Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Posiadam BMW E60 535d z 2005 roku z przebiegiem 286 tys. km. auto kupiłem 9 miesięcy temu. Od jakiś 6 miesięcy borykam się z problemem wibracji przy prędkości 80 -120 km/h które występują przy utrzymywaniu prędkości ale również przy delikatnym zwalnianiu bądź przyspieszaniu (przy dość mocnym przyspieszaniu brak tych objawów) nie ma znaczenia czy automat jest w pozycji D czy M (sprawdzałem przy różnych obrotach silnika).Posiadam dwa komplety kół zimowe 18" 245/40 opony wszystkie nowe kupione w grudniu zeszłego roku felgi proste wyważone sprawdzone po sezonie zimowym, lato 19" przód 245/35 tył 275/30 nowe kupione dwa miesiące temu, zarówno na jednym jaki i drugim komplecie występują te wibracje.

 

Co zostało sprawdzone/zrobione

-sprawdzone błędy w inpie pojawiał się błąd podgrzewacza paliwa ale to zostało wyeliminowane. Obecnie brak jakichkolwiek błędów. Korekcje wtrysków w normie.

-na stacji diagnostycznej zostało sprawdzone całe zawieszenie brak luzów. Amortyzatory Przód L 71% P 71 Tył L 61% P 51% i tu diagnosta stwierdził że amortyzator prawy jest słaby i należało by go już wymienić. Czy amortyzator może powodować że auto drży przy tych prędkościach ?

-wymieniona podpora wału (stara była trochę popękana),łącznik ,tulejka centrująca wału. Nie wyczułem żadnych luzów na krzyżakach nie widziałem żadnych uszkodzeń, na wale są wszystkie trzy "blaszki" które służą do wyważenia wału. Poduszka skrzyni w bardzo dobrym stanie. Nie ma żadnej różnicy nadal jest ten sam problem. Rozważam opcję wyjęcia ponownie wału i dać go do wyważenia celem sprawdzenia. Tylko nie wiem czy warto skoro łącznik wału jak i podpora były w dość dobrym stanie skoro po wymianie nie widać żadnej różnicy.

-wymienione zostały gumy podwieszające tłumik.

-poprzedni właściciel wymieniał konwerter(otrzymałem gwarancję na regenerowany konwerter) filtr oraz olej w skrzyni biegów. Gwarancja została wystawiona w kwietniu 2016 roku więc zakładam że wtedy został wymieniony filtr i olej. Nie występuje falowanie obrotów podczas jazdy, czasami występuje opóźnienie jedno sekundowe podczas ruszania.

 

Mam jeszcze jeden problem związany z drganiami silnika przy obrotach 1600-1900 rpm na skrzyni biegów ustawionej w pozycji N czy P nie ma to znaczenia. Koło pasowe wygląda na sprawne nie widać żadnych uszkodzeń paski też są w bardzo dobrym stanie. Auto odpala bez najmniejszego problemu zarówno w zimę jaki i lato nawet po długim postoju 3-6 tygodniu odpala od razu, nie kopci ma moc na wolnych obrotach nie trzęsie. I tu mam pytanie czy konwerter może powodować takie wibracje silnika? Może został źle zregenerowany i to jest przyczyna ? Czy można to w jakiś sposób sprawdzić ?

Opublikowano

Dzisiaj postanowiłem zobaczyć jak wygląda koło pasowe wału. Dookoła widać małe pęknięcia gumy które możecie zobaczyć w linku poniżej.

https://photos.google.com/share/AF1QipMKgS-dAU2ZfYYRRbeJHbGZ_e7CWYCGtpF0fn_ka4Ve9wv0q-EinFP-nBhVyeIhSQ?key=VVZFamQ4TEVEVFF1MlJiZi1mRFV3V0xsUjlyb0xn

 

oraz krótki film jak rusza się koło bez pasków

 

Czy waszym zdaniem koło nadaj się do wymiany ? Jeżeli tak to jakiej firmy polecacie CORETO ?

Opublikowano
Walki ciąg dalszy z wibracjami. Dzisiaj odłączyłem półosie od mostu i testowałem na różnych biegach przy różnych prędkościach brak drgań tylko te które są na silniku w granicach 1600-1900 rpm nie przypominają one wibracji które występują podczas jazdy. Macie jakieś pomysły co tu jeszcze sprawdzić?
Opublikowano

A wrzucałeś na N podczas jazdy u mnie najwięcej bije przy 120 i wrzucałem na N przy tej prędkości i dalej to samo czyli obroty silnika nie mają wpływu koło pasowe odpada

wymieniłem tuleje przednie dolne ,łącznik elastyczny wału ,podpora wału,gumy stabilizatora, i już nie mam pojęcia gdzie i co szukać jedyne co zauważyłem że jak miałem zimówki 16 profil 60 to wibracje było ledwo odczuwalne obecnie mam letnie 17 225/55 i bije ostro :mad2:

Opublikowano
Wrzucanie N podczas jazdy nie jest dobre dla skrzyni automatycznej i tego nie robiłem. Żeby sprawdzić czy drgania występują przy innych obrotach przełączałem skrzynie w tryb DS albo M. Nie widzę różnicy czy jeżdżę na D,DS czy M drgania nadal występują.
Opublikowano
Wał został wyważony ponownie bo był nie wywazony tak bynajmniej stwierdził specjalista. Wał został już zamontowany w aucie niestety nadal jest to samo. Kur... :(:(:(. Ręce opadają już nie wiem co można jeszcze sprawdzić. Macie jakieś sugestie?
Opublikowano

Apacer,

Zrobiłem tak jak napisałeś auto podniosłem do góry i:

- z kołami 19" 275/30 występują wibracje w zakresie 80-120 km/h

- z kołami 18" 245/40 zimowe komplet który przez zimę był na tyle występują wibracje może troszkę mniejsze niż w przypadku 19".

- z kłami 18" 245/40 zimowe komplet który był wcześniej założony na przodzie występują wibracje w takim samym stopniu jak powyżej

- bez kół brak wibracji w przedziale 80-120 km/h natomiast pojawiły się w przedziale 140-150 km/h.

 

Niestety dzisiaj nie udało się sprawdzić nic więcej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.