Skocz do zawartości

X3 3.0i Szarpanie przy przyspieszaniu c.d


20omega

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie. Nie chciałbym podpinać się do czyjegoś wątku robiąc zamieszanie. Tak jak w tytule napisałem (c.d) nadal borykam się z problemem dotyczącym poszarpywania przy przespieszaniu. Przypomnę BMW 3.0i /LPG. Problem występuje na benzynie i na gazie.Byłem u kilku mechaników , którze zalecali wymianę tego i tamtego a problem pozostaje. Wymienię po kolei co wymieniłem i co wykonałem , aktualnie jestem po wymianie czujników położenia wału i rozrządu; wymianie odmy i kontroli szczelności układu dolotowego; wymianie świec i kontroli cewek (sprawne); wyciągnięcie wtyczki z reduktora nic nie daje. Przeglądając różne fora natknąłem sie na problem z zatkanymi katalizatorami, co mogłoby mieć sens. Mając kamerkę endoskopową zajrzałem d jednego z nich iii zobaczyłem coś takiego https://youtu.be/eVhuYraw0L0. Co o tym sądzicie? Na filmiku widać że kanaliki jeszcze są widoczne ale jest jednak nalot na nich lecz kolor nalotu nie jest czarny lecz szary. Co może być przyczyną takiego nalotu? Może jazda na zbyt bogatej mieszance na LPG tylko to mi przychodzi do głowy. Pozdrawaiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dużo powymienialeś części i nadal nic więc były dobre. Nikomu nie udało się prawidłowo zdiagnozować auta?

 

Skrzynią manualna czy automat?

A komputerek pokazał jakieś błędy? P0171 P0174 P0140 P0160?

Podłącz pod program i sprawdź korekty paliwowe czy jest bogato czy biednie,oraz czy sondy pracują prawidłowo przed i za katalizatorem.

 

Tutaj masz film szkoleniowy o korektach i m54

 

Na szybko to odepnij wtyczkę od przepływomierz powietrza i zobacz czy coś się zmieniło.

 

Zwykłym kablem Elm 327 i aplikacją SDPROG to sprawdzisz a najlepiej to użyj aplikacji ScanMaster

Ja ich używam.

 

Na tych filmach koleś go używa do diagnozowania i dobrze mu to wychodzi.

 

 

 

Aha i zostaw ten katalizator w spokoju jak będzie dead to sondy za ci o tym powiedzą

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he !

Nie słuchaj kolegi bsbs z odczytywaniem tych błędów bo wymienisz kolejne części i tak nie naprawisz auta.

 

Obejrzałeś filmy rozumiesz o co biega w korektach i M54 ?

Masz już interface i program? Jak sam podłączysz i pobawisz się to łatwiej i szybciej załapiesz.

 

P0171 - Fuel System Too Lean (Bank 1) - zbyt uboga mieszanka , Bank 1 czyli cylindry 1,2,3

P0174 - Fuel System Too Lean (Bank 2) - zbyt uboga mieszanka , Bank 2 czyli cylindry 4,5,6

 

Mieszanka zbyt uboga Bank 1 czyli cylindry 1,2,3 oraz Bank 2 czyli cylindry 4,5,6 co oznacza :

 

albo za duża dawka powietrza w stosunku do dawki paliwa najczęściej jest to

- nieszczelność w układzie dolotowym- lewe powietrze , jesteś pewien że układ dolotowy jest dobrze sprawdzony ? kolano dolotu też ?

u mnie była tam dziura: viewtopic.php?f=86&t=314704

 

ale są to też inne nieszczelności , uszkodzony przepływomierz, rozwalona DISA

 

albo za mała dawka paliwa w stosunku do dawki powietrza najczęściej jest to

- słaba pompa paliwa lub uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, przytkany wtryskiwacz

 

Błędem jest przyjmować skoro na LPG wyskakuje też ten błąd to nie będzie to problem z dostarczaniem paliwa przez pompę

Jeśli pompa podaje słabsze ciśnienie paliwa lub regulator nie trzyma ciśnienia to mieszanka jest uboga i korekty dodatnie

gazownik ustawiając mapę gazu wzoruję się a nawet kopiuję mapę z PB co oznacza ,że jeśli miałeś ubogą mieszankę na Pb

to na LPG tez ci ustawi ubogą . Najprawdopodobniej trochę mniej uboższa niż na Pb bo wiadomo ,że na LPG musi być bogaciej.

Wtedy na jednym i drugim paliwie jest uboga mieszanka i wyskakują te same błędy.

 

"Zarówno w przypadku wtryskiwaczy gazowych, jak i benzynowych ilość podanego przez nie paliwa zależy od czasu ich otwarcia. Zadaniem sterownika układu zasilania LPG czwartej generacji jest zatem wykorzystanie sygnałów wysyłanych przez sterownik benzynowy i na ich podstawie wyliczenie czasów otwarcia wtryskiwaczy gazowych. Dawkowanie to musi być na tyle precyzyjne, aby sterownik benzynowy nie był w stanie stwierdzić, że nie steruje wtryskiwaczami benzyny, ale gazu."

 

Na szybko to możesz podjechać na dziuplę do mechaniora i za 5zł pożyczyć na chwilę manometr , wpiąć w listwę i sprawdzić ciśnienie paliwa

najpierw na zapłonie - musi być 3,5 bar i trzymać się , później po odpaleniu auta tu tez musi być 3,5 bar i trzymać się ,

tak jak to robi koleś na filmie , tylko nie wyciągaj bezpiecznika nie trzeba paliwo nie wytryśnie ,

 

w ostateczności musisz sobie kupić taki z allegro:

http://allegro.pl/tester-miernik-cisnienia-benzyna-paliwa-wtryski-i6566551830.html

 

Te błędy p0171 i p0174 mogą ostatecznie oznaczać uszkodzenie obydwóch sond w kolektorze wydechowym ale to należy najpierw sprawdzić programem

dlatego musisz podłączyć pod SDprog lub ScanMaster na filmach masz pokazane jak powinny pracować sondy

 

 

P2234 - O2 Sensor Signal Circuit Shorted to Heater Circuit Bank 2 Sensor 1 - brak reakcji grzałki sondy z kolektora wydechowego bank 2 czyli z cyl 4,5,6

P2237 - Sensor Positive Current Control Circuit Open Bank 1 Sensor 1 - problem z prądem sondy z kolektora wydechowego bank 1 czyli z cyl 1,2,3

lub coś takiego , nie wiem nie znam się nie jestem mechanikiem

 

są to błędy sond w kolektorze wydechowym lub pochodne od błędów p0171 i p0174

to zależy czy występują cały czas czy sporadycznie,

 

P0463- Fuel Level Sensor 'A' Circuit High- Obwód czujnika poziomu paliwa wysoki

coś się dzieje z czujnikiem poziomu paliwa lub wtyczką

 

Jak pada pompa paliwa to komputer głupieje , sieje różnymi błędami

 

podejrzewam ,że problem jest złożony z kilku awarii

ja obstawiam problem z pompa paliwa i regulatorem który jest zintegrowany z filtrem paliwa

dodatkowa uwalona któraś sonda lub obie

 

jak trafiłem to wisisz flaszkę Ballantine's

Edytowane przez siara64

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na wolnych obrotach silnik pracuje normalnie? nie telepie sie?

 

Możesz jeszcze od mechaniora z dziupli za 5zł pożyczyć klucz do sond i wykręcić obydwie i sprawdzić potrząsając czy grzechocze jak grzechotka jeśli tak to element ceramiczny uwalony sonda do wymiany.

10 minut roboty i bez kompa. Jak nie grzechocze to można ją jeszcze podgrzać palnikiem do 300st C i sprawdzić miernikiem.

 

Jeśli mechanior to sknera to musisz sobie kupić taki klucz:

 

http://allegro.pl/dlugi-klucz-do-sondy-lambda-22-mm-z-wycieciem-neo-i6062725199.html

 

sonda 1 bank 1 cylindry 1,2,3

dbc36b27040f95e6med.jpg

 

sonda 1 bank 2 cylindry 4,5,6

1d65a1bb2bd6a928med.jpg

 

filtr paliwa z regulatorem ciśnienia wygląda tak zakupiłem kiedyś w dobrej cenie z allegro , lezy sobie w garażu i czeka bo w końcu przyjdzie taki dzień ,że auto rano nie odpali

20d93baee2e0a125med.jpg

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za wskazówki. Jestem po długim weekendzie i nie miałem czasu zabrać się za robotę. Wiem od czego zacząć aby nie wywalać niepotrzebnie kasy. Muszę oganąć sprawę z kabelkiem , który mam a skaner jaki mam to memoscan https://www.google.pl/search?q=meoscan&oq=meoscan&aqs=chrome..69i57j0l3.7393j0j4&client=tablet-android-tmobile-pl&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=QZB6BxnTpySEYM:

Zacznę od sprawdzenia ciśnienia w cylindrach , puźniej o ile będzie ok to Zmierzę ciśnienie w układzie paliwowym . Potem Lambdy . Odezwę się. A jeśli chodzi o układ dolotowy sprawdzony w 100% (test dymny) .Kolano też nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie, nie mam od kogo pożyczyć urządzenia do pomiaru kompresji, ale to myślę da się załatwić. Dziś sprawdziłem ciśnienie na listwie wtryskowej i jest OK. tzn ok3,5 bara na wyłączonym silniku i podczas pracy nie zmienia się. Podłączyłem Skaner i na początku podczas pracy na postoju korekty długotrwałe na obu bankach miałem po +25 :roll: , a krótkoterminowe na (-)25 . czyli jak dobrze zrozumiałem łapie lewe powietrze. obie sondy lambda oscylują w granicach 0,850 V a masa powietrza wynosi 4,120 gm/sek . Sprawdziłem reakcję na odkręcenie korka wlewu oleju i silnik zmienia charakterystykę pracy ( chociarz nie aż tak jak na filmiku kolegi ) , korekty zaczęły się zmieniać przy wyciągnięciu bagnetu słabiej ale też praca silnika uległa zmianie. Następnie odłączyłem Aku i rozłżczyłem wszystkie wtyczki przy komputerach , kilka razy poruszałem nimi i porządnie z powrotem włożyłem. Po podłączeniu aku i odpaleniu po jakimś czasie korekty długotrwałe zaczeły spadać i zatrzymały się w granicach +2,4 na obu bankach jednakowo :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kolejny raz mierzyłem ciśnienie na listwie , dwoma manometrami.

U mnie jest podobnie 3,5 jak silnik pracuję i 3,2 na zapłonie drugi manometr pokazał 3,4 jak silnik pracuję i 3,1 na zapłonie

 

88a83302deda0010med.jpg

fb47d416d459cc12med.jpg

27cb4e1d0c047d72med.jpg

90bf65da362f3becmed.jpg

8e2b699c30f47ac6med.jpg

 

moje korekty paliwowe i praca sond z wczoraj i dzisiaj na PB i LPG

dziś podczas zabawy z listwą paliwową trafiły mi się nawet korekty idealne ok +/- 0,5 krótke i +/- 1,5 długie po przełączeniu na LPG

nie próbowałem odłączyć kwasa , muszę spróbować.

 

0c75dc3725e60bb2med.jpg

1b0cdcb68886a5e2med.jpg

8aab23d2d56ef3e2med.jpg

90fc7181fe16b330med.jpg

b94aedbb2b8e6735med.jpg

e6400da20c2e7067med.jpg

 

wszystko powyżej +25 lub -25 to wywalenie błędu

w przypadku +2,5 na obu bankach to jest korekta idealna nie ma mowy o błędach

Muszę u mnie wyciągnąć wtryskiwacze i przeczyścić tak jak to robi kolega na filmie zobaczę czy coś się zmieniło.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się dzisiejszymi wynikami. Po przyjeździe z miasta na postoju korekty długie oscylowały na +10 i zaraz po jakimś czasie spadły do +2,5 krótkie na -3.2 to chyba dobrze :? Czy mam dążyć do "0" lecz chyba to niemożliwe. A po przełączeniu na gaz podniosły się długie na +8 ale to cheba jest spowodowane ustawieniem gazu do złych korekt. :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega 20omega ma rację faktycznie po odpięciu kwasa korekty wyglądają lepiej.

Dzisiejsze na LPG i Pb

 

a55e15b446f216c9med.jpg

 

0c7008f65c712668med.jpg

 

Błędy napewno wywalało jak miałem korekty rzędu +25. Na razie po tych wypinaniach kostek jest ok i błedów nie ma. Auto szarpie nadal i na benzynie i na gazie. :x

 

Silnik i mieszanka jest OK , to przeniesienie napędu (sprzęgło) lub automatyczna skrzynia szarpie

tylko ty kolego wiesz jak szarpie , ja mam manualną skrzynie i takie anomalie nie występują.

 

Sprawdź jeszcze kompresję ma garach to porównamy.

 

tutaj mierzy kompresję :

 

a tutaj robi pomiar szczelności silnika:

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zrobiłem ok500 km z testerem na kolanach. Interesowało mnie zachowanie się korekt dł. I kr. Zauważyłem kilka nieprawidłowości . Zacząłem od korekt na postoju i mam tak. Długie falują pomiędzy +0,5 do +1,7 na pierwszym i na drugim banku identycznie,kor.krótkie na -7,2 po przełączeniu na gaz długie oscylują odobnie jak na benzynie a zaś krótkie szybko przechodzą na +15 i wyżej. To już daje do myślenia że mieszanka na gazie jest za bogata. Podobnie jest podczas jazdy ustalonej jeśli mam przełączone na benz. I przy stałej prędkości kor.dł są na ok +7,5 a krótkie oscylują prz -7,5 po przełączeniu na gaz przy podobnych warunkach długie są podobne jak na benz. A zaś krótkie przechodzą na + 20,0 i więcej. Przy tych okolicznościach zapisywane są błędy 171 i 174 Napięcie sond lambda są identyczne . Zdarzyło mi się też że 1bank przestał być widoczny , informacja to uszkodzenie systemu paliwa "OL usterka". Korekty kr. Pokazywały 0.0 nie reagowały na gaz a napięcie sondy lambda 1 też nie pokazywały żadnego napięcia. Ciekawe dla czego wyłączył się bank 1 jak silnik nie zmienił kultury pracy . Czyżby była to wina połączenia z testerem? A może sonda po jakimś czasie pada ? Chm? Najpierw poprawię korekty na gazie potem napiszę czy się poprawiło ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego trochę namieszałeś w poście

 

korekty na + czyli komputer dodaje paliwo oznacza mieszankę ubogą

korekty na - czyli komputer odejmuję paliwo oznacza mieszankę bogatą

 

czyli na gazie miałeś +15 i +20 czyli ubogo błędy P0171 i P0174 oznaczają mieszankę ubogą

W którym momencie występuje szarpanie ? Czy na wykresie podczas szarpania coś się zmienia?

 

A co z filtrami od gazu były wymieniane , instalacja jest szczelna ? pewnie tak przecież to podstawy

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Witam Panowie. Chciałbym opisać swój problem. E83 2006 3.0d 218PS. Standard problem- szarpie podczas przyspieszania. Co ciekawe problem zaczął się po wymianie oleju w skrzynce rozdzielczej(oryginał BMW) Po wypięciu wtyczki z reduktora myślałem że to to(2 dni spokoju) po czym problem wrócił. Auto szarpie podczas przyspieszania choć mam wrażenie że rzadziej. Nie wiem czy to normalne ale po wypięciu wtyczki ze skrzynki(tej większej) zapaliła sie tylko jedna kontrolka( trójkąt z 4x4istrzałka) Napędu na przód nie ma na pewno bo sprawdziłem. Wszystkie opony jednakowe Kormoran SUV Summer 235/50/18 nówki. Jakieś propozycje bo pomału tracę cierpliwość do auta......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.