Skocz do zawartości

Proszę o pomoc z odmą 523i m52


sebaelo

Rekomendowane odpowiedzi

Tak czujnik temperatury jest, blachę do mocowania odmy kupiłem tydzień temu na szrocie jak myślałem, że mam oryginalny kolektor:/ dzisiaj będę robił obudowę termostatu nowe rolki do napinacz paski świece i ta odme jak kupię kolektor. No i czujnik wałka rozrządu bo mam błąd i muli auto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarniesz to to będzie gitara. Jak masz gaz to zobacz czy jest dobrze wystrojony bo ja z tym walczyłem prawie rok. wymieniłem dużo czujników i za dużo to nie dało, a okazało sie ze gaz jest źle wyregulowany. kupiłem kabelek i sam temat ogarnąłem bo mój gazownik zarzekał że jest super, a tak wcale nie było.Polecam też sprawdzić w inpie vanosa to znaczy czy przestawia wałek no i wartość przepływomierza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jest bez gazu. Wymieniłem dzisiaj wszystko i pojawił się nowy problem miałem błąd 83 kurbelwellen - gebersignal

Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu a teraz pojawił się błąd 65 nockenwellen - geber.

A do tego silnik chodzi chyba nie na wszystkie cylindry słychać głośne cykanie i ostatnia świeca jest mokra.

Cewki czy wtryski? Jutro wstawię z inpy screny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś zły czujnik a na dodatek wsadziłeś chyba jakiś zamiennik, który spowodował drugą usterkę. Błąd 83 dotyczył czujnika wału korbowego, natomiast 65 to czujnik wałka rozrządu i on zazwyczaj powoduje głośniejszą pracę wtryskiwaczy oraz braki mocy
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację włożyłem start oryginalny Siemens czujnik i wtryski chodzą dużo ciszej. Ale pojawia się błąd

https://zapodaj.net/c36ec6cb71371.jpg.html

Objawy brak mocy do 4tys obrotów czasem ciężko zapala inpa nie odczytuje też wtryskow pokazuje 0 na wszystkich żadnych wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wcześniej, że do wymiany masz czujnik wału korbowego nr9 na obrazku https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DD31-EUR-07-1997-E39-BMW-523i&diagId=11_1485 jak padnie na amen to możesz nie uruchomić nawet silnika. Szukaj coś z serii VDO Siemens, jeśli nie to firmy Era,Febi lub Delphi z tym ,że tu już loteria czy zadziała jak należy
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginał Siemens ale nowy.?

Zapewne poprzedni używany, ale ten raczej jest sprawny bo kolega wymienił nie ten czujnik co trzeba i dał chyba jakiś zamiennik co pisałem wczoraj stąd pojawiły Się nowe błędy

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy możliwe że pomyliłem kable? Silniczek krokowy chodzi na włączonym zapłonie a zgaszonym silniku i tempomat nie uruchamia się więc pewnie kostka z przepustnice do krokowca a ż krokowca do przepustnicy? Jest to możliwe? Obroty cały czas na jałowy 0.9-1.0 A po zgaszeniu silnika po ok 5min siłownik od tempomatu ruszył

Się. Jutro wymienię czujnik wału i przemienie te kostki :/

Dodam że na teście zegarów w ogóle nie zapala się ta kontrolka tempomatu ktoś ma jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już ogarnięte brak błędów silnika ale mam w inpie kilka wysokich odczytów pomoże ktoś rozszyfrować?

https://zapodaj.net/ac113ebffae4e.jpg.html

https://zapodaj.net/c6254a61a9a97.jpg.html

https://zapodaj.net/15dafaa7edfef.jpg.html

https://zapodaj.net/00971de0f21b0.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie kolego nie jest źle, postaramy Się trochę wytłumaczyć zdjęcia:

1 zdjęcie Wykrzykniki, które Się tam pokazują są to błędy programu INPA, każdy tak ma więc Się nie martw, reszta parametrów jest :cool2: wartości temperatur masz duże bo zamiast stopni celsjusza masz "fawrenhajta" jak to mówił Kargul :lol:

2 zdjęcie Oxygen sensor voltage 1 i 2, napięcia sond po rozgrzaniu powinny skakać(zmieniać wartości) jesli cały czas stoją w miejscu to wymiana, fuel integrator u mnie np. zmienia Się zakresie od -4 do +2 czy tak ma być nie wiem, kolejne dwa wskazania korekty krótko terminowe i długoterminowe masz wszystko na minusie a powinno być niby jak najbliżej zera(u mnie znowu krótkie mam na dużym plusie długie na minus),

3 zdjęcie Korekcje wtryskiwaczy najlepiej podglądać podczas pracy bo na zdjęciu nie wyłapiesz wszystkich naraz

4 zdjęcie Idle speed Integrator czyli silniczek krokowy u Ciebie na delikatnym plusie(pasek zielony w połowie skali) ja mam delikatny minus i też zielono do połowy :?: Camshaft position czyli położenie czujnika wałka rozrządu w stopniach, zalecana pozycja to od 22-25 stopni na wolnych obrotach, wartość ta powinna wzrosnąć ponad dwukrotnie przy "pałowaniu", oxygen sensor heater czyli grzałki sond - Twoje słabo coś grzeją lub auto za krótko pracowało i jeszcze Się nie wygrzały jak należy(możliwe że na zdjęciu nr2 sondy stały w miejscu z tego powodu), voltage of air mass - napięcie na przepływomierzu też mam niewielkie wartości tam samo jak ostatnie knock sensor czyli czujniki spalania stukowego. Pamiętaj niektóre wartości zmieniają SIę podczas jazdy, oraz inaczej będą wyglądać na silniku zimnym i na rozgrzanym. No to tyle na obecną chwilę

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam krótki filmik, ale u mnie np. 2 też wcale nie pracuje a 1 i 3 duże korekty, 4 5 i 6 minimalne tylko na ułamek sekundy
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowa pompka nie ma nic wspólnego do działania klimatyzacji to raz, chętnie zobaczę te Twoje webasto :lol: to dwa. W Twojej wersji silnikowej pompka powinna znajdować Się pod elektrozaworami ogrzewania, jak otworzysz maskę po prawej stronie za kielichem bliżej ściany grodziowej. Jeśli jakimś cudem tam jej nie będzie to szukaj w pobliżu chłodnicy, też prawa strona w dolnej części
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skoro Klima jest nabita guzik od klimy się zapala sprzęgło od klimy się włącza to dlaczego nie chłodzi? na kompie błąd 21 dodatkową pompa wody w obiegu wody zwarcie na masie. Bezpieczniki sprawdzałem wszystkie które siedzą są dobre.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwidoczniej jednak coś nie gra z tych rzeczy co wymieniłeś,skoro chłodzenia brak. Oczywiście kropki na środkowym nawiewie masz na niebiesko zaznaczone i czy jak wciskasz śnieżynkę jest zauważalny niewielki wzrost obrotów silnika :?: Pompka to bardzo częsta usterka w E39, sam jeździłem z uszkodzoną bardzo długo i klima śmigała bez zarzutu.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak działa klima od 6 lat mam e46 318i. Wszystko dobrze ustawiłem a co do obrotów to licznik nie działa więc nie wiem sprawdzę pod kompem. Poprzedni właściciel próbował naprawić wyświetlacz w liczniku i po odbywał cewki od wskazówek :/ ale licznik będę miał za tydzień sprawny. Trochę mam roboty z ta e39 ;/ brak uszczelek w tylnych lampach bo są zmienione na ciemnie i teraz kazda wolna chwila to naprawa czegoś:/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.