Skocz do zawartości

E30 316 swap m50/m52


wodzu735

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem nowy na forum wiec proszę w razie czego o prawienie mnie a nie hejtowanje. Przekopałam już trochę internetu ale konkretnych informacji w całości nie mogę znaleźć. Otóż,zakupiłem e30 316 coupe z myślą odbudowy i wsadzenia jakiegoś fajnego silnika. Auto oprócz tego ze będzie ładnie wyglądać ma tez czasami wbić dobrze w fotel i przynieść trochę adrenaliny. Chciałbym się dowiedzieć jaki silnik będzie lepszy czy m50b25 czy może m52b28? Jakie problemy mogą mnie spotkać po drodze? I co z zawieszeniem oraz hamulcami ?Słyszałem ze wiele ludzi przekłada zawieszenie od e36 bo rozstaw 5x120 i tarcze z tylu ,ja napewno będę musiał z e36 dorzucić wspomaganie ... słyszałem o problemach z serwo i podobno najlepsze jest od wersji ix lecz niestety od dwóch miesięcy przeglądam portale aukcyjne i nic nie znalazłem. Dziękuje z góry każdej osobie która udzieli jakiejkolwiek informacji na ten temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

M52 zdecydowanie lepsze, M50 się rozczarujesz, chyba że masz plan na montaż turbo

Biorąc pod uwagę ceny lepiej dołóż 500zł i poszukaj M54 3.0 w osiągach jest spora przepaść na korzyść m54

 

Problemów już obecnie nie ma, trochę zabawy z elektryką, usunięcie lub montaż EWS itp, ale wszystko już jest przerobione

Zawieszenie masz dwie drogi, zostać przy 4x100 lub zrobić konwersję na 5x120

Jak chcesz mieć dobre heble i duży wybór felg, do tego jak planujesz polatać trochę bokami to wkładaj 5x120

I tak tył:

belka od compacta, najlepiej 323ti- wentylowane tarcze i wzmocnione wahacze- ale ceny za złom już ponad 500zł

druga opcja to belka compacta, ale bębnowa + adaptery pod zaciski z e36 2.8 (wentylowane tarcze) lepsza i tańsza opcja, do tego jak zechcesz możesz dołożyć drugi komplet zacisków do osobnej hydrołapy jak tak robię

przód :

zwrotnice od e36 hamulce mogą być od

e36 czyli 286mm felga od 15' ja wybrałem to ze względu na możliwosć montaż felg 15 cali

e46 325i 300mm felga od 16'

e46 330i 320mm felga od 17'- niestety te tarcze szybko się krzywią

wszystko inne jesli chcesz, ale to już adaptery trzeba robić

 

problem jest z wahaczami, bo muszą być albo gięte, albo od M3 (ciężko kupić), ewentualnie cnc, inaczej koło będzie zbyt cofnięte do tyłu

druga droga to kompleny zestaw skrętu (od SAS, Cybula czy Coel) jak chcesz latać bokami to montuj i nie kombinuj z wahaczami e46 itp bo będą same problemy z obcieraniem doborem felg itp

 

do tego gwint od e36, lub cały kit zawieszenia (polecam bilsteina b12) lub jakiś markowy gwint (nie kupuj chinoli w stylu TAT, MTS, AP czy innego gówna, jak nie chcesz sie zabić)

 

serwo ma być podwójne, może być od e34 touring, opel omega i kilka innych takie miało, trzeba poszukać, koszt to max 50zł, bo za te od BMW to ludzie chore ceny wystawiają :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.