Skocz do zawartości

czy kupic 525 ze starszym motorem?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wiem ze temat moze niejednego poddenerwowac,bowiem podobne juz nie raz wystepowaly, natomiast sek w tym,ze nie spotkalem sie z takim,ktory odpowiedzialby na moje pytanie...tzn...mam mozliwosc kupienia bmw 525 z tym 170 konnym silnikiem z '91.Auto jest szalenie zadbane pod wzgledem mechanicznym jak i blacharskim,pochodzi z Niemiec gdzie uzytkowane bylo przez moja rodzine.Wlascicielem byl wujek-mechanik samochodowy,ktory o auto bardzo dbal.Mimo to przestraszyly mnie Wasze opinie na temat tego silnika,mam na mysli glowice.Nie zalezy mi na wiekszej mocy,chodzi mi tylko o to czy warto to auto kupic,dodam ze w bardzo atrakcyjnej cenie,mimo jego wady konstrukcyjnej.Powiedzcie prosze czy ryzyko awarii jest rzeczywiscie tak duze.Dziekuje za pomoc potencjalnych odpowiadajacych.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli silnik nie byl katowany, nie bierze oleju i nie przechodzil trzech remontow, to bedziesz mial jeszcze jedna korzysc z tego, ze jest "stary".....

.... zdecydowanie tanszy GAZ.... mam m20, gaz "na srubke" i przy odpowiedniej konserwacji i opiece śmiga jak szalona.....

pozdrawiam

Prezes


Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka & •Malutka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Moja NIUNIA ma rowniez silnik m20 i nie sadze zeby byla szczegolnie awaryjna.Od 2 lat jezdze na gazie(sruba) i z silnikiem nie dzieje sie kompletnie nic :cool2: Jesli byla naprawde odpowiednio serwisowana to bralbym ja w ciemno.

2FST4U
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy samochód jest wart uwagi, jeżeli pochodzi od właściciela szanującego swój wóz i "uświadomionego technicznie" :8)

 

Zwłaszcza jeżeli to BMW. :mrgreen:

 

* * *

Śmiem twierdzić, że 95 % usterek samochodów - nawet defektów charakterystycznych dla poszczególnych typów - wynika li tylko z niefrasobliwości użytkowników :!:

 

Mój mechanik lubi opowiadać dantejskie opowieści... :silenced:

 

Ostatnio ratował Seicento 1100. Lśniące, zadbane, serwisowane. Do czasu...

 

Właścicielka SC, lekarka na dorobku, jechała sobie do pracy.

Pech, gościu jej podjechał. Lekko stuknęła w jego auto przodem.

 

W nerwach - po dogadaniu się ze sprawcą - pojechała dalej.

Nie zwracając uwagi, że ma walniętą chłodnicę, i że kilka litrów płynu poszło w glebę. Była już spóźniona do pracy.

 

Przejechała tak kilkanaście kilometrów, po mieście (!).

Jechała twardo, chociaż zapaliła się jakaś czerwona lampka i samochód zaczął dziwnie pachnieć. DOJECHAŁA :!:

 

I tylko pod wieczór, gdy wyszła z pracy, Seicento już nie chciało zapalić.

 

Po przyholowaniu i rozbiórce okazało się, że wskutek ekstremalnego przegrzania nadtopił się jakiś kabelek decydujący o działaniu układu zapłonowego.

 

Silnik po wymianie chłodnicy, kilku nadtopionych elementów i zalaniu płynu chłodzącego działa OK. Przynajmniej na razie...

 

Fiatowski FIRE jest naprawdę mocnym, idiotoodpornym zawodnikiem.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik nie ma wady konstrukcyjnej, po prostu nowsze silniki są lepsze, bardziej dopracowane. Jeżeli auto było użytkowane w normalny sposób, nie katowane to na pewno nie będzie sprawiać kłopotów.

 

Osobiście brałbym to BMW bez zastanawiania, tym bardziej, że jak piszesz cena jest okazyjna.

BMW to samochody, reszta to tylko nieudane próby...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....po prostu nowsze silniki są lepsze, bardziej dopracowane.

 

:think: :think: Z tym stwierdzeniem będę polemizować... :mrgreen:

 

Pod względem osiągów, zużycia paliwa i toksyczności spalin - TAK. Są lepsze.

 

Pod względem niezawodności i trwałości - różnie bywa.

 

Często gęsto nowsze okazują się gorsze.

Pomimo że jeszcze im daleeeeeeeeeko do przebiegów i wieku starszych.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkowałem M20b20 i użytkuję M20b25. Nie dam złego słowa powiedzieć o tej konstrukcji. Prosty i łatwy w obsłudze. Zadowala się mineralnym olejem i jedyny mankament jek dla mnie to pasek rozrządu co 40 tys i regulacja zaworów. Proste jest trwałe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.