Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

temat poruszany pewnie wielokrotnie, ale niestety nie znalazłem skutecznego rozwiązania mojego przypadku.

Mam problem z rozruchem na zimnym silniku, auto musze krecic bardzo dlugo nawet po 10 razy, a ja zapali to nie na wszystkie gary.

Sposób jaki znalazłem na szybszy rozruch to odłączenie czujnika wału korbowego, zapali wtedy za 1-2 razem, ale ciezko sie wkreca na obroty, czuc benzyne.

Po rozgrzaniu silnika i wpięciu wtyczki od czujnika wszystko jest OK, auto pali na strzała, wkreca się na obroty i normalnie jezdzi.

Zdarzy sie, ze odpali z zapietym czujnkiem walu, ale objawy są takie same.

Do tej pory wymienilem juz czujnik wału, wałka rozrzadu ( chyba juz po 3 szuki, ori uzywki, nowe zamienniki- caly czas bez zmian te same objawy), czujnik temp do ECU ( zalozylem zamiennik), świece, filtr paliwa,pompę paliwa.

Na komputerze wyskakuje tylko jeden bład- wałka rozrządu.

Na ciepłym silniku słychac vanos, zalany jest olejem 10w/40- zmiana na syntetyk cos da?

Mozliwe, ze przeskoczył rozrzad i dlatego zgłasza bład czujnika wałka? Na ciepłym by chodziła dobrze i paliła na strzała?

 

 

Z góry dzięki za pomoc,

powoli koncza mi się pomysły, a mechanicy w mojej okolicy nawet nie maja blokad do tego silnika zeby zajrzec czy wszystko jest ok...

Opublikowano
czujnik masz uwalony. mialem to sam a czasami nawet w trakcie jazdy jak byla zagrzana potrafilo ja zmulic. teraz westia czy to walek czy wal bo rożnie to na kompach wychodzi
Opublikowano

Generalnie wydaje mi sie ze jakbys miał uwalony czujnik wału to wogóle byś nie zapalił samochodu. Tak było u mnie jak padł to nie było takiej mocy żeby go uruchomić. Osprzet masz na BOSCHU czy Simens ? To też ważne. U mnie mam boscha ale bez vanosa to zamienniki nie do konca spełniaja swojej roli.

 

Może być też tak że masz po prostu wtyczki pozmieniane wału z wałkiem. Wtyczki się niczym nie różnia od siebie.

Opublikowano

M52 bez czujnika położenia wału odpali. - siemens

M50 bez czujnika położenia wału nie odpali. - bosch

 

Sprawdzone przeze mnie.

 

Może być też tak że masz po prostu wtyczki pozmieniane wału z wałkiem. Wtyczki się niczym nie różnią od siebie.

 

Nie da rady ich zamienić, różnią się rozłożeniem wypustów, nawet na siłę jest ciężko, nie mówię już o zamiennym wpinaniu z kolektorem na swoim miejscu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.