Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Byłem zmuszony wyjąc akumulator w celu naładowania. Zazwyczaj w takim przypadku wyskakuje błąd z AFS.

 

1. Po włożeniu akumulatora na miejsce odpaliłem auto i rzeczywiście pojawił się błąd AFS

2. Skręciłem kierownice kilka razy w prawo i w lewo. Wyłączyłem silnik i po ponownym uruchomieniu błąd z deski rozdzielczej i z monitora znikł ALE>>>>>>>>>

3. Odczytałem błędy z INPA i mam następujące komunikty a AFS

 

6140 Redundancy comparison, driver steering angle, top -- Porównanie redundancji, kąt kierownicy kierowcy, góra

6145 No monitoring of angle sum relation -- Brak monitorowania stosunku sum kątowych

614A Motor position angle not initialized -- Kąt pozycjonowania silnika nie został zainicjowany

CE93 Message(steering-wheel angle top,0C8) -- (wierzchołek kół kierownicy, 0C8)

 

Podejrzewam że trzeba to skalibrować.

Może mi ktoś podpowiedzieć jak to zrobić w INPA, bo jak dotąd próby robienia zgodnie z instrukcją w inpa nie powiodły się. Niby napisał, że OK ale błędy nadal są.

Dodam, że przed wyjęciem akumulatora było wszystko OKI

 

znalazłem taką instrukcje tylko że już w drugim myślniku poległem bo nie mogę wykasować błędów :(

 

 

 

:In INPA ---

- Make sure your car is parked with your wheels perfectly straight

- Clear all errors in memory related to both SZL and AFS modules

- Calibrate SZL (invalidate, and then initialize SZL -- make sure your steering wheel is perfectly straight!)

- Initialize AFS (invalidate, and then reinitialize motorposition)

- Drive around for a bit until everything clears up

- Make sure your car is parked with your wheels perfectly straight

- Clear all errors in memory for SZL/AFS again (might have some errors saying that SZL angle measurement isn't matching AFS)

- Double-check SZL calibration (invalidate, and then initialize SZL -- make sure your steering wheel is perfectly straight!)

- Initialize AFS (invalidate, and then reinitalize motorposition)

- Make sure your car is parked with your wheels perfectly straight

- Drive around for a bit

- Clear all errors in memory for SZL/AFS again

- Drive around for another bit

- Read SZL/AFS looking for any errors. -- At this point everything seemed to be meshing

 

 

translate:

W INPA ---

- Upewnij się, że samochód jest zaparkowany z kołami idealnie prosto

- Wyczyść wszystkie błędy w pamięci związane z modułami SZL i AFS

- skalibruj SZL (unieważnij, a następnie zainicjuj SZL - upewnij się, że kierownica jest idealnie prosta!)

- zainicjować AFS (unieważnić, a następnie ponownie zainicjować autotekcję)

- Jedź trochę, aż wszystko się skończy

- Upewnij się, że samochód jest zaparkowany z kołami idealnie prosto

- Wyczyść wszystkie błędy w pamięci dla SZL / AFS ponownie (może wystąpić kilka błędów, że pomiar kąta SZL nie pasuje do AFS)

- Podwójnie sprawdzić kalibrację SZL (unieważnić, a następnie zainicjować SZL - upewnić się, że kierownica jest idealnie prosta!)

- zainicjować AFS (unieważnić, a następnie ponownie uruchomić napęd)

- Upewnij się, że samochód jest zaparkowany z kołami idealnie prosto

- Jedź trochę

- Wyczyść wszystkie błędy w pamięci dla SZL / AFS ponownie

- Dyskusja na kolejny kawałek

- Przeczytaj SZL / AFS, szukając błędów. - W tym momencie wszystko wydawało się być siatką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W samochodach z systemem IBS nie wyciąga się się akumulatora do ładowania tylko podłącza się ładowarkę mikroprocesorową pod bieguny wychodzące pod maską ponieważ IBS sczytuje co kilka sekund parametry aku aby ładowanie było odpowiednie do stopnia rozładowania baterii. Teraz naładowałeś aku poza autem a IBS ma jeszcze stare dane przez co będzie przeładowywał baterię co skróci jej żywotność.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najłatwiej było by zarejestrować nowy akumulator aby wyzerować pamięć IBS ale potrzeby jest komp do tego, jeśli zostawisz jak jest to przez jakiś czas będzie przeładowywał naładowaną baterię aż w końcu przyuczy się nowych wartości.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kalibracje AFS zrobisz Dis-em lub Ista d.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na youtube masz filmiki jak zrobić kalibracje tak że nie powinieneś mieć problemu nawet jeśli nie miałeś do czynienia z tymi programami.
Opublikowano

U mnie był błąd kąta kierownicy zrobiłem adaptacje za pomocą toolset32 z paczki Inpy zrób tak: Otwórz toolset32

Załaduj: SGBD Gruppendatei Laden

Wybierz plik *.prg zaczynającego się z LZS umie bylo trzeba wczytać z nr2 (dla danego modelu)

Wybierz LWS_INITIALISIERUNG

Potem przejechałem 200m i wszytko wróciło do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.