Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Mam problem z autem BMW e90 325xi 2005r. Dwa dni temu podłączyłem do auta kabel K+DCAN oraz program ISTA P. Uruchomiła się od razu diagnostyka i propozycja aktualizacji sterowników m.in. VGSG, DDE, MRS, CID. Niestety prawie wszystkie zakończyły się błędem EDIABASa i błędem komunikacji. Po tym na komputerze w aucie wyskoczył błąd ABS, 4x4, DSC (kontrolki na desce rozdzielczej: hamulca ręcznego, ABS, DSC). Po podłączeniu INPY w module VGSG (e89>FUNCTIONAL JOBS>IDENT lub AIF już nie pamiętam dokładnie) wyskakują znaki zapytania. Dzisiaj dodatkowo wyskoczyła kontrolka i błąd poduszek powietrznych oraz pasów bezpieczeństwa.

 

Proszę o pomoc jak rozwiązać ten problem i przywrócić auto do normalności. Czy pomoże wgranie sterowników do modułu przez WinKFP?

 

Obecnie wiem, że nie można podłączać ISTAP na kablu K+DCan tylko przez ICOM. Niestety akurat ja muszę uczyć się na błędach :( Bardzo proszę chociaż o jakąkolwiek pomoc.

Opublikowano

Wydaje się, że problem ze skrzynią rozdzielczą został naprawiony.

 

Teraz męczę się z MRS i błędem 93B2 battery safety terminal error.

Co może oznaczać dwukrotnie większy przebieg w tym module niż w innych (w tym na desce rozdzielczej)? Moduł został wymieniony? Dodatkowo klema pirotechniczna wygląda na bardzo zmasakrowaną.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba ze 100-razy napisałem aby nie aktualizować istaP na zwykłym kablu K-dcan

jesli już to winkfpt tylko sterowniki które nie są w pierścieniu most (widać na drzewie w ista )

aktualizacja w winkfpt trwa pięciokrotnie dłużej wolniej przesyła dane dltego w większosci

udaje się poprawnie zaprogramować na lini K (do 2007/03) gorzej na DCAN , mimo to lepiej programować icom ,

a K-dcan zostawoć do diagnozy i kodowania ,

sterowniki które mają nie dokończone programowanie widać w ista na niebiesko ,

jeśli coś zostało niedokonczone to zaprogramuj winkfpt , potem kodowanie do serii

nie dotykoj CAS i JBE oba programuje się w pozycji KL15off +R ...

MRS jak wymieniony sterownik to obowiązkowo zaprogramować aby zmienić vin , kodowanie do serii NCS , reset czasu systemowago w ista d

oczywiście jak inne usterki w magistrali lin poduszek to naprawić .

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź.

Czy update przez winKfp modułu MRS może mieć wpływ na pompowanie boczków foteli? Kiedyś boczki pracowały w fotelu kierowcy normalnie. Przy wspomnianym wcześniej błędzie nie pompowały się wcale boczki (słychać było tylko pracę silnika) a po zakodowaniu pompuje się tylko jedna strona i po chwili schodzi powietrze. Nie wiem jak u pasażera, ale kiedyś pompowała się też tylko jedna strona (u kierowcy i pasażera zewnętrzne strony).

 

CAS i JBE nie dotykam. Zaktualizowałem skrzynię automatyczną i skrzynię rozdzielczą, jednak różnicy w pracy nie widzę. A nawet przy błędzie w VGSG auto tak jakby lepiej się zbierało - odłączony został napęd 4x4?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.