Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,jestem tu nowy. Posiadam BMW e60 525d z 2005 roku w automacie.

Założyłem temat bo nigdzie nie moge znaleźć informacji jak zadusic silnik gdy padnie turbo, zassie olej i silnik wejdzie na wysokie obroty... dalej wszyscy wiedza co sie stanie w razie braku natychmiastowej reakcji...

Przegooglowalem juz chyba wszystko, coś tam gdzies jest napisane piąte przez dziesiąte o jakiejs rurce od turbo która trzeba przeciąć ale nic wiecej nie znalazłem. Nie mam pojęcia o która dokładnie rurkę chodzi i myśle,ze nie tylko ja.

Jeżeli ktos juz przerabiał temat to byłbym wdzięczny jakby podzielił sie informacja/poradnikiem z zamieszczonym zdjęciem i zaznaczona rurka, która trzeba w razie "W" przeciąć zeby odciąć zasysanie oleju. Zamierzam wozić kombinerki ze sobą i chciałbym jak tez i zapewne wielu użytkowników wiedzieć jak szybko zareagować. To,ze będę łamał pokrywę silnika w razie potrzeby to jest pewne :) ale co dalej? W takiej sytuacji niechciałbym dopiero szukac i kombinować co przeciąć, bo licza sie sekundy..

Silniki 6 cylindrowe 2.5d i 3.0d wyglądają tak samo wizualnie i turbo jest w tym samym miejscu także pomogłoby to wielu użytkownikom BMW z silnikiem diesla. Poradnik dla silników 4 cylindrowych tez byłby mile widziany

Pozdrawiam

Opublikowano

Zapewne wielu sie nie zgodzi ale moim zdaniem elektryczna klapka gaszaca zalatwi sprawe. Przy wylaczeniu zaplonu zamyka sie na pare sekund co powinno wystarczyc. Gdyby to byla pneumatyczna klapka to mialbym watpliwosci ale elektryczna ma troche sily ;) probowalem utrzymac w rekach ;)

 

Jednak zamiast kombinerek wozilbym ze sobą noż ;)

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NX51-EUR-10-2006-E60N-BMW-525d&diagId=11_3468

 

Do przeciecia wąż gumowy ktory praktycznie wystaje spod osłony. Odcinek między numerami 7 i 9.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
To jest ta rura, która idzie od EGR do intercoolera ? Rozumiem,ze po przecięciu należy ja zaslepic jakas szmata zeby powietrze sie nie dostawało?
Opublikowano
Jak ją przetniesz to auto powinno zgasnąć gdyz odetniesz doplyw "paliwa" do silnika. Oczywiscie mozesz tez zdusic to dodatkowo szmatą jak piszesz ale nie uzywaj jakiegos małego skrawka materialu zebys go pozniej z cylindrów nie musial wyciągać ;p

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Przy przecinaniu tej rury trzeba uwarzac bo można sie zdrowo poparzyc zasysanym olejem.

 

Dzieki za wskazówkę, pewnie bym o tym nie pomyślał w razie przymusu szybkiej reakcji.

Dobrze,ze wiadomo juz co robić w takiej sytuacji bo bardzo cieżko znaleźć jakiekolwiek informacje na ten temat.

Trzeba poszukać i wyposażyć sie w jakiś scyzoryk i szmatkę, zeby zawsze te rzeczy były pod ręka.

Dziękuje wszystkim za info. Pewnie nie tylko mnie ta sprawa głowila

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie prościej wyrwać z mocowań rurę doprowadzającą powietrze do filtra (z prawej strony od silnika) i zatkać ją jakąś dużą szmatą, bluzką itd? Silnik powinien zadusić się momentalnie bez dopływu powietrza. To jest tylko wsunięte na małe zatrzaski, powinno wyjść jednym ruchem.
Opublikowano
Nie prościej,szybciej przetniesz rure i odetniesz doplyw oleju z turbo,zanim wyrwiesz rure i zatkasz to bedzie po silniku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Czym przetniesz? Kto ma na co dzień przy sobie coś tak ostrego, żeby przeciąć tak grubą rurę?? I wg Ciebie zrobisz to szybciej niż rozłączysz te dwa elementy niczym na stałe nie połączone?? Zdrowia życzę. ;) Edytowane przez mmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.