Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Jako że jakiś czas temu miałem niemiłą przygodę z lusterkami, a na forach o e53 cisza, postanowiłem sam temat zgłębić.

 

Lusterka z anglika oczywiście nie pasują z racji innej pozycji kierowcy ale gdzie leży różnica?

Znalazłem informację że samo szkło i silniczek są pod innym kątem, potem że różnica leży w obudowie, a dalej że w korpusie. Do tego każdy straszył że wiązka za krótka, że nie będzie nic działać jak się nie kupi wersji z tą samą ilością pinów itp.

 

Mam wersję najbogatszą - 16 pinową. Czyli podgrzewanie, el ustawianie, el składanie, podświetlanie progów, pamięć i fotochrom. Lusterka mi jakiś idiota wyrwał w szczecinie jak byłem u rodziny. Wiązka pocięta, silniczki wyrwane. Lusterka miałem idealne, działały poprawnie, fotochromy idealne. No trudno. Długo szukałem jakiś ładnych na allegro, ale trafić coś w dobrym stanie to masakra.

91ac2131d52b3cbagen.jpg

0f61e43c02b237f8gen.jpg

 

Używane ok 800-1200zł sztuka a stan daleki od dobrego. nowe 3500zł szt.

Trochę przesada jak na stare używane lusterko, i to jeszcze często nie w kolorze.

 

Kupiłem więc anglika, wersje na 10 pinów. Bez el składania i fotochromu. Postanowiłem się pobawić i rozwiać wątpliwości.

 

Ściągamy boczek drzwiowy. Śruby są na dole w kieszenich, pod listwą dekoracyjną, pod znaczkiem AIRBAG i pod modułem z przyciskami szyb.

4ee55b8e23b306b4gen.jpg

 

Lusterko trzyma się na trzech śrubach torx, dwie są ukryte pod głośniczkiem ( wystarczy go odgiąć, nie trzeba demontować ) jedna pod czarną zaślepką.

Wiązka kabli idzie po drzwiach, wpięta jest w moduł od szyb. Została ona wypięta podczas wyciągania boczku.

Odkręcamy śruby, wyciągamy przez otwór wiązkę i wszystko ładnie czyścimy :)

d58449ab28f2a71agen.jpg

 

U mnie trójkąty od Europejczyka zostały na miejscu, bo złodziej wyrwał korpus lusterka i odciął wiązkę.

72eb23ac4ef089degen.jpg

 

W nowych lusterkach wyciągamy dolny plastikowy kapsel i ukazują nam się trzy śrubki, odkręcamy je i lusterko nam odchodzi od trójkąta. Przeciągamy wiązkę i mamy wszystko rozłożone.

Tu widać gdzie tak naprawdę jest ukryty inny kąt lusterek w angolu. W trójkącie. Czarny mat to anglik, połysk to EU

a10f463d22223753gen.jpg

 

Przekładamy wszystko z anglika na europejski trójkąt. Wszystkie odległości, śruby, otwory itp pasują. U mnie były silniczki od składania, nowe lusterka są manualne. Zamiast silniczka jest taki cylinderek plastikowy ze sprężyną. Pasuje w miejsce silniczka bez przeróbek.

 

Przeciągamy wiązkę, prowadzimy po drzwiach tak jak szła stara i montujemy lusterko.

Zakładamy boczek, podłączamy wszystkie kostki od modułu szyb i tyle.

 

Lusterka są zamontowane prosto, trzymają się dobrze, działa podgrzewanie, podświetlenie progów, sterowanie i się składają manualnie. Nie wyskakują żadne błędy.

 

Może komuś się to przyda.

 

Zrobienie dwóch stron zajęło mi ok 2.5h, z czego wszystko rozkładałem, czyściłem i sprawdzałem wielokrotnie dla pewności.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pewnie ten debil załatwił Ci lusterka dla fotochromów :mad2:

A ze nie był zorientowany jak to wyciągnąć i wyrwał Ci całe lusterka.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.