Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich. mam gorącą prośbę do osób, które znają się na rzeczy.

od trzech miesięcy jestem szczęsliwym posiadaczem 540iA. od jakiegoś czasu zaczął pojawiać się mały problem a mianowicie przy ruszaniu sporadycznie odczuwalnej jest szarpnięcie i to dość znaczne. ponadto lewarek po dłuższej jeździe staje się bardzo gorący. miałem wcześniej automat i tak się nie grzał/ ten parzy/

w związku z powyższym proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny ewentuslnie uświadomienie czy skrzynia 5hp30 wymaga wymiany oleju? jek sprawdzić jego poziom?

z góry dziękuję za odpowiedź

Opublikowano

Przyczyna grzania sie lewarka moze byc brak jakiejs oslony pod samochodem.

 

Natomiast jezeli chodzi o szarpanie, to napisz cos wiecej, tzn czy szarpie w momencie wbijania D czy jak juz jest wbity bieg i zaczynaz ruszac, itp

Opublikowano

Musze Cie zmartwić. Skrzynia 5HP30 to jeden z największych bubli w historii BMW.

Obawiam sie, że nikt na odległość nie pomoże. Podjedź do serwisu automatów i pogadaj z ludźmi ale jak Ci powiedzą coś na temat rozebrania skrzyni i jej naprawy to zacznij szukać drugiej. Jeszcze nie spotkałem dobrze naprawionej 5HP30.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
Jak najbardziej moze to byc wina oleju. Ale nie dolewaj tylko poswiec pare zlotych i wymien go na nowy. Jezeli to nie pomoze to niestety ale chyba bedziesz musial ja wymienic.
Opublikowano

Sprawdzić poziom oleju zawsze warto.

Co do manuala to jest z tym kupa roboty ale jak masz warunki i znajdziesz skrzynię (co jest bardzo trudne), elektronikę i wiązki to można się pobawić.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Od spodu, w misce olejowej skrzyni jest takie wcięcie i w nim sruba. Na odpalonym silniku powinno być na równo z tym wcięciem (czyli dolewasz strzykawą aż zacznie się przelewać).

Gdzieś na swoim kompie mam całą procedurę wymiany i sprawdzania poziomu oleju w tej skrzyni ale w domu będę dopiero za 2 tygodnie...

Co do oleju to są 2 rodzaje a jakim zalać to zależy od koloru naklejki na skrzyni (zielona lub czarna). Niestety dokładnie nie pamiętam bo robiłem to ze 3 lata temu.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
mialem to samo u siebie i kilka miesiecy pozniej skrzynia poszla do remontu... praktycznie do zmiany poszlo wszystko co w skrzyni bylo a zeby bylo smieszniej to okazalo sie ze i sterownik jest do wymiany...a to co sie robi moze byc tez przyczyna slizgajacego sie sprzegla w skrzyni (diagnoza serwisu bmw- pozniej okazalo sie ze to nieszczesny sterownik) ale z ta skrzynia na Twoim miejscu wybralbym sie odrazu do kogos kto sie na tym zna popytaj ktos na pewno poleci Ci dobrego speca w Twoim miescie
Opublikowano

PROMARCO - sluze pomoca :mrgreen:

 

mialem w mojej to samo - skrzynia szarpala przy ruszaniu - moze to oznaczac ze masz juz zuzyte tarczki .... jezeli tak to czeka cie kapitalny remont - :mad2: . jezeli chcesz mam dobrego fachowca od skrzyn w krakowie , oraz innego ( najlepszego w polsce ) ....

 

radami z przerobka tez sluze - bo robilem to u siebie :roll2:

 

jak chcesz to mozemy sie umowic ( chyba wiesz gdzie mieszkam - na skrapie ) zerkne na to szarpanie ... daj znac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.