Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie mam duży problem z moim e60 n52 218 koni .Ato ma spadek mocy w zakreśie 3tys do 3.5 tys na kompie zero bledów żadna kontrolka się nie świeći . Na luyzie i wolnych obrotach delikatne falowanie. Odma wymieniona cewka wymieniona nowe świece silnik pracuje równo . Proszę o pomoc !
Opublikowano

Sprawdz korekty paliwowe w tym przedziale. Rough Running OK? Nic nie wywala na czerwcowo w INPA?

Poza tym moze to byc vanos lub valvetronic szczegolnie jesli po 3,500rpm masz nagle szarpniecie i auto zaczyna przyspieszac,

Poza tym - manual czy automat?

Opublikowano

Manual 6 biegów na kompie jest jedynie 2a87 bład po za tym nic innego nie ma w kompie wszytko oki.

W aucie wymieniłem i oczysciłem

świece nowe

2 cewki zapłonowe

uszczelkę miski olejowej i podstawy filtra .

Do tego uszczelkę pokrywy zaworów

Egr oczyszczony

odma nowa i oczyszczona

smog oczyszczony .

Sprawdzone ciśnienie na cylindrach 12 barów na każdym i Ciśnienie oleju też oki.

Elektrozawór oczyszczony . Valvetronnic przyuczony .

Korekty paliwowe oki ;/

Vanos na kompie sprawdzany i pokazuje że pracuje oki .

Komputer silnika oki.

Nie mam już pomysłu ;/ a dzisaj auto nie miało tego muła

Dodam jeszcze że auto z 2005 03 więc blok silnika jest przed defektem fabrycznym

Opublikowano

Dzisiaj zauważyłem dziwny objaw na rozgrzanym silniku

I wolnych obrotach trzęsie silnikiem i dziwnie stuka .

Opublikowano

Egr oczyszczony - Nie wiem nawet gdzie to jest :oops:

odma nowa i oczyszczona - jesli kapsel jest przysysany to odma OK

smog oczyszczony . - tez nie wiem co to :shock:

Sprawdzone ciśnienie na cylindrach 12 barów na każdym i Ciśnienie oleju też oki. Mowia ze powinno byc 17Bar...

Elektrozawór oczyszczony . Valvetronnic przyuczony . Elektrozawor czyli - patyki vanosa?

Korekty paliwowe oki ;/ - zapodaj fotki - na jalowym jak stoisz jak tyka bez gazu. przy 1500 obrotow. przy 2500 obrotow. przy 3000, 3500, 4000 obrotow - wszystko jak stoisz.

Zapodaj tez fotki z 1szy bieg - 2500RPM i 3000 i 3500rpm pod gorke. 2gi bieg - 3000rpm i 3500rpm + 4000rpm. to samo z 3go biegu. Przyda ci sie pasazer :cool2:

Nie mam już pomysłu ;/ a dzisaj auto nie miało tego muła - to normalne. Ja mam tak samo. raz dziala a raz nie... jak jade do mechaniora to zawsze wszystko jest OK!

Dodam jeszcze że auto z 2005 03 więc blok silnika jest przed defektem fabrycznym - jaki defekt fabryczny? sprawdz naklejke - kolo vanosow. tam bedziesz mial dokladne dane jaki silnik. prawdopodobnie N52B25AF

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pierwsze słyszę o EGR w N52. Jeśli ktoś ci powiedział, że to zrobił, zmień mechanika czym predzej, albo niech ktoś pokaże gdzie to jest.

 

SMOK olejowy (nie smog), to takie sito przy pompie oleju, ktore pełni rolę filtra

 

Co do wadliwości głowicy - niestety na swoim przypadku słyszę stukot popychaczy, a mam auto z 09.2005.

Delikatne, ale słychać. Po dłuższej trasie gdzie utrzymuje obroty blisko 3000rpm, hałas znika, a tak radzą by przetkać kanały olejowe przy tych dokładnie obrotach. Z tego wynika, ze ta wada rowniez ujawnia się w konstrukcji z tych lat produkcji :\

Opublikowano
Dzięki za odpowiedz . Problemem przy 3Tyś była DISA po wymianie wszystko oki .Ale niestety mam większy problem auto pali 0.5l oleju na 250 km o0 i tu się rodzi pytanie czy to pierścienie czy zawory czy może lepiej w [BAD] spalić to auto czy naprawiać N52 to chyba najgorszy silnik jaki miałem ! .Chodziło mi o smok sitko w misce olejowej .Przepustnicę nie EGR sry .
Opublikowano

tez nei jestem zadowolony, bo mi szarpie, nikt nie wie o co chodzi, nawet serwis, który podobno czyni cuda (PIM kraków)

 

W dodatku mulasty jest, F10 520d, które ma 184KM i 8s/100 jest tylko trochę wolniejsze.

 

 

Co do palenia oleju, pytanie jaki masz przebieg realny. Sądze, ze dość duży, bo n52b25a miały wadliwe pierscienie na tłokach, ktore powodują konsumpcje oleju.

 

Moj ma 115kkm i nie zjada oleju praktycznie w ogóle.

Opublikowano
Przebieg jest na milion procent prawdziwy i to jest wina całej tej sytuacji 1 właściciel a raczej właścicielka rocznik 63 :duh: . Cały czas aso 30tys i wymiana oleju masakra . Jeździ wymiana klocków tarcz i jedz i płac masę kasy a niech ktoś po 200tys się martwi to samo miałem w audi a4 z 2009 roku 200tys i kapitalny remont silnika :duh: . Płukanie silnika i chemia chyba nic nie da . Najbardziej boję się pierścieni . Jak to uszczelniacze to nie problem
Opublikowano
Patrz w którym momencie dymi z rury, przy takiej konsumpcji 1l/500km już powinien coś puszczać z wydechu, zakladajac ze nie masz zadnych wycieków z silnika
Opublikowano
Jedynie dymi jak auto postoi z 20 min na wolnych obrotach i w palnik to jak obroty spadaja najpierw niebieski później chmura czarnego dymu . Silnik cały uszczelniony :mad2: miska olejowa uszczelka pokrywy zaworów . Jakiś sposób na sprawdzenie czy uszczyelniacze czy pierscienie znacie ??
Opublikowano
Jedynie dymi jak auto postoi z 20 min na wolnych obrotach i w palnik to jak obroty spadaja najpierw niebieski później chmura czarnego dymu . Silnik cały uszczelniony :mad2: miska olejowa uszczelka pokrywy zaworów . Jakiś sposób na sprawdzenie czy uszczyelniacze czy pierscienie znacie ??

 

Próba olejowa powie ci wszystko co chcesz wiedzieć.

 

W ASO zrobią ci za 500zł, w innych warsztatach też zrobisz ale ważne aby był to rzetelny warsztat bo po wynikach próby będziesz wiedział czy to uszczelniacze czy jednak pierścienie.

 

Polecam temat (dla wybrednych od strony 17) o tym silniku w serii 3 : viewtopic.php?f=70&t=265537 , z tematu wyczytasz, że spalanie oleju ok 1l na 800 km to już raczej nie uszczelniacze a pierścienie co jest przypadłością twojego silnika (n52b25), jeżeli ktoś nie dbał o auto od nowości i oleju nie wymieniał częściej jak 10 tyś km to później pierścienie się zapiekają i pozostaje remont silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.