Skocz do zawartości

BMW E46 320i problem z ukladem chlodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

Jestem nowy na tym forum i na poczatku chcialbym wszystkim szczerze podziekowac za prace jaka wkladacie w pomoc innym.

 

Pomimo tego ze to forum jest obszernym zbiorem wszelkich informacji na temat usterek oraz ich naprawy musialem zalozyc nowy temat poniewaz goni mnie czas , a musze podjac konkretna decyzje co do sposobu naprawy mojego BMW.

 

Mianowicie kupilem BMW E46 320i z 2002roku. Samochod nie mial plynu chlodzacego po ogledzinach zauwazylem ze zbiornik wyrownawczy jest pekniety z boku. Pekniecie bieglo w zdloz zbiorniczka wygladalo to jak by wysokie cisnienie rozsadzilo zbiornik. Niestety musialem przejechac tym autem kilka kiometrow od miejsca zakupu to miejsca zamieszkania wiec w drodze staralem sie nie przegrzewac silnika robiac postoje zeby zbic temperature i ciagle dolewalem plynu.

Po dojechaniu wymienilem zbiornik na nowy i dolalem plynu.

 

I wlasnie tu zaczyna sie moj problem. Po dolaniu plunu chlodniczego postepowalem zgodnie z instrukcja odpowietrzania ktora znalazlem w internecie. Instrukcja mowila aby zalac zbiornik, odkrecic odpowietrzacz i poczekac az poleje sie plyn bez pechezykow powietrza, zakrecic odpowietrzacz, nie zakrecajac korka odpalic silnik, dolewac plynu w razie potzeby, gdy silnik osiagnie temperature jeszcze raz odpowietrzyc. Do ukladu weszlo jakies 7-8L. Zgodnie z instrukcja wszystko poszlo jak wydaje sie powinno byc. Po zakreceniu odpowietrzacza obserwowalem czy w zbiorniczku zacznie sie cyrkulacja plynu chlodzacego po osiagnieciu przez silnik temperatury pozwalajacej na otworzenie sie termostatu. Po chwili z malej dziurki po prawej leniwie zaczol plynac plyn chlodniczy co jak mniemam znaczy ze termostat sie otworzyl. Niestety chwile pozniej poziom plynu w zbiorniczku zaczal sie szybko podnosic i przelewac. Poziom plynu w zbiorniczku podnosil sie jakby byl wypychany od dolu i dobijany jeszcze przez plyn z cyrkulacji.

Zgasilem silnik. Pomyslalem ze moze uklad nie jest jeszcze wystarczajaco odpowietrzony wiec raz jeszcze odkrecilem odpowietrzacz. Z odpowietrzacza wydostalo sie od groma powietrza i pary. Poziom plyny w zbiorniku obnizyl sie. Zakrecilem odpowietrzacz i odpalilem silnik. I znowu powturka ze scenarjusza. W zbiorniczku poziom plynu prawidlowy, silnik chodzi, osiaga temperature, wlacza sie termostat i zaczyna sie cyrkulacja, zbiorniczek sie wypelnia i przelewa, odkrecam odpowietrzanie i leci od groma pary i powietrza plujac na przemian plynem, poziom w zbiorniczku opada. Powturzylem ta operacje jakies cztery razy i za kazdym razem bylo tak samo.

 

Mam kilka teorji ale nie wiem ktora moze byc najbardziej prawdopodobna

 

Teoria nr 1

Zle odpowietrzam uklad ( chociaz weszlo tam jakes 7-8L plynu a silnik juz sie nie grzeje tylko pojawia sie to wypychajace cisnienie. Jestem pewien ze jak zakrece korek zbiorniczka i przejade sie autem to znowu rozsadzi zbiornik)

 

Teoria nr 2

Termostat nawala i moze w jakis sposob nie otwiera sie do konca co zakluca cyrkulacje ( chociaz nie wydaje mi sie zeby to termostat utrudnial odpowietrzanie)

 

Teoria nr 3

Pompa wody sie rozsypala ( moze pompa zakluca cyrkulacje )

 

Teoria nr 4

Uszczelka pod glowica ( I ku tej opcji sklaniam sie najbardziej. Uszczelka uszkodzona gdzies w polowie kanalow chlodzenia i cisnienie dostaje do ukladu i wybija na dwie strony. Chociaz nie ma innych objaw uszkodzenia uszczelki. Olej czysty, uklad chlodzenia czysty, silnik chodzi rowno, wydech nie kopci. )

 

Prosze o wasze porady i z gory dziekuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Spróbuj unieść przód, wtedy łatwiej odpowietrzyć i włącz ogrzewanie na max a nawiew na min.

2. Otwarcie wyczujesz jak zrobi się gorący przewód za termostatem i obserwuj temperaturę w teście 7.0 (masz chyba otwarcie przy 97 stopniach).

3. Pompę sprawdzisz po tym czy jest duży przelew w zbiorniku po zwiększeniu obrotów.

4. Zrób test na obecność spalin i będzie pewność.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
wszystko masz opisane na forum. Kazdy twoj punkt był omówiony jak sprawdzić pompe, jak uszczelkę pod głowicą, do układu nie wchodzi czasem ponad 10l ?
szukam
Opublikowano
Do tego nie zapomnij aby kupić nowy korek w ASO ( nie zamiennik) bo to on upuszcza nadciśnienie z układu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam ponownie

 

Dzieki za wsparcie w mojej sprawie wszystkie posty okazaly sie pomocne.

 

Dzisiaj sprobowalem raz jeszcze odpowietrzyc uklad stawiajac auto pod gore oraz ostepujac zgodnie z waszymi wskazowkami. Niestety efekt ten sam. Ale dzieki waszym opisom wiem ze to napewno pompa i termostat. Pompa poniewaz nie ma obiegu, plyn nie przelewa sie do zbiorniczka no i halasuje takze juz nowa zostala zamowiona. Termostat poniewaz zauwazylem ze w miejscu gdzie jest zamontowany zebral sie osad a po sciagnieciu osadu pokazaly sie babelki. Moze to tylko uszczelka ale zamowilem nowy termostat tak dla pewnosci. Ponadto test CO2 takze jest w drodze. Wszystkie czesci powinny byc w tym tygodniu. Jak tylko wstawie nowe czesci opisze jak dziala autko.

 

Jeszcze raz wiekie dzieki za dotychczasowa pomoc.

Pozdro

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie

 

Pompa i termostat wymieniony.

Po wymianie czesci udalo sie odpowietrzyc uklad lecz radosc nie trwala dlugo. Po udanym odpowietrzeniu przejechalem sie autem i niestety po chwili temperatura silnika na wskazniku wzrosla. Gdy zatrzymalem samochod zauwazylem wyciek plynu chlodzacego z pod auta. Poszla chlodnica, cisnienie w ukladzie rozwalilo chlodnice. Test co2 wykazal spaliny w ukladzie wiec uszczelka pod glowica jak podejzewalem. 

Wiec teraz runda druga.        Uszczelka VS ja.

Wymiana samej uszczelki to nie problem niestaty zatrwaza mnie temat "DOUBLE VANOS" a dokladnie poprawnego ustawienia tego systemu. Wiem ze sa dostepne zestawy specjalnych narzedzi do tej czynnosci jak i slyszalem o pewnych domowych sposobach lecz tak naprawde opinie sa podzielone co do obydwu metod. Chodzi o to ze ponoc nawet uzycie zestawu bmw nie daje gwarancji poprawnosci ustawienia Vanos a z drugiej strony czytalem posty ludzi ktorzy dali rade bez specjalnych narzedzi. 

Czy moze ktos mial jakies doswiadczenia z ustawianiem podwojnego Vanosa?

Prosze o wszelkie porady.

Opublikowano
A spróbowałeś wymienić korek na nowy? Jeśli masz duże ciśnienie to on powinien je upuścić właśnie aby nie doszło do takich rzeczy, które Tobie się stały. Dodatkowo robiłeś test 7.0 i sprawdzałeś jak zachowuje się temperatura?
Opublikowano

Nie ma takiego korka ktory naprawi uszczelke pod glowica. :D

Test co2 wykazal spaliny w ukladzie takze cisnienie idzie z tamtad.

 

Silnik juz rozebrany prawie do konca, zostal tylko Vanos i pozniej glowica.

 

Jesli ktos z was ustawial dual vanos prosze was bardzo podzielcie sie doswiadczeniem.

 

Dziekuje

Opublikowano
W tym momecie podpieram sie informacjami zdobytymi w internecie, ksiazkami oraz szczegolowa instrukcja BMW jak zdemontowac glowice w M54. Ale w tego typu kompendiach wiedzy nie wiele jest jak to nazywam TRICK & TIPS ktore tak naprawde czesto ulatwiaja cale zadanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.