Skocz do zawartości

[E83, X3, 3.0d, 204KM, M57] Kopci po zaślepieniu kolektora


Wonski80

Rekomendowane odpowiedzi

Koledze, piszę w tym dziale bo wiem że e46 w wersji 3.0d ma podobny silnik. Czy ktoś spotkał się z problemem kopcenia, puszczanie dymka przy redukcji. Auto ma 240tys, kolektor był wymieniany na nowy przy 170tys, obecnie profilaktycznie usunąłem w nim klapki, zaślepiłem. Auto zaczęło kopcić przy redukcji i to sporo, na postoju ok, nie traci mocy, nie pali wiecej, nie ma nigdzie lewego powietrza czy uszkodzeń.
x3334a545255abac1e52.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź/wyczyść egr, może zacina się. Następnie sprawdź korekcje wtryskiwaczy i błędy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może opisz w jaki sposób je usunąłeś i jak zaślepiłeś? Sterowanie zostawiłeś czy odłączyłeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem zaślepki na allegro z uszczelkami. Odrazu wyminiałem olej, odme, łożysko w alternatorze. Wszystko u zaprzyjaźnionego mechanika, który wspominał mi ze auto może głośno gasnąć lub kopcić. Wykręciłem klapki i to cięgno które nimi wszystkimi poruszało, wymieniłem uszczelki, była też pod EGR, skręciłem i podłączyłem, wszystko z powrotem jak było na początku. Teraz nie jest to jakieś mega dymienie. W ciągu dnia jest niezauważalne, w nocy przy redukcji czy przy agresywnym ruszaniu ze świateł, widzę w lusterku przez światła aut za mną, że jest kopcenie z rury. Typowy ciemny dieselowski dymek. Szukałem informacji czy ktoś tak miał, bo większość wyrzuca klapki, choć moje miały 70tys więc może to był błąd.
x3334a545255abac1e52.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myslę ze silniczek poprostu lepiej ,,oddycha,, bez tych klapek. Jak wiadomo w jednym kanale dolotowym nie ma jakoś dużo miejsca do przepływu powietrza i szerokość klapki gdy jest otwarta w pewnym stopniu przepływ powietrza utrudnia który jest likwidowany przy usunięciu klapek. Sam robiłem ostatnio taki zabieg w mojej buni, przy okazji wyczyściłem i zaślepiłem egr i przy mocniejszym bucie też widzę ciemny dym za sobą. Nie jest duży ale go widać szczególnie wieczorem w światłach aut jadących za mną. Diesel musi kopcić, jak z autkiem nic się nie dzieje to nie ma sensu się przejmować :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jednak trochę mnie to irytuje i średnio wygląda...

 

 

Korekcja wtryskiwaczy 

 

Temperaruta 85C

Bieg jałowy 

Wtryskiwacz 1 : +0,17mg/stroke

Wtryskiwacz 2 : +0,15 mg/stroke

Wtryskiwacz 3 : -0,09 mg/stroke

Wtryskiwacz 4 : -0,01 mg/stroke 

Wtryskiwacz 5 : +0,23 mg/stroke 

Wtryskiwacz 6 : -0,32 mg/stroke 

 

Doładowanie turbiny 

Wolne obroty 674hpa 

2tys/obr - 2100hpa

3 tys/obr - 3000 hpa

 

Czy takie parametry wtryskiwaczy i turbiny mogą być odpowiedzialne za czarny dym przy redukcji?

x3334a545255abac1e52.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wartości ciśnienia doładowania masz nierealne, nagraj to programem oczywiście i podczas jazdy z gazem w podłodze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty wtrysków bardzo dobre, rzekłbym że nawet praktycznie idealne. Jeżeli dymienie pojawiło się bezpośrednio po wyrzuceniu klapek to ja stawiam tylko na bogatszą mieszankę i raczej nic z tym nie zrobisz dopóki nie założyłbyś ich z powrotem, tak to poprostu szukanie problemu bo wiesz po jakim zabiegu dym się pojawił, a obecność klapek nie wpływa na działanie innych podzespołów. Przynajmniej takie jest moje zdanie, ew nagraj obraz z inpy z parametrem pokazującym jaką dawke powietrza podaje przepływomierz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pojawiło się po zrzucenie klapek. Szukałem nieszczelnosci na kolektorze i wokół ale wszystko wydaje się być spasowane idealnie. A czy jest możliwość wgrania innej mapy? Czy stasuje się taki zabieg.

 

Mechanik u którego serwisuje twierdzi że tak jest po zaślepieniu kolektora lub wyrzuceniu DPF. Bylem u innego to chciał odrazu regenerowac wtryski. Szukam coś samemu. Muszę pochylić się nad turbo bo faktycznie te odczyty nierealne. Nie czuję się na siłach Inpy lub podobnych, testy robiłem na BTool Expert jest tylko dla silników BMW M i N 57, bylo trochę problemów z połączenie ale autor programu coś tam poprawił po konsultacji. Szukam właśnie we wtryskach, w turbo, lub dolocie. Ale jeździ bardzo żwawo, nie pali wiecej, nie bierz oleju. Tylko to kopcenie, dla mnie to trochę obciach poprostu na światłach czy redukcji.

x3334a545255abac1e52.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nic się nie wgrywa po wywaleniu klapek :duh: nagraj podczas jazdy z gazem w podłodze odczyty ciśnienia doładowania i masy powietrza w tej apce, nie musi to być inpa. Egr jest czysty? Nie zacina się? Błędy jakieś masz?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem dziś i chyba coś jest nie tak z czujnikiem albo parametrami... Doładowanie rośnie proporcjonalnie do obrotów tu jest przy 2000 obr, chyba że źle to odczytuje. Bo to faktycznie nie możliwe?

 

Co do błędów powtarza się jeden 4203 błąd sterownika świec, lub czasem świecy którejś z cylindra. Auto odpala zawsze bez problemu. Wiem że świece były wymieniane całkiem niedawno przez poprzedniego właściciela i ze był wymiany sterownik świec i ze to częsty problem tych silników. EGR przy ściąganiu kolektora wyglądał bez zarzutu. 5fbd85fe131530f4339950f8020b3aba.jpgbeac1a5419b8e97001a254352ce94f6f.jpg

x3334a545255abac1e52.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To musi być film podczas jazdy, chwilowa wartość nic nie mówi, dodatkowo coś jest nie tak z masą powietrza, napisz do autora apki, bo to na pewno z nią jest problem, bez rzeczywistych wartości nic nie da się stwierdzić. Egr nie tylko się ogląda ale też sprawdza czy nie przycina się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTool coś chyba z nim jest nie tak zwłaszcza z tym doładowaniem. Pisałem z twórcą programu ale niby wszystko jest ok jeśli chodzi o logi które podesłałem, ale pokazuje takie parametry. Doładowanie rośnie wprost proporcjonalnie do obrotów silnika

 

 

Wpadła mi w ręce jeszcze taka apka która pokazuje doładowanie na kolektorze

 

x3334a545255abac1e52.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To gadaj dalej z autorem, bo te wartości są nierealne, jakby tak było to turbina wyskoczyłaby z auta :lol: w drugiej ok, ale kierownik nie ok, taka jazda nic nie wnosi, masz przyspieszać z gazem w podłodze bez odpuszczania a nie, że ciśniesz puszczasz ciśniesz puszczasz..To nic nie wnosi. Dodatkowo brak tu wartości oczekiwanych więc trudno to interpretować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w drugiej apce, ciśnienie kolektora to doładowanie turbiny? Cisne ale droga się kończy, w automacie zawsze przeskoczy na wyższy bieg jak dojdzie do okolo 4100 albo odpuszczę lekko gaz. W temacie który podesłałeś, duzo osób używa BTool i dział poprawie, może autor coś jeszcze poprawi napisałem do niego.
x3334a545255abac1e52.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciśnienie doładowania jest mierzone przez czujnik ciśnienia doładowania, który znajduje się w kolektorze dolotowym. Seria powinna pokazywać w tym silniku ok 2,3b przy max bucie a po programie powiedzmy 2,6-2,7b a wg tej apki jest ponad 4 :roll:

Nie chodzi o moment zmiany biegu tylko widać jak prędkość spada zamiast cały czas rosnąć, po takim nagraniu nic nie da się stwierdzić, mam namyśli nagranie z wskazań drugiej apki, bo to pierwsze nie ma sensu nawet oglądać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.