Skocz do zawartości

Pompka wody (uklad chlodzenia) - jak ja sprawdzic


quiet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jak sprawdzic pompe wody, w ukladzie chlodzenia, czy dziala ona poprawnie? Znacie jakies dobre metody? Ja sprawdzalem poprzez odkrecenie wlewu wody do chlodnicy i patrzenie czy leci woda od strony odpowietzrnika. U mnie wylatuje tylko na wyzszych obrotach. Na biegu jalowym nie leci. Czy jest to ok?

Dzieki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez to co napisałes mam rozumiec ze odkreciłes korek chłodnicy na wolnych obrotach i nie wywalało ci otworem wody ????.

 

Jezeli tak to naprewno nie jest to zdrowy objaw.

 

Nie wiem jaką masz pompe ale moze jej łopatki sa juz wyrobione i dlatego nie daje cisnienia na wolpnych obrotach. Widziałem takie przypadki ze łopatki w metalowej turbinie wytarły sie i były prawie zerowe w porównaniu do turbiny nowej pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez to co napisałes mam rozumiec ze odkreciłes korek chłodnicy na wolnych obrotach i nie wywalało ci otworem wody

 

Dla skorygowania dodać muszę że kolega guiet miał na myśli mały otworek w ściance wlewowej wlewu a nie cały otwór do wlewania płynu.

 

Zdarzają się obserwacje tego typu, że wolnych obrotach z tego właśnie małego kanału odpowietrzającego nie wydostaje się płyn. Jest to bowiem uzależnione od momentu otawarcia termostatu lub załączonego ogrzewania wnętrza kiedy to większe cisnienie płynu pchane jest w kanały o większej przepustowości. Może być także jak kolega przede mną wspomniał że łopatki pompy wody są już z małym stopniu wytarte i pompa wody już nie wytwarza nominalnego cisnienia - ale nie jest to jeszcze powód do niepokoju. Innym powodem może być np pęknięcie wewnętrznej ścianki chłodnicy którym pewne cisnienie poprostu ucieka co również się potrafi zdarzyć.

 

Jednym słowem jeżeli po dodaniu gazu strumień płynu się pojawia to nie widzę jeszcze objawów mogących wprawiać w pewien niepokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla skorygowania dodać muszę że kolega guiet miał na myśli mały otworek w ściance wlewowej wlewu a nie cały otwór do wlewania płynu.

Zgadza sie robertbmw! Problem tylko w tym ze na wolnych obrotach nigdy nie leci tym malym otworkiem plyn! Sprawdzalem kilka razy i na rozne sposoby..stwierdzam ze chyba poszla pompka a dokladnie jej lopatki! Wiec nie znacie zadnego sposoby na sprawdzenie jej? Dzieki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym sposobem jest demontaż i oględziny wzrokowe.

Ja wymieniłem Ci tylko powody zanikania strumienia płynu z tego kanału na obrotach biegu jałowego. I jeszcze raz tylko zaznaczę. Jeżeli po dodaniu gazu widać pojawienie się srtumienia i jest ono ciągłe to łopatki na pompie jeszcze istnieją, cały wirnik nie jest oberwany i pompa tłoczy. Jeżeli zaś chcesz sprawdzić sprawność pompy czy nie ma strat na niej w tłoczeniu płynu to już chyba tylko przy pomocy specjalistyczych przyrządów, które posiadają producenci pomp i konstruktorzy silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem jeżeli po dodaniu gazu strumień płynu się pojawia to nie widzę jeszcze objawów mogących wprawiać w pewien niepokój.

Zgodze sie z Wami..ale czy na postoju (np jak stoje w korku na autostradzie w upalny dzien) to samochod jest chlodzony jezeli z tego malego zaworku nie wydobywa sie plyn? Mam problem poniewaz na postoju mi sie grzeje i szukam przyczyny! Chlodnica jest ok, wisko tez! Po wlaczeniu ogrzewania temperatura spada.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam

rozumiem ze jak pompa wody dobrze dziala, to zalaczajac silnik auto na "luzie", odkrecamy korek od zbiornika wyrownawczego chlodnicy i tam ma sie wylewac ciagle plyn przez ten maly otwor u gory? u mnie sie plyn przez niego wylewa dopiero jak dodoam gazu, jak duzo gazu to nawet wylewa sie ze zbiornika bo takie ciesnienie.

natomiast zalozylem sekwencje i nie dogrzewa mi reduktora, mowia ze moze pompa, ale kreca nosem, nie wiem co robic!

cieple powietrze w kabinie mam

auto bmw e36 320i Vanos coupe 1995

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że jeżeli poziom płynu jest prawidłowy w zbiorniczku wyrównawczym (czyli na zimnym silniku płynu jest po kreskę na zbiorniczku wyrównawczym) płyn powinien się sączyć przez poluzowanie koreczka odpowietrzającego, nawet na zimnym silniku i wolnych obrotach, a jeżeli silnik jest dobrze rozgrzany (wskaźnik temperatury płynu na półowie) to tym bardziej płyn powinien się sączyć przez poluzowaną śrubkę na wolnych obrotach.

 

Jeżeli stan jest niski (niższy niż powinien) poluzowanie śrubki czy auto jest zimne czy ciepłe może nie powodować wyciekania płynu, jeżeli dodamy gazu i dalej sie nie wydobywa płyn to albo coś jest z ciśnieniem (kiepska pompa) albo poziom płynu jest bardzo niski.

 

Takie rzeczy zaobserwowałem w swoim aucie jak znikał mi płyn i często dolewałem i odpowietrzałem auto. Przy bardzo niskim poziomi płynu (takim ze w zbiorniczku nie było już nic auto dopiero przy wysokich obrotach sączyło poluzowaną śrubką albo wcale)

 

 

Pamiętaj odpowietrzamy auto auto na wałczonym na maxa ogrzewaniu.

 

Najpewniejsza metoda odpowietrzenia. Spróbuj wdmuchać płyn do układu na zgaszonym aucie ale przy włączonym zapłonie najlepiej w pozycji drugiej i ustawionej temperaturze na maxa, tak żeby zaczęło wylatywać odpowietrzeniem i przestań wtłaczać płyn jeżeli auto jest zimnne lub tylko letnie na kresce zbiorniczka wyrównawczego, a jeżeli auto bedzie rozgrzane to nad kreskę tak pół stanu górnego od max do kreski.

 

Kiedy skończysz wtłaczanie pierwszy zakręć korek odpowietrzający trzymając nieprzerwanie ciśnienie jak już go zakręcisz to możesz odpuścić i tylko zakręcasz korek wlewu.

 

Tym sposobem masz idealnie odpowietrzone auto. jeżeli dalej będzie sie grzało to albo jednak wisco albo pompa, ewentualnie nieszczelny układ i łapie powietrze albo dodatkowo gubi płyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.