Skocz do zawartości

e81 n43 problem z odpaleniem po rozładowaniu akumulatora


lukasy

Rekomendowane odpowiedzi

Mam BMW E81 z 2008 roku z silnikiem n43 1,6 benzyna 122k. Wymieniałem podnośnik szyby prawej i rozładowałem akumulator, wyjąłem go do ładowania, podłączyłem i samochód kręci ale nie zapala. W INPA jest błąd 10767. Czy ktoś miał podobny problem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w opisie błędu

 

0x2A0F 10767 Injection system, cylinder 5, activation: Low voltage side; short to positive The diagnostic function monitors control- activation of the injector's low-voltage side. P3118 Cylinder 5 High Pressure Injector Low Side Circuit High

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w opisie błędu

 

0x2A0F 10767 Injection system, cylinder 5, activation: Low voltage side; short to positive The diagnostic function monitors control- activation of the injector's low-voltage side. P3118 Cylinder 5 High Pressure Injector Low Side Circuit High

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem tłumaczenia po polsku, ale z takiego bezpośredniego tłumaczenia to wynika, układ wtryskowy, cylinder 5 aktywacja, strona niskiego napięcia, zwarcie do plusa. Mam jeszcze kod błędu po niemiecku zrzucony z INPY, tylko nie wiem czy tu można zdjęcia wrzucać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetłumaczyłem błąd z niemieckiego z INPY i wyszło mi coś takiego, czy to oznacza że trzeba zrobić adaptację zaworu EGR?

 

Błąd nr; 10767 0x2A0F Abgasrückführungsventil, adaption – zawór EGR adaptacja

Fehlerart:2 (4743) unterer Adaptionswert außerhalb gültigen Bereich – wartość adaptacji poza dopuszczalnym zakresem

Readines Flag: (17) Testbedingungen noch nicht erfüllt – warunki testowe nie są spełnione

Fehlerstatus:(34) Fehler moment an vorhanden, noch nich OBD-entprellt

MIL-Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten den Warnlampe (MIL) – błąd nie powoduje zaświecenia lampki ostrzegawczej (MIL)

P-Code: p3046 Abgasrückführungsventil – unterer Adaptionswert außerhalb Gültigkeitsbereich – niższa wartość adaptacji poza zasięgiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak sie domaga adaptacji to zrob tym na pewno nie zaszkodzisz.

Cos dziwne te bledy wyskoczyly.

Do klemy plusowej wchodzi kilka kabli sprawdz czy maja dobry styk.

Mozesz sprubowac odpalic testowo na samostart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak naciskam sam zapłon bez uruchomienia silnika to ten błąd się już generuje, styki wyczyściłem papierem ściernym i skręciłem nic to nie daje, może zrobić reset ECU w INPA? Jak zrobić adaptację AGR w INPA?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprubuj odpalic zapasowym kluczykiem.

Tak mi to wyglada jak by auto nie widzialo kluczyka.

Mogles rozladowac bateryjke w kluczyku i immobilaizer nie widzi kluczyka i ecu nie moze podjac dzialan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto widzi kluczyk w module CAS, już wiem co jest ten opis błędu nijak się ma do rzeczywistości, kolektor dolotowy się zaciął albo ten zawór, bo jak odpaliłem interfejsem Delphi kalibrację to tylko cyka, cyka i nie przesuwa kolektorem. Czy jest jakaś metoda aby ten kolektor odblokować, no. odłączając podciśnienie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wez no wrzuc zdjecie co sie zacielo , co cyka bo nie rozumiem.

Probowsles odpalic zapasowym kluczykiem?

Modul CAS to jedno a immobilaizer to drugie.

To immobilaizer zezwala ECU na uruchomienie pompy paliwa , iskry na swiece i prace czujnikow...

Sprawdz czy jest iskra i czy dochodzi paliwo i bedzie wszystko jasne.

Mozesz sie skupiac nad przepustnica ( domyslam sie ze to Ci cyka) a ECU wszystko blokuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Modul CAS to jedno a immobilaizer to drugie.

To immobilaizer zezwala ECU na uruchomienie pompy paliwa , iskry na swiece i prace czujnikow...

Sprawdz czy jest iskra i czy dochodzi paliwo i bedzie wszystko jasne.

:duh: masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Modul CAS to jedno a immobilaizer to drugie.

To immobilaizer zezwala ECU na uruchomienie pompy paliwa , iskry na swiece i prace czujnikow...

Sprawdz czy jest iskra i czy dochodzi paliwo i bedzie wszystko jasne.

:duh: masakra

nie klep po glowie tylko powiedz koledze gdzie ma macki wsadzic a ja tez sie cos chetnie naucze jesli jestem w bledzie bo ty jestes dobry w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ustaliłem że opis kodu błędu ma się nijak do sytuacji. Cyka silnik otwierający i zamykający kolektor dolotowy i dla tego nie odpala, moje pytanie brzmi, czy można ten silniczek sprawdzić podłączając do zasilania? Jakie zasilanie zapodać na niego i w które piny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nazywaj czesci po imieniu albo wklejaj ich foto bo chyba nikt nie wie o jaka czesc biega.

Jesli masz na mysli przepustnice to wlasnie ma cyknac i sie minimalnie uchylic.Zadne inne zamykanie kolektora w silniku benzynowym nie jest mi znane.

Popatrz na to cos powinno byc na tym napisane na ile volt ale jeszcze prad jest wazny.

Na ktore piny to luknij w necie jakimi kolorami oznacza sie odpowiednie bieguny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak chcesz sprawdzic z ciekawosci ten silownik.Wymontuj i zobacz czy pracuje - ma pracowac otwarty-zamkniety.Jest on odpowiedzialny za wydluzenie lub skrucenie drogi powietrz do cylindra.

Co sprawdziles z tego co Ci pisalem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja jeszcze nigdy nie robilem ale nie zaszkodzi tego zrobic.

Tak zawor egr jak i ten silowniczek nie maja znaczenia przy odpalaniu pojazdu wiec puki nie sprawdzisz tego co pisalem to nie ruszysz z miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem zawór EGR, przy okazji wyciekł płyn chłodniczy, bo to ustrojstwo ma chłodniczkę osobną, zawór egr był w pozycji otwartej, siłownikiem mogę ruszać bez problemu, także nie jest zacięty, jak można ten zawór sprawdzić, podłączając do niego napięcie?

 

Ale zauważyłem po rozebraniu, że u mnie zacina się tak jak na filmie youtube.com/watch?v=pfuKOb7iGxs , tylko u mnie trzeba mocną pchnąć aby wróciło do pozycji, czyli jednak komputer miał rację o zacięciu zaworu, czy to może być problemem, że samochód zapalał i gasł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem zawór EGR, przy okazji wyciekł płyn chłodniczy, bo to ustrojstwo ma chłodniczkę osobną, zawór egr był w pozycji otwartej, siłownikiem mogę ruszać bez problemu, także nie jest zacięty, jak można ten zawór sprawdzić, podłączając do niego napięcie?

 

Ale zauważyłem po rozebraniu, że u mnie zacina się tak jak na filmie youtube.com/watch?v=pfuKOb7iGxs , tylko u mnie trzeba mocną pchnąć aby wróciło do pozycji, czyli jednak komputer miał rację o zacięciu zaworu, czy to może być problemem, że samochód zapalał i gasł?

Kolego dużo jest roboty aby wyciągnąć tez zwór? I w którym miejscu jest ta chłodniczka? Bo na schemacie jej nie widzę...http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UB71-EUR-02-2008-E81-BMW-116i_16&diagId=11_4074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.