tranzystory tak mi koleś mówił gdy zamawiałem tranzystory. Więc temat do zamknięcia :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
akumulator jest stabilizatorem dla alternatora podczas ładowania, jak klema będzie nie dokręcona, może pokazywać się dużo wyższe napięcie niż 12/13V co nie jest zdrowe dla instalacji i może uszkadzać elektronikę. Jeżeli ktoś zrobił bypass na jedną lampę a teraz Ty robisz to samo, no to będziesz miał znowu to samo, to nie może być tak podłączone, idzie podwójne obciążenie na LCM na jedną żarówkę
Opublikowano
Koledzy a u mnie dziś przestało kilka rzeczy świecić tj. brak długich, kierunków, cofania, podświetlenia dechy, mijania świecą zaraz po przekręceniu kluczyka, wiecej nie zauważyłem bo auto pod chmurką a leje jak diabli. Czy to Moduł lcm czy gdzieś masa nie domaga?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szukaj dalej, bo jak więcej elektroniki świruje (nie tylko światła) to lcm chwilowo zostaw.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ok, jedyne co mogę zrobić to sprawdzić bezpieczniki, coś tam wzrokowo popatrzeć i podpiąć pod kompa, może coś podpowie. Kiedyś był chyba podobny temat, coś mi tak świta, ale nie mogę znaleźć.

 

Byłem na szybko sprawdzić kompem i niestety brak połączenia, tak jakby całkowity brak komunikacji z autem, nie działają też tylne szyby, zajrzałem też do tych cudów pod filtrem pyłkowym, tam sucho a jak się człwiek nie zna to by było tyle co mogę sam obadać. Proszę o wskazówki

Opublikowano
Kolego bardzo możliwe,że to coś nie tak z masą jak piszesz jednak dużo gorsza jest jeszcze opcja,że to wina powoli umierającego licznika. Sprawdź czy zegary działają i moduł komfortu do weryfikacji odnośnie tych szyb. Dobrze by było, jak byś auto wstawił do jakiegoś garażu i na spokojnie działał bo tak z doskoku pod chmurką to chooj a nie robota
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Problem się rozwiązał, wypiąłem wtyczki z lcm, przedmuchałem i wszystko wróciło do normy. Dziwna to naprawa była i chyba nie powinno się nic takiego zdarzyć w takich autach. Coraz bardziej mnie to auto zaskakuje, ale przynajmniej było tanio.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś ostatnio tak samo "naprawił" lcm w e46 :o trzeba jak widać zaczynać od najprostszych spraw.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.