Skocz do zawartości

Przeglad i naprawa instalacji elektrycznej w E30 Cabrio 325i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Rozpoczynam dokładnie przegląd i naprawę całej instalacji elektrycznej w moim cabrio E30 2.5i

 

Czy ktoś jest zainteresowany 0śledzić te prace? Czy warto opisać to co znajduję? Dam mały przykład ...:

 

"dziś postanowiłem znaleźć powód, dlaczego ciągle akumulator mi się rozładowuje po pięciu dniach. Postępowałem w następujący sposób:

 

1. Zdjąłem klamrę od „plusa” akumulatora i podłączyłem amperomierz szeregowo. Chciałem w ten sposób zmierzyć wielkość utraty energii elektrycznej w celu zidentyfikowania źródło problemu. Jak by się okazało, że przepływu prądu jest niski, to by oznaczało, że albo akumulator nie trzyma albo alternator nie ładuje wystarczająco mocno. Pobór okazało się na poziomie 0,9 AMP – jest to baaaaardzo dużo. Dobry alarm pobiera do 200mA

2. W tym momencie wiedziałem, że coś musi być podłączone na stałe. Nie wiedziałem, od czego zacząć, a więc powyciągałem bezpieczniki po jednym w celu zawężania obszaru, który kradnie prąd. Znalazłem winnego – elektryczne szyby.

3. Jak już znalazłem obszar, to zacząłem sprawdzić wszystko po kolej – Wyłączyłem przełączniki do poszczególnych szyb, które posiadają własne oświetlenie i oczywiście spadł pobór prądu aż wszystkie odłączyłem i miałem ok. 400mA. Nadal to był za wysoki poziom!!! Przypominam, że to wszystko się działo przy wyjętym kluczyki z stacyjki. Na schemacie elektrycznym, widać, że jest przekaźnik, który przełącza napięcie na przełączniki do szyb. Wyjąłem ten przekaźnik ……i oto te mały złodziej się znalazł. Nie wiem dlaczego, ale ten przekaźnik u mnie był zasilany bez pośrednio z akumulatora, a więc nie ulega wyłączeniu po wyłączeniu silnika. Postanowiłem to zmieniać! Jest czerwony kabel, który trzyma przekaźnik w pozycji włączonej cały czas. Przerwałem go. Ten przekaźnik znajduje się pod kierownicą – trzeba głęboko szukać, bo jest schowany dosyć wysoko. Aby było łatwiej, wyjąłem przednie siedzenie i położyłem się na plecach z dobrą lampą do oświetlenia.

 

W E30, kabelki zielono – biały są do sterowaniu przekaźnikami po włączeniu stacyjki. Znalazłem najbliższy taki kabel, i zasilałem przekaźnik nim. W tym celu trzeba był przerwać czerwony kabelek do nóżki przekaźnika nr 86 i podłączyć tą nóżkę przekaźnika do rozgałężenia od zielono-białego przewodu. Akurat kawałek po lewej od tego przekaźnika jest drugi przekaźnik w obudowie metalowej. Ściągnąłem kabel zielonobiały od niego przez rozgałęźniku. .

 

Teraz szyby można otwierać / zamykać tylko z włączonym kluczem w stacyjce, ale za to jaki luksus z akumulatorem :o)))

 

W ten sposób, przy wyłączonej stacyjce, pobór prądu jest na poziomie 90mA.”

Edytowane przez RobertS

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś podjąłem „regenerację” tylnej dmuchawy w swoim BMW cabrio 2.5i.

 

U mnie dmuchawa głośno chodziła i słabo dmuchała – było słychać jak suche brudne łożyska mosiężne ocierają się i wpadają w jakieś nieprzyjemne drgania. Dźwięk podobny do jazdy po asfalcie kołem bez opony ( jak bym wiedział jak to może brzmieć ;o) )

 

Dmuchawę bardzo łatwo zdejmuje się. Oparcie tylnego siedzenia należ podnieść do góry i łatwo wychodzi po odkręceniu dwóch śrub widocznych po wyjęciu tylnego siedzenia i zdjęciu pasów z uchwytów na samym siedzeniu. Dmuchawa jest widoczna po środku ściany tylnej karoserii. Należy wykręcić trzy śrubki i rozłączyć kabel zasilania.

 

Dmuchawa działa jak suszarka do włosów – składa się z obudowy, grzałki spiralnej i silnika. Obudowa składa się z dwóch połówek, które trzymają się razem dzięki metalowym zatrzaskom. Należy zatrzaski zdjąć (najlepiej małym śrubokrętem). Po rozłożeniu dwóch polówek obudowy plastykowej, silniczek i grzałka spiralne są dostępne. U mnie silniczek był bardzo brudny – tłustym brudem.. Były ślady jak by ktoś próbowała smarować łożyska kroplami oleju. Łożyska są z mosiądzu a więc nie potrzebują smarowania. Łożyska są otwarte a więc smar działa jak klej dla brudu i kurzu - co powoduje, że po smarowaniu mosiężne łożyska nie mogą pracować poprawnie i przegrzewają się.

 

Zabrałem się za myciem.

Silniczek nie jest rozbieralny, a więc włożyłem wszystkie części do wanny i opłukałem je ciepłą wodą z płynem do mycia naczyń (pokryć płynem i zostawić na pięć minut, po czym spłukać mocnym strumieniem wody) – powtórzyłem to kilka razy przełączając głowicę od prysznica na opcję masażu – cały brud się wypłukał i tylko wanna wyglądała okropnie. Warto również zwracać uwagę na brud w uzwojeniu wirnika, który blokuje swobodny przepływ powietrza do chłodzenia wirnika podczas pracy silnika. Odstawiłem wszystko do suszenia na słońcu na dwa dni.

 

Utrzymując silniczek pionowo, nad tacą plastykową pryskałem WD40 http://www.wd40.com/Brands/wd40.cfm na łożyska przekręcając wirnik od silnika powoli. Są dwa łożyska - jedno jest widoczne a drugie jest mało dostępne ze względu na śmigło. Musiałem to powtórzyć z 50 razy przez dwa dni używając przewodu aby trafić sprayem w łożyska. WD40 ma cechy smarowania, ale przede wszystkim czyści – roztapia brud i smar, które spływają na tacę, po czym wyparowuje się. Nie zostaje jak w łożyskach jak smar. Potrzebne to było, ponieważ woda z płynem są za grube i nie wchodzą do łożyska a więc cały brud w łożyskach bez WD40 by został. Wytarłem silniczek czystą szmatką zostawiając cienką powłokę WD40 na obudowie, aby unikać pojawienie się rdzy od wody i zmontowałem go w czystej obudowie. W obudowie znajduje się grzałka spiralna, która złapała trochę rdzy po umyciu – ją też potraktowałem WD40 (jestem fanem BMW i WD 40). Należy dać tylko trochę, po włączeniu, trochę śmierdzi.

 

Po zamontowaniu do samochodu, dmuchawa działa cichutko i dmucha równo ciepłym powietrzem.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.