Skocz do zawartości

[E61 535d 370ps] odcina turbo przy dużym obciążeniu


nitro2311

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Posiadam BMW E61 535d na dość mocnym chipie - 370ps (egr, dpf wywalone). Ogólnie autko śmiga fajnie, ale przy prędkości około 200-220km/h odcina turbiny i auto

wchodzi w trym awaryjny. Muszę wtedy się zatrzymać, po odpaleniu wszystko wraca do normy. Już dość długo zmagam się z tym problemem i może

ktoś na forum mi coś poradzi.

 

Dostałem info od tunera, że najprawdopodobniej muszę wymienić przepływomierz. Koszt jakieś 700zł, ale nie jestem pewny czy to na pewno to, bo jak

czytałem objawy padniętego przepływomierza to raczej nie pokrywały się z tym co jest u mnie, no ale może to jednak to...

 

Podpiąłem przed chwilą INPE - wywala mi jakieś błędy połączenia co chwile, ale co nieco udało mi się zdiagnozować i nawet nagrałem z tego kilka filmików.

 

Ogólnie dostaję takie błędy:

 

4212-4262 (wszystkie 6 cylindrów) - Gluehkerze, Ansteuerung (problem ze sterownikiem swiec?)

41aa - Ladedruckfuehler

41ab - Ladedruckfuehler

428b (tutaj odcina turbo) - Ladedruckregelung Niederdruckstufe, regelabweichung - "Kontrola ciśnienia doładowania etap niskie ciśnienie, odchyłka regulacji"

 

Świece wymieniałem w ostatnim czasie już 2 razy i 3 miesiące temu było regenerowane turbo.

Pierwsze 3 błędy nie wpływają na odcięcie turbiny bezpośrednio, dopiero błąd 428b pojawia się po odcięciu turbo przy około 200km/h (jak wolniej przyspieszam, tak łagodniej na wyższym biegu to nawet dociągnę do 230)

 

Czy to może być wina tego przepływomierza ?

 

Czytając to forum, zanotowałem sobie jeszcze takie możliwości:

Elektro zawór turbiny - zapchane filterki

jeżeli zaworek działa a tylko się zacina lub zapchane są słynne filterki lub nieszczelne przewody podciśnienia to niestety komp nie da nam żadnego sygnału bo zaworek działa a błędami w takim przypadku mogą być błędy typu zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie turbo itp no i oczywiście uszkodzenia lub nieprawidłowe działanie tych zaworków będzie się objawiać spadkiem mocy silnika czy to z powodu niedoładowania turbo czy też przeładowania turbo i przejściem ecu w tryb awaryjny

+ jest jeszcze filterek na elektorzaworze EGR i trzeba go przeczyscic mimo ze EGR wyciety/zaslepiony

sprawdzić rureczki podciśnienia

sprawdzić szczelność siłownika poruszającego kierownicę turbiny

zrobić jakieś pomiary live data odnośnie pracy silnika i zachowania się ciśnienia doładowania i wskazań przepływomierza

sprawdz caly dolot, moze opaski masz luzne lub gdzies np przetarte jest kolanko gumowe od dolotu (jeśli to cichy świst to na pewno słychać schodzącą z obrotów turbinę(jej wirnik) natomiast jeśli słychać konkretne syczenia to winą może być nieszczelny dolot

konwertery ciśnienia przy turbinach

Info z angielskiego forum: czujnik mapy w kolektorze dolotowym (map sensor)

 

Tutaj krótki filmik z inpy - info na temat błędów i obciążenia, może coś to komuś powie ?

(sory za te błędy co co chwilę wyskakują, może to wina kabla...)

 

 

PS Dlaczego nie mam w INPIE "analog values 2" - tam były istotne rzeczy !?

PS2 Co to jest "selective rotation conformity" - tam wartości mocno przekraczają normę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary numer. Źle zrobiony "program". Poinformuj tunera, żeby zobaczył jak bardzo przeładowują turbiny w warunkach gdy łapie błąd :) Jak poobserwuje live data i pomajstruje przy odpowiednich mapach to osiągnie cel bez portingu westgate i nauczy się jak robić 35d... no chyba, że to jeden z tych tunerów co zajmują się tylko wgrywaniem, a nie edycją :)
peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chip był zrobiony rok temu i poprzedni właściciel (znajomy) tylko raz zaobserwował taki problem, dopiero po jakimś czasie u mnie zaczęło się tak dziać nagminnie...

 

Tuner jest niby najlepszy w Krk, z tym że ja jestem z Wro, więc średnio pasuje mi robić 600km, żeby na to zerknął. A może znacie kogoś we Wro, kto mógłby mi to poustawiać

odpowiednio ? Kiedyś kogoś pytałem to dostałem info, że nie poprawia po nikim, tylko nowy program może wgrać za 1500...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za info, spróbuje się z nim skontaktować.

Tak czy inaczej, kiedyś nie było problemu z tym przeładowaniem na chipie, a teraz jest.

 

Czy to może być jednak ten przepływomierz ?

Czy mogę go na chwilę odłączyć i sprawdzić, czy anomalia dalej występuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz odpiąć przepływkę. Później będziesz musiał wykasować błąd. Jeżeli wcześniej nie było problemu z przeładowaniem powyżej 200 km/h to może być padnięty przetwornik ciśnienia od westgate dużej turbiny. Sprawdzić elektrycznie i podciśnieniowo. Potrzebne live data, ale nie jakąś tam inpą i nie na postoju.
peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest krótkie video z błędami silnika:

 

 

na samym końcu (ostatni błąd) to ten który pojawia się po odcięciu turbin.

Wszystko jest po niemiecku, ale chyba jest info, że jednak za duże ciśnienie, tak ?

 

PS Jade zaraz do mechanika odpiąć przepływkę - zobaczymy czy to coś zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę mi zeszło z diagnozowaniem.

Wymieniłem wszystkie czujniki od turbo i ten przy kolektorze i nic.

 

Mechanik zauważył jednak, że ta mała gruszka od turbiny (chyba małej?) nie pracuje tak jak trzeba - to cięgiełko na podciśnienie nie wsuwa się do końca (tylko do mniej więcej połowy).

Zaciągał powietrze ustami przez te kable, i powiedział, że ledwo się to rusza w ten sposób (a normalanie niby łatwiej to idzie).

W końcu jakoś na sztywno coś połączył i spowodował, że małe turbo było ciągle otwarte - pojechałem na przejażdżkę i problem znikł :) Kwestia taka, że tak nie można jeździć, zrobił to tylko

dla testu :(

 

Szukałem tej 'gruszki' na allegro - to się chyba fachowo nazywa: nastawnik/sterownik turbiny, jednak nigdzie nie mogę tego znaleźć - tylko całe zestawy z turbinami.

Mech powiedział, że tej gruszki się nie da rozkręcić i trzeba załatwić jakąś nową, ale nie wiem czy mogę mu do końca ufać ;)

 

Może ktoś mi podpowie, jak postępować w takim przypadku ? Czy da się reanimować jakąś tą gruszkę, żeby tą cięgiełko wchodziło do końca, czy trzeba szukać nowej ?

Jeśli nowej, to może ktoś wie gdzie coś takiego znajdę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest "gruszka" małej turbiny. To jest wastegate dużej turbiny. Trzeba rozebrać turbinę i sprawdzić co jest przyczyną jego blokowania. Niesprawność ta powoduje, że nadmiar ciśnienia nie uchodzi odpowiednim kanałem i przy dużym doładowaniu powoduje tryb awaryjny. Sama "gruszka" może być sprawna ale z jakichś powodów (nadmiar sadzy np.) jest problem z klapką wastegate.
peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz, czyli ten mój mech ***** się zna.

(a miałem nawet gdzieś w swoich notatkach jaką jedną z opcji, właśnie Westegate i dopytywałem go co to jest a on nie za bardzo wiedział)

Bo rozumiem, że mówimy o tej części ułożonej poziomo względem silnika nie pionowo (tej większej).

 

Czyli mówisz, że trzeba całą (dużą) turbinę rozbierać, żeby obczaić co z tym jest ?

Nie można wymienić tylko tego Westegate, lub z nim coś pokombinować, żeby nie wyciągać tych turbin ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, o część nr 8 chodzi.

 

Sytuacja wygląda tak, że turbina była regenerowana około 5000km temu, czyli bardzo niedawno,

pomimo tych czynności błąd nie został wyeliminowany.

 

Wychodziłoby chyba na to, że ten westegate jest padnięty, bo turbina jako taka raczej odpada.

 

Da się ten westgate w ogóle rozebrać ? Bo mechanik twierdził, że nie.

Inni mechanicy wysyłali mnie do turbiniarza.

 

Jak bym miał tą część to bym ją przeszczepił, no ale nigdzie nie mogę tego znaleźc, może jednak

idzie to naprawić/zregenerować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabieraj dyliżans od tego mechanika i jedź do kogoś, kto zna się na tym. Nikt Ci przez neta nie stwierdzi czy trzeba wyjmować turbo czy nie. Może to zła regulacja, może zacięta klapa weastegate, może to coś innego. Tracisz tam tylko czas i być może pieniądze.
peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.