Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzien dobry.

 

Pierwszy post i mam nadzieje, ze pytanie bedzie sensownie zadane:

 

Pytania sa w zasadzie trzy:

 

1. Procedura adaptacji przy pomocy INPA. Jak powszechnie wiadomo, kasowanie adaptacji jest latwe, ale zwiazana jest z tym (o ile dobrze przeczytalem w internetach) odpowiednia procedura zwiazana z tym, ze auto musi pochodzic, pojezdzic itd, zeby "nauczylo" sie pracowac poprawnie od nowa.

Niestety nie udalo mi sie znalesc nigdzie jak ta procedura ma wygladac. Rozne sa opisy i roznia sie od siebie. Czy ktos moglby napisac co nalezy zrobic przed i po skasowaniu adaptacji. Kasuje sie na uruchomionym silniku czy wylaczonym.... itd. Jesli ktos z Was moglby napisac krok po kroku co nalezy zrobic, zeby nie uziemic auta, bede bardzo wdzieczny.

 

2. To pytanie rowniez dotyczy diagnostyki. Jak i jakim programem mozna sprawdzic numery VIN przypisane do wszystkich sterownikow w samochodzie? W inpa jest cos takiego jak Functional Jobs i w kolejnych krokach (user informaton) mozna dojsc do tabeli sterownikow, wersji softu i numerow VIN. Niestety dla stareszych aut (e39, e46) ta funkcja nie jest dostepna... albo nie potrafie znalezc. da sie to zrobic?

 

3. To juz pytanie z zakresu kodowania i NCS. Czy ktos ma gotowy przepis jak uruchomic opcje potwierdzania kierunkowskazami przy zamykaniu i otwieraniu zamka w E39? Modul GM3.C04, opcje OPT zostaly uruchomione. Pewnie brakuje jeszcze uaktywniea DWA, ale w przeciewienstwie do np e46, w tym module DWA sa zwiazane z dodatkowymi opisami. Jesli ktos ma komplet funkcji, ktore nalezy uruchomic to bardzo mi pomoze. :)

 

Dziekuje

FS

Opublikowano

1. Adaptację kasuje się na włączonym zapłonie, silnik nie pracuje.

Po tym zabiegu wsiadasz w auto, odpalasz niech pochodzi na biegu jałowym i robisz ok 100 km. różnymi trybami jazdy, dynamicznie, ekonomicznie.

 

2. PA Soft.

 

3. Włączaj DWA I tak nie masz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo dziekuje za pomoc i odopwiedzi. Wracajac jeszcze na moment do adaptacji - czy ich skasowanie dotyczy rowniez przeplywomierza?
Opublikowano
Adaptacja kasuje tylko wyuczone parametry. Wiadomo części z czasem się zużywają, filtry brudzą, zmienia się jakość tankowanego paliwa. Dlatego sterownik biorąc wszystko pod uwagę wprowadza "poprawki", korekty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Doprecyzuje. Chodzi mi o cos takiego jak adaptacja przepustnicy czy przeplywomierza. Rozumiem ze adaptacja = wyczyszczenie / reset dotychczasowych adaptacji i nauczenie silnika nowych parametrow? Czy to o czym pisze (przeplywomierz / przepustnica) wymagaja osobnych procedur adaptacyjnych?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.