Skocz do zawartości

Drgania po naprawie wału napędowego


tajtus5

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Jestem świeżo po regeneracji i wyważeniu wału napędowego w mojej e83. Dodatkowo wymieniona została podpora wału i krzyżaki.

Wcześniej dokuczało mi dudnienie pod samochodem w przedziale 20-50 km/h.

Po naprawie wszystko jest OK, jednak napęd wydaje się być głośniejszy, a przy odpuszczeniu gazu (gdy samochód zaczyna wytracać prędkość, lub hamuje) przy prędkościach powyżej 110 km/h czuć wibracje, które przenoszą się na całą kabinę.

Dodam, że wcześniej gdy wał był popsuty, tych problemów z wibracjami powyżej 110 km/h nie było.

 

Pytanie do Was czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną?

Od mechanika dostałem sugestię podczas naprawy, że moje opony nie są w zbyt dobrej kondycji i to może być problemem - podobno na ich zużycie mógł mieć wpływ popsuty napęd na którym dość długo jeździłem.

 

Jednak tak jak wcześniej wspomniałem, przed naprawą problem nie występował, ciśnienie w oponach OK, nie ma problemów z hamowaniem.

 

Czekam na pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ,że zamiast naprawić auto to popsuli.

Skoro telepie budą to znaczy ,że jest źle wyważony, krzywy , nie ma osi .

 

Kiedyś w kolegi świeżo sprowadzonej Hondzie S2000 po rozpędzeniu telepało tyłkiem

okazało się ,że aluminiowa łapa trzymająca wał była krzywa i wał nie był w osi.

Długo szukaliśmy przyczyny , trudno było to wypatrzyć.

 

Kolega wymienił alufelgę bo była uszkodzona ponieważ ktoś bokiem uderzył o krawężnik

a najwidoczniej strzał był na tyle mocny ,że cały dyfer to odczuł .

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

 

jestem po niedawnej naprawie wału napędowego i sprawa wyglądała u mnie w ten sposób, że po samej wymianie podpory auto chciało się rozlecieć na kawałki. Okazało się, że trzeba wyważyć wał, ale po wysłaniu go do Bielska - Białej fachowiec powiedział, że przy okazji wybitej podpory wału, wyrobił się również przegub homokinetyczny wału napędowego i nie ma sensu wyważać żelastwa, bez wymiany tego elementu. Wał został wyważony i wysłany oczywiście w jednym kawałku. Teraz wszystko jest ok.

Chodzi o to, że kiedy podpora wału jest już mocno wybita, to cierpi na tym również ten przegub homokinetyczny.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.