Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ktoś podpowie jakie wpisy poprzestawiać żeby wykodować uszkodzoną matę zajętości fotela. Wtyczka pod siedzeniem z trzema pinami. Pali się kontrolka i jest błąd maty.http://cloud.tapatalk.com/s/59c1240d49884/FSW_PSW-3.txt

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Trzeba wykodować to np. NCS Expert. Instrukcji jest pełno, wystarczy wpisać w google bmw kodowanie maty zajętości pasażera i wybrać instrukcje która trafia do ciebie. Tu jest np taka pirwsza z brzegu

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=128864

 

Eksperymentować nie chcę. Bo jest sporo wpisów w internecie które przerabiałem i nic nie dają poza większą liczbą błędów w inpa i nie potrzebnym wyłączeniu czegoś innego. Dla tego podałem plik man żeby ktoś kto to robił w e83 mi podpowiedział jaki wpis konkretnie wyłączyć żeby poduszki i napinacze działały po wykodowaniu maty.

 

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zapodałeś zrzut z całego auta.

Musisz odczytać dane z konkretnego modułu w tym przypadku modułu MRS (w ncs expert jest to ABG).

Ja mam autko z 2007 roku i łącze się za pomocą mrs5rd.c03.

Napisz którą wersją pliku łączy się u Ciebie.

 

U mnie, w funkcjach z powyższego pliku mam OC3_1 i OC3_2. Myślę. że u ciebie będzie podobnie. Daj te obydwie wartości na nich_activ i powinno działać. Oczywiście wtyczka fizycznie odpięta i błędy skasowane.

 

Pojawia się natomiast zasadnicze pytanie. Nigdy nie musiałem z tej opcji korzystać więc nie sprawdzałem. Czy jeżeli wykodujemy mate zajętości pasażera, to system uważa że ktoś tam siedzi czy nie. Bo jeżeli nie, to poduszka też nie wystrzeli.

Na pewno odpinasz dobrą wtyczkę od maty? Tam są dwa kabelki a nie trzy ---> tak jak na tym filmie

 

Może lepiej kupić emulator na allegro za parę złotych i mieć spokój bo wtedy system cały czas uważa że ktoś tam siedzi i poducha wystrzeli tak czy siak.

 

EDIT:

U ciebie jest chyba mrs4rd.c60 bo tylko tam występuje ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1. Więc OC3 u ciebie domyślnie masz na nicht_activ i tak zostaw a wyłącz ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1 i ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2 na nicht_activ. Powinno zadziałać. Musisz trochę sam pokombinować, bez auta to ciężko ci dać gotową solucje.

Opublikowano

Mam na 100% trzy kable do maty, podobnie jak e90 ale opcje wyłączenia w NCS z e90 nie działają u mnie. To jest zrzut właśnie z ABG. Myślałem nad emulatorem z tym że z 3 kablami kosztuje ok 100 zl i jest wlasnie do e90. Ok przestawie te opcje co podałeś i sprawdze. Jak nie zadziała to emulator zostaje.http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6919238683

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Kolego to co podałeś to jest zrzut z całego samochodu. Uważaj co robisz bo możesz coś popsuć:)

Poza pewnymi szczególnymi przypadkami, programem ncsexpert operujemy na konkretnych modułach a nie na całym aucie.

Opublikowano

Ale mi ten plik sczytało po zaznaczeniu modułu ABG. Wcześniej kodowałem w innych modułach kierunkowskazy,światła,zamykanie i w każdym z modułów sczytuje mi całe auto, zmieniam tylko wartości dla danj opcji w module i działa i kilka razy zmieniałem opcje w module ABG i za każdym razem plik TRC sczytywał całe auto. Nie wiem czemu tak jest.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To coś robisz źle bo tak nie może być

Dajesz codirdata_lessen jak masz zaznaczony tylko jeden moduł?

Opublikowano

Mam inpa z tego co pamietam 10.04 bo tylko tą wersją mogłem się połączyć z podusiami,wcześniejsze nie chciały. Wchodzę tak jak przy kodowaniu świateł dziennych przez alsz z tego co pamiętam potem back ,program ecu wybieram ABG potem basic function potem coapir-costam i w katalogu work mam wlasnie ten plik TRC.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Coś robisz źle. Prawdopodobnie uruchamiasz zła funkcje jak to nazwałes coapi costam. Albo masz źle ustawiony profil.

Zamiast basic function zrób change Job i wybiesz:

- do zczytania codierdata_lessen

- do zapisania sg_codierung.

Następnie execute_job.

Mogłem przekręcić nazwy bo niemieckiego nie znam a robie to automatycznie.

Zresztą w 3 poście od Jack79 masz link do instrukcji.

Opublikowano

Wydaje mi się,że po wybraniu modułu nie daje job tylko od razu sczytywanie. Ale tym sposobem majac jeden plik pozmieniałem swiatla dzienne, kierunki bez alarmu, sygnal kluczyka w stacyjce, kierunki na3 razy ,zamykanie po 2 min. Podkładałem ten jeden plik man do poszczególnych modułow i działa wszystko. Ok jak będę miec troszke czasu w przyszlym tygodniu to sie pobawie i napisze co wyszlo. A dokladnie tak robie bo mam po angielsku tylko zmieniam moduły

 

6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ

7. Teraz wciśnij F6, czyli Back

8. Wbierz F4 "Program ECU", w tym przypadku kodujemy światła, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł ALSZ

9 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw", następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC

10 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Kodowanie w ten sposób nasuwa mi pewną śmieszną historyjkę.

 

Otóż był sobie kiedyś Kowalski który lubial korzystać z usług domu publicznego:) pewnego dnia po lekkiej popijawie wszedł do burdelu i mówi że chce przelecieć wszystkie laski. Tak też uczynił. Po jakiś czasie, przy okazji badań kontrolnych dowiedział się że jest ciężko chory: aids, rzezaczki i inne sprawy. Morał z tej historii jest taki, że gdyby Kowalski przeleciał tylko jedna łaskę, tą do której chodził od lat i miał ja sprawdzona żył by jeszcze długo i szczęśliwie.

 

Podobnie się ma twoja metoda kodowania. Zapisujesz dane do wszystkich modułów nawet jeśli zmieniłeś coś tylko w jednym. Genereuje to niepotrzebne ryzyko. W przypadku gdyby: padla ci bateria w samochodzie, wyladowal laptop, zerwała komunikacja z samochodem możesz stracić na zawsze komunikację z jakimś modułem (do odratowania tylko na stole). Widziałem już kilka takich przypadków. W takich e60 czy e65 takie kodowanie to jak rzucenie się z mostu do Wisły.....

 

Pocwicz sam odczyt. Żebyś odbierał dane tylko z jednego interesującego Cię sterownika. Wtedy będziesz mógł użyć też programu ncs dummy.

Opublikowano

Dzięki za lekcję nie chce być chory :) Ok. Zastosuję się do Twoich rad. Pozdrawiam.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.