Skocz do zawartości

E60 520i M54B22 wypada zapłon na wolnych obrotach


wotomek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

podczas przyspieszania pojawia mi się problem z nierówną pracą silnika (tak do 3 tyś obrotów). Problem nie występuje zawsze, a najbardziej odczuwalny jest podczas przyspieszania na 2 biegu i na rozgrzanym silniku. Komputer rejestruje błąd wypadania zapłonu na 5 cylindrze i nic więcej. Zostały wymienione świece i cewki, problem nadal występuje. W aucie jest instalacja gazowa, były zamieniane wtryskiwacze gazowe (problem występuje na benzynie jak i na gazie, z tym że na gazie jest bardziej odczuwalny). Poprzednie świece Beru, teraz NGK (rekomendowane przez producenta), cewki oryginalne wymienione teraz na Beru. Żadnych problemów z przyspieszaniem powyżej 3 tyś obrotów. Gdzie dalej szukać przyczyny problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,na biegu jałowym problem też występuje?

Ja w tamtym roku walczyłem z wypadajacym zapłonem na 6 cylindrze , też sprawdzałem i zamieniałem miejscami świece , cewki , wtryski i wszystko było sprawne a po przejechaniu krótkiego odcinka zapalał się check i odłączało mi 6 cylinder.Tylko ja miałem to po każdym uruchomieniu a nie czasami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem już od 3 lat haha. Nikt nic nie wie.

Odme wymieniłem wraz z rurkami i dalej to samo. Kompresja sprawdzona

Cewki

Świece

Disa

Teraz będę wymieniał wtrysk benzynowy ten na którym mi wypada zapłon może to będzie to. Jak wymienię to ci napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka instalacja gazowa (producent) ,może ci rzeczywiście źle dawkować wtrysk gazu , albo krzywa wtrysku gazu nie pokrywa się z wykresem wtrysku benzyny( zła mapa) , częsty błąd instalatora gazu (trzeba ustawić przemnożnik )

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem samochód z warsztatu tez miałem wypadanie zapłonu. Tylko u mnie bylo na wielu cylindrach. Wielu magików próbowało. diagnozy byly różne, az po wymiane łańcuszka rozrządu. Okazało sie ze są jakies dwa przewody olejowe gdzies pod silnikiem i z jednego miałem wyciek oleju. Wiedziałem o tym wycieku ale go ignorowałem. Jak mechanik mi tłumaczył że jeden przewód byl nieszczelny i wypluwał olej. Po wymianie na razie jest dobrze. Od razu lepiej już nie trzęsie samochodem na wolnych obrotach i bląd nie wyskakuje.

Najgorsze jest to ze wszyscy tylko podpinali pod komputer a żaden nie zajrzał nawet do niego ( pod niego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wypada na jednym. Instalacja gazowa firmy Agis, od 6 lat pracowała bez problemu. Poza tym nie obwiniałbym instalacji gazowej, bo na benzynie jest to samo. Tym samym można wykluczyć wtryskiwacze (jednocześnie padłby gazowy i benzynowy?) poza tym gazowy był zamieniany. Wycieków oleju nie zauważyłem, dolewam 1l przez 20 tys. km. Z problemem nadal walczę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.